آینده اینترنت اشیا از نگاه صاحبان فناوری

اینترنت اشیا به رغم سن کم خود به سرعت درحال پیشرفت و تجربه افق‌های نو در عرصه‌های مختلف زندگی است. در این میان، نقش کسانی که در پیشبرد این فناوری سهم ویژه‌ای دارند می‌تواند سرنوشت و آینده اینترنت اشیا را تعیین کند. آنچه در ادامه می‌خوانید پیش‌بینی دست‌اندر‌کاران فناوری در مورد آینده اینترنت اشیا در سال ۲۰۱۸ میلادی است:

ورلی، مدیر کار گروه پردازش کوانتومی IEEE: پیشرفت برنامه نویسی

در سال ۲۰۱۸، بازیگران اصلی در اینترنت اشیا بر یادگیری برنامه‌ریزی کامپیوتری کوانتومی تمرکز خواهند کرد. این فن‌آوری در حال ظهور، شروع به جلب توجه در بین مهندسان فناوری و رایانه به ویژه در زمینه‌هایی مانند علوم داده، تجزیه و تحلیل، یادگیری ماشین، و هوش مصنوعی می‌کند. پیشرفت هایی که در سال ۲۰۱۷ صورت گرفت، ابزارهای و زبان‌های جدیدی را که در اختیار توسعه‌دهندگان متوسط قرار داد. تمام این موارد به علاوه ترکیبی از شبیه‌سازهای سخت افزاری، و کامپیوترهای کوانتومی مبتنی بر فناوری ابری (کلاود) و متن باز (اپن‌سورس)، پلتفرم مورد نیاز را برای توسعه‌دهندگان جهت شروع نوشتن کدهای برنامه‌های کاربردی جدید و هیجان‌انگیز فراهم می‌آورد. به زبان ساده، آینده اینترنت اشیا در دستان برنامه‌نویس‌های به‌روز است.

چد استیل‌برگ، مدیر عامل و رییس وریتون (Veritone): آینده اینترنت اشیا با ورود هوش مصنوعی به میدان جنگ

باید منتظر روزی باشیم که در میدان نبرد، هوش‌های مصنوعی با هم به مبارزه برخیزند. بنابراین به خاطر فرداها، هوش مصنوعی باید در هر دو زمینه حمله و دفاع مورد استفاده قرار گیرد. آینده اینترنت اشیا باید منتظر تغییر و تحولی باشد که در آن، مفهوم نبرد از درگیری بین بازیگرانی که عموماً دولت‌ها و انسان‌ها هستند به جنگ مجازی هوش مصنوعی در خط مقدم بدل می گردد.

آینده اینترنت اشیا
شاید اینترنت اشیا در دستان برنامه‌نویسان باشد اما همه از آن سود می‌برند.

به عنوان مثال می‌توان هوش مصنوعی را طوری مدیریت کرد که به گونه‌ای به دولت‌ها و اهدافی در خارج حمله کند که نیروی انسانی از دفاع در برابر آن عاجز باشد. اکنون زمان خوبی برای بحث در مورد هوش مصنوعی مبتنی بر هدف است، تا بتوانیم برای محافظت از جامعه کاری انجام دهیم.

جان دامبوزیا، رییس هیات مدیره Ethernet Alliance: پیشرفت خیره کننده اتومبیل های بدون راننده

همزمان با نزدیک شدن روزافزون ایده اتومبیل‌های خودران به واقعیت، در هم تنیدگی پتانسیل واقعی این دیدگاه و ماشین‌های آنلاین بسیار بالا رفته است. البته این یعنی لازم است پهنای باند مورد نیاز در نظر گرفته شود؛ چیزی که مانند سوخت برای برنامه‌های کاربردی کارکرد دارد و شالوده اساسی این تومبیل‌های بی‌نیاز از راننده است. با ۱۱۷ میلیون خودرویی که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۹ تولید شود، تقاضای بالقوه پهنای باند در تمام اکوسیستم‌های اینترنتی بازتاب خواهد داشت و تنها از آنجا رشد می‌کند.

جرمی هند، مدیر Lyceum Capital: فراگیر شدن هوش مصنوعی و اتوماسیون

از ربات‌های چت گرفته تا الگوریتم‌های مبهم‌تر هوش مصنوعی که در ماشین آلات استفاده می‌شود، می‌توان شاهد نفوذ و حضور روز افزون هوش مصنوعی در زندگی امروز ما بود. حتی جالب‌تر از آن چگونگی افزایش داده‌ها است که در اثر ظهور هوش مصنوعی بروز یافته است؛ در حال حاضر همه افراد دارای داده‌ هستند، فرقی نمی کند که یکی از افراد اثر‌گذار بر فناوری OTT (نوعی روش خرید و فروش داده‌های صوتی و تصویری به صورت مستقیم بین فروشنده و خریدار) باشید یا صاحب یک سوپر مارکت. شرکت‌ها بیشتر و بیشتر در استفاده از داده‌ها به نفع خود خلاقانه‌تر عمل می‌کنند. ما شاهد موارد واقعی استفاده از اینترنت اشیا برای کسب و کارها و مصرف کنندگان خواهیم بود. اینترنت اشیا اتوماسیون خانگی را متداول می‌سازد. از ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی تا یخچال و اتومبیل شما، همه چیز با استفاده از یک اپ ساده متصل و عملیاتی می‌شود.

رابرت ساراکو، رییس دانشکده دکتری صنعتی EIT Digital: عصر اشیای هوشمند

این روزها سیستم‌های کاملاً مستقل در زندگی روزمره ما وجود دارند؛ از جارو برقی‌های مستقل گرفته تا هواپیماهای بدون سرنشین، از اتومبیل‌های خودران گرفته تا روبات‌هایی که در خط تولید کارخانه‌ها کار می‌کنند. ما در دنیایی به سر می‌بریم که بسیاری از اشیاء به صورت خودآگاهانه رفتار می‌کنند. در واقع، شاهد تحولی نرم و نامحسوس در زمینه اینترنت اشیا هستیم؛ از قبیل افزایش توانایی‌های خودمختاری در اتومبیل‌ها مانند پارک خودکار، کروز خطوط و دستیارهای ترمز. همگام با تبدیل شدن هواپیماهای بدون سرنشین به نوعی تجهیزات عکاسی استاندارد، سال ۲۰۱۸ چیزهایی مانند سه پایه هوشمند را برای ما به ارمغان خواهد آورد. این‌ها فقط چند نمونه از رشد فراگیر سیستم‌های خودمختار است که ما در سال ۲۰۱۸ خواهیم دید.

مترجم: بابک جمالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.