تغییر الگوی ‌سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۸ دبی

با پیشرفت روزافزون فناوری نه‌تنها کسب و کارهای سنتی و کالاها و خدمات تغییر شکل ‌می‌دهند بلکه در برخی موارد مفاهیم یک حوزه و چارچوب‌های آن به کلی تغییر ‌می‌کنند. یکی از حوزه‌هایی که در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۸ دبی بسیار مورد توجه استارتاپ‌ها و حتی ‌سرمایه‌گذاران قرار گرفته است، پلتفرم ‌سرمایه‌گذاری غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاکچین است.

این پلتفرم در اصل یک نرم‌افزار بلاکچین است که امکان ‌سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه توسط تیم‌های استارت‌آپی را به صورت غیرمتمرکز فراهم کرده است. به گفته برخی از بازدیدکنندگان، این اولین VC غیرمتمرکز است که به همه این امکان را ‌می‌دهد که بدون دخالت واسطه‌ها، طرح‌های استارت‌آپی را مشاهده کنند، به صورت امن روی آنها ‌سرمایه‌گذاری کنند و از منافع آنها نیز منتفع شوند. استارت‌آپ‌ها نیز ‌می‌توانند با اطمینان از یک فرآیند منطقی و روشن، جذب سرمایه کنند و بدون نگرانی بابت دریافت پول و خدمات، از پایگاه مشتریان عمده این پلتفرم به عنوان مشتریان اولیه، استفاده کنند.

«ویجای» که به نمایندگی از یک مجموعه ‌سرمایه‌گذار آمریکایی-اماراتی در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۸ دبی حضور فعال دارد در خصوص پلتفرم GlobalVC و سایر پلتفرم‌های مشابه به خبرنگار اعزامی اتاق تهران به این رویداد فناوری گفت: از مزایای استفاده از فناوری بلاکچین در حوزه سرمایه‌گذاری که باعث ناکارآمدی سایر نهادهای ‌سرمایه‌گذاری متمرکز ‌می‌شود ‌می‌توان به هزینه پایین بررسی و مدیریت طرح‌ها، شفافیت بالا و عدم امکان دخالت سلیقه برخی مدیران در تصمیم‌گیری، غیرمتمرکز بودن و جهانی بودن این پلتفرم‌ها و ارائه اطلاعات دقیق و بدون امکان دستکاری جهت سهولت و شفافیت‌ در جذب سرمایه و همچنین فرآیندهای شفاف و مبتنی بر خرد جمعی اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.