ادامه ثبت‌نام الکامپ و الکام‌استارز ۱۴۰۰

بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. ثبت نام در این نمایشگاه از ده روز پیش شروع شده و کماکان ادامه دارد.

در این دوره از نمایشگاه نیز مانند سال‌های گذشته متقاضیان کمتر از هشتاد مترمربع فضای نمایشگاهی،‌ بعد از ثبت نام در سایت الکامپ، ۴۸ ساعت فرصت دارند تا با پرداخت هزینه‌های مرتبط، ثبت نام خود را قطعی کنند.

متقاضیان بیش از هشتاد متر مربع نیز پس از ثبت نام در سایت الکامپ، به ترتیب اولویت زمانی ثبت نام، برای جانمایی دعوت می‌شوند. این گروه نیز پس از تعیین جا، ۴۸ ساعت فرصت دارند تا با تسویه حساب مالی، ثبت نام خود را قطعی کنند.

ثبت نام از استارتاپ ها برای حضور در بخش الکام‌استارز که با برنامه‌های متنوعی چون الکام‌پیچ، آوردگاه سرمایه، انتقال تجربه و گفت‌وگوهای تخصصی استارتاپی، شتابدهی و رشد و… همراه است هم از هفته گذشته شروع شده است.

دعوا بر سر اکسکوین بالا گرفت
اختلاف‌نظرها و بحث های تلگرامی و بیانیه‌ها بر سر رمزارز اکسکوین که توسط صرافی دیجیتال اکسکوینو که یکی از صرافی های شناخته‌شده ایرانی است عرضه شده بالا گرفته است. این رمزارز بعد از آنکه از سوی برخی فعالان فضای مجازی حوزه رمزارزها به عنوان یک پروژه اسکم پروژه‌هایی که یا کلاهبرداری هستند و یا غیرقابل اعتماد و بدون پشتوانه فنی) با واکنش تند و تیز این صرافی مواجه شد و در بیانیه های و مصاحبه‌هایی به دفاع از این رمزارز پرداختند.

از طرف دیگر خبر رسید که کمیته بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران هم قرار شده با برگزاری جلسه‌ای و دعوت از مدیران اکسکوینو آن‌ها را به پرسش بکشد تا ابهامات پیرامون این ماجرا روشن شود.اما ماجرا به همینجا ختم نشده و حالا انجمن بلاکچین هم بیانیه داده و با محکوم کردن اکسکوینو به فضاسازی رسانه‌ای از آن‌ها خواسته تا پول‌های گرفته شده

بابت این رمزارز را به کاربران خود بازگرداند تا شاید این انجمن حاضر شود این پروژه را از لیست هشدار خود خارج کند. در بخشی از این بیانیه همچنین آمده است: « انجمن بلاکچین که یک سازمان مردم نهاد علمی است از هر گونه گفتگوی کارشناسی استقبال می کند، انجمن مصون از خطا نیست و اگر نام پروژه ای، اشتباها در لیست هشدار انجمن قرار گرفته باشد، بدون شک انجمن از مدیران  پروژه مذکور عذرخواهی خواهد کرد و هیچ ابایی از این موضوع ندارد.»

عوارض شهرداری باشد یا نباشد؟
عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی معتقد است که ابطال دستورالعمل پرداخت عوارض شهری برای تاکسی‌های اینترنتی توسط دیوان عدالت اداری، صاحبان این کسب‌وکارها را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.

رضا الفت نسب با بیان اینکه مشخص نیست ابطال این دستورالعمل به نفع تاکسی‌های اینترنتی است یا به ضرر آنها، توضیح داد: «در صورت رای دیوان به ابطال که به نظر می‌رسد احتمال آن زیاد باشد، احتمالا دوباره شهرداری‌ها و وزارت کشور جلو خواهند آمد و باید دید چه اتفاقات و توافق‌هایی انجام خواهد شد. زمان زیادی طول کشید تا توافقات قبلی به نتیجه رسید و این دستورالعمل به این شکل ابلاغ شد، حال تغییر آن ما را دچار چالش خواهد کرد.»

جذب سرمایه استارتاپ نبض
حرکت اول با انتشار خبری اعلام کرد در استارتاپ نبض که در حوزه سلامت الکترونیک فعالیت میکند، سرمایه گذاری نموده است. استارتاپ نبض در سال  ۱۳۹۵ توسط  جمعی چهار نفره  از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و علم و صنعت پایه گذاری شد.

فعالیت ابتدایی نبض در زمینه ساخت تجهیزات توان‌بخشی بود اما در مرداد ماه سال ۹۶ تغییر مسیر داده و در زمینه طراحی و ساخت ابزارها و گجت های هوشمند حوزه سلامت فعال است. حرکت اول به عنوان بازوی خطر پذیر گروه همراه اول در سال ۹۷ تاسیس شده و طبق ادعای مدیران آن تاکنون بیش از ۲۰۰میلیارد تومان در کسب و کارهای مرحله میانی و بالاتر سرمایه گذاری کرده است.

نسخه جدید اپلیکیشن نوبیتکس منتشر شد
نسخه جدید اپلیکیشن نوبیتکس با قابلیت تحلیل نمودارهای بازار که پیش از این تنها در سایت نوبیتکس در دسترس بود منتشر شد. یکی دیگر از قابلیت‌های اضافه شده به نسخه جدید اپلیکیشن نوبیتکس، گزینه تبدیل سریع به صفحه کیف‌های من است.

به این ترتیب سرعت تبدیل دارایی‌ها در این صرافی افزایش یافته و کاربران می‌توانند به جای مراجعه جداگانه به ارزهای مختلف و تبدیل آنها، همه ارزهای مورد نظر خود را انتخاب و آنها را به ریال یا تتر تبدیل کنند. علاوه بر این با استفاده از این گزینه جدید، کاربران می‌توانند موجودی‌های کمتر از ۳۰۰ هزارتومان را که امکان معامله آنها در بازارهای نوبیتکس وجود ندارد، به ریال تبدیل کنند.

همچنین نسخه جدید اپلیکیشن نوبیتکس با گوشی‌های هواوی سازگار شده است. پس از تحریم شرکت هواوی توسط گوگل، امکان اجرای اپ نوبیتکس با استفاده از گوگل پلی روی این گوشی‌ها وجود نداشت و به دنبال درخواست این شرکت، تغییراتی در نسخه جدید ایجاد شده تا کاربران دارنده این گوشی‌ها هم بتوانند از نوبیتکس استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.