استارتاپی که لانه سگ اجاره می‌دهد

آشنایی با استارتاپ داگ اسپات که تاکنون ۶.۵ میلیون دلار جذب سرمایه کرده است

امروزه حیوانات خانگی بخش مهمی از زندگی انسان‌ها به‌شمار ‌می‌آیند. روانشناسان معتقدند که نگهداری از حیوانات خانگی می‌تواند برای سلامت روحی و جسمی افراد مفید باشد. آمار جهانی نشان می‌دهد ۴۰ درصد انسان‌ها سگ را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب می‌کنند، اما نگهداری از حیوانات خانگی دارای چالش‌های خاصی است. یکی از این چالش‌ها، ممنوعیت ورود سگ‌ها به داخل فروشگاه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها است که باعث بروز مشکلاتی مانند ربودن و گم شدن سگ‌ها می‌شود.

داگ اسپات چیست؟

چلسا براوندریج (Chelsea Brownridge) برای رفع این مشکل استارتاپ داگ اسپات (Dogspot) را راه‌اندازی کرد. این اکوسیستم استارتاپی شامل لانه‌های هوشمند برای نگهداری سگ‌ها در بیرون فروشگاه‌ها می‌شود. این لانه‌ها را می‌توان از طریق اپلیکیشن داگ اسپات وارکر رزرو کرد. هزینه اجاره لانه‌ها ۳۰ سنت در هر دقیقه است. همچنین داگ اسپات وارکر شامل نقشه‌ای است که مکان‌ فروشگاه‌های دارای لانه سگ را به مشتریان نشان می‌دهد.

استارتاپ داگ اسپات طرح خود را با هفت فروشگاه زنجیره‌ای QFC در سیاتل شروع کرد. سرپرست این فروشگاه زنجیره‌ای می‌گوید: «داگ اسپات راه دیگری برای آوردن فناوری به زندگی روزمره و آسان کردن خرید برای مشتریان است.»

طبق گزارش‌ها سیاتل در حوزه نگهداری و آموزش سگ‌ها دارای عملکرد بسیار خوبی است. مدیرعامل این استارتاپ اضافه می‌کند: «از زمانی که این ایده را مطرح کردیم، مردم به ما می‌گفتند شما باید به سیاتل و پورتلند بروید.» در سیاتل لانه‌ها فقط در فروشگاه‌ها قابل دسترس هستند اما هدف استارتاپ داگ اسپات نصب این لانه‌ها در رستوران‌ها و مکان‌هایی است که در آن از ورود سگ‌ها استقبال نمی‌شود.

تکنولوژی جدید خودروهای تسلا برای نگهداری سگ‌ها

تکنولوژی‌های مرتبط با صنعت حیوانات خانگی بسیار محبوب و به سرعت در حال رشد هستند. برای مثال شرکت تسلا برای خودروهای خود طرح «حالت سگ» را راه‌اندازی کرده‌است که قادر به کنترل دمای داخل اتومبیل است تا سلامت سگ‌ را در صورت ماندن در خودرو حفظ کند و هم‌چنین این برنامه می‌تواند به عابرانی که ممکن است از دیدن سگ در خودرویی که درِ آن قفل و پنجره‌های آن بسته است نگران شوند و یا بخواهند با پلیس تماس بگیرند و یا حتی شیشه را بشکنند تا حیوان را نجات دهند، بگوید: «سگ در سلامت است و نگران نباشند!»

در همین راستا فروشگاه‌های آنلاین حیوانات خانگی با کمک مایکروسافت قصد دارد تا با راه‌اندازی طرح «Puppy cam» بر روی تلفن‌های همراه، امکان چک کردن وضعیت سلامت سگ را به صاحبان آن‌ها بدهد، هم‌چنین آن‌ها می‌توانند از راه دور تنها با استفاده از تلفن همراه خود برای سگ خود که در لانه مستقر است موزیک پخش کرده و یا حتی با آن‌ها صحبت کنند.

علاوه بر سیاتل، استارتاپ داگ اسپات، به تازگی فعالیت خود را در واشنگتن‌ شروع کرده‌است. در حال حاضر این استارتاپ با ۶۰ خانه سگ، در ۱۴ ایالت فعالیت دارد و توانسته تاکنون ۶.۵ میلیون دلار جمع‌آوری کند.

ترجمه: زهرا قنبری

1 نظر
  1. احمدی می گوید

    تفاوت ایده ها در کشورهایی با اکوسیستم پیشرفته و ایده‌های تکراری در اکوسیستم ما قابل تامل است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.