جذب سرمایه ۶۰ میلیون دلاری برای سنجش اوره!

استارتاپ هلثی برای کاهش بیماری‌های کلیوی طرح‌های توسعه‌ای مختلفی دارد

استارتاپ هلثی دات آی اُ (Healthy.io) استارتاپی است که در زمینه تست و سنجش میزان اوره با استفاده از گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند. راهکار این استارتاپ تنها راه ارزیابی خانگی میزان اوره بیماران است که به تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده و دارای نشان CE (استاندارد اروپایی) است. ارزیابی این استارتاپ با استفاده از گوشی هوشمند انجام می‌شود ولی پاسخ آن به حدی دقیق است که با دستگاه‌های آزمایشگاهی برابری می‌کند.

تیمی که در استارتاپ هلثی دات آی اُ فعالیت می‌کنند در زمینه‌های مختلف و متعددی تخصص دارند. در ادامه به چند مورد از این تخصص‌ها اشاره شده است:

  • بینایی کامپیوتر
  • طراحی محصول
  • تخصص‌های بالینی

این استارتاپ بر تلفیق فناوری‌های نوین و جدید و طراحی عالی کاربرمحور تمرکز دارد. هدف نهایی استارتاپ هلثی دات آی اُ ، این است که نوآوری را از آزمایشگاه به خانه منتقل کند و موجب آسایش و راحتی هر چه بیشتر بیماران شود. اکثر بیماران تمایل دارند که تست‌ها و آزمایش‌های آن‌ها در خانه انجام شود.

یوناتان آدیری شش سال قبل این استارتاپ را تأسیس کرد. هلثی، یک استارتاپ بهداشت و درمان دیجیتال است که از هوش مصنوعی برای تصویربرداری پزشکی استفاده می‌کند.

این استارتاپ تمایل دارد که تصویربرداری پزشکی از بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن کلیوی در منزل انجام شود. هلثی دات آی اُ یک کیت آزمایش دیجیتال ۱۰پارامتری به نام دیپ دات آی اُ (Dip.io) دارد. این کیت به بیماران کمک می‌کند که به کمک گوشی هوشمند، معرف نواری و اسلاید رنگی بتوانند میزان اوره خود را ارزیابی و اطلاعات مربوط به آن را گردآوری، تجزیه و تحلیل کنند.

هلثی، در ماه فوریه دور B تأمین مالی خود را برگزار کرد و توانست ۱۸ میلیون دلار سرمایه جذب کند. این استارتاپ اخیراً اعلام کرد که دور C تأمین مالی خود را هم برگزار کرده است. میزان سرمایه‌ای که در این دور جذب شد، ۶۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. رهبری و مدیریت این دور بر عهده کورنر ونچرز، جوی کپیتال و انسونیا هولدینگز، آلپ و سامسونگ نکست بوده است.

آدیری، مدیرعامل هلثی دات آی اُ اعلام کرد که این استارتاپ تا به حال حدود ۹۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. تمام سرمایه‌هایی که در اختیار این استارتاپ قرار گرفته به رشد، توسعه و گسترش جهانی استارتاپ مورد بحث کمک کرده است. یکی از بزرگ‌ترین امتیازهای این استارتاپ، اخذ تأییدیه از سازمان غذا و داروی ایالات متحده است. بسیاری از سرمایه‌گذاری پس از مشاهده این تأییدهی تصمیم گرفتند که در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کنند.

آدیری اظهار داشت: «گوشی هوشمند، این پتانسیل و قابلیت را دارد که ابزاری برای سنجش بهداشت و سلامت افراد باشد. شرکت‌های مختلفی در تلاش هستند که از گوشی هوشمند برای ارزیابی پارامترهای مختلف بدن انسان استفاده کنند. برای این‌که شرکت‌ها و استارتاپ‌ها بتوانند از گوشی‌ هوشمند در کارهای پزشکی کمک بگیرند، باید استانداردهای بالینی زیادی را رعایت کنند.

دریافت تأییدیه از سازمان غذا و داروی ایالات متحده سبب شد که که بتوانیم به آزمایش‌ها و تست‌های بالینی زیادی دسترسی پیدا کنیم و بیش از ۱۰۰ هزار نفر را در اروپا و سایر نقاط جهان تحت درمان قرار دهیم. بیماران زیادی که مبتلا به دیابت و فشار خون بالا هستند و خطر بیماری‌های مزمن کلیوی آن‌ها را تهدید می‌کند، می‌توانند به راحتی با استفاده از گوشی هوشمند خود از میزان اوره موجود در بدن خود مطلع شوند تا بتوانند اقدامات درمانی را خیلی سریع‌تر از آن‌که بیماری آن‌ها به نقطه خطرناک برسد، کنترل و درمان کنند.»

مطالعات نشان می‌دهد که بیماری‌های مزمن کلیوی تاکنون بیش از ۳۵ میلیون شهروند آمریکایی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

این کیت امکان تصویربرداری از نمونه اوره در بدن را فراهم می‌کند. مزیت اصلی این کیت، راحتی آن است. بیماران با استفاده از کیت دیگر نیازی به مراجعه به بیمارستان ندارند و می‌توانند در منزل ارزیابی‌های لازم را انجام دهند. از این کیت می‌توان برای ارزیابی مواد و فاکتورهای مختلف موجود در بدن مانند کتون‌ها، لکوسیت‌ها، نیتریت‌ها، گلوکز، پروتئین، بیلی روبین، وزن مخصوص و pH استفاده کرد. این کیت می‌‎تواند عفونت‌های مجازی ادراری، کتوزیس، بیماری کلیوی، سلامت دوران بارداری و سرطان مثانه را تعیین کند.

کیت دیپ دات آی اُ تأثیری بسیار زیادی در جلوگیری از بیماری‌های ناشی از ازدیاد اوره در بدن دارد. این کیت از یک سو بیماران را تشویق می‌کند که به صورت مداوم خودشان را تست کنند و از سوی دیگر به افراد کمک می‌کند که خیلی سریع به نشانه‌های بیماری و اختلال کلیه پی ببرند.

امروزه، دریافت مراقبت‌های بهداشتی و درمان کار چندان آسانی نیست و کاربران نمی‌توانند به راحتی به تمامی موارد مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. هلثی دات آی اُ می‌کوشد تا حد امکان این مشکلات و موانع را از سر راه بردارد تا بیماران بتوانند از طریق گوشی هوشمند خود، به مشکلات خود پی ببرند. این استارتاپ تصمیم دارد که دوربین گوشی هوشمند را به ابزاری برای تشخیص بیماری تبدیل کند. هدف اصلی هلثی دات آی اُ، آسان‌تر و راحت‌تر کردن زندگی برای بیماران است.

دیپ در حال حاضر در اختیار حدود ۱۰۰ هزار بیمار اروپایی قرار گرفته است و به زودی در فروشگاه‌های یو کی بوتس (UK Boots) انگلستان در شهرهای لندن، شفیلد و کاردیف عرضه می‌شود. این فروشگاه باعث می‌شوند که کیت آزمایش مذکور در کشورها و داروخانه‌های متعددی توزیع شود.

مطالعات نشان می‌دهد که بیماری‌های مزمن کلیوی تاکنون بیش از ۳۵ میلیون شهروند آمریکایی را تحت تأثیر خود قرار داده است. به همین خاطر این کیت می‌تواند فروش فوق‌العاده‌ای را در کشور آمریکا تجربه و مخاطبان زیادی را جذب کند. در صورتی که این کیت رضایت بیماران را جلب کند، احتمالاً پس از آمریکا و اروپا، نوبت به سایر کشورهای جهان می‌رسد و می‌توانند از این ابزار جهت اطلاع از بیماری‌ها، پیشگیری و درمان به‌موقع آن‌ها استفاده کنند.

مترجم: جلال شایان

مطالب مرتبط:
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.