استفاده از ردیابی بلاک‌چینی در چین

وبسایت تیمال یک وبسایت چینی خرده‌فروشی آنلاین و زیرمجموعه‌ای از گروه علی‌بابا است که شروع به آزمایش سیستم ردیاب بلاک‌چینی خود برای دستیابی به شفافیت و ردیابی کالاهای وارداتی کرده است. سیستم ردیابی کالا که بر پایه تکنولوژی بلاک‌چین ساخته شده است، همانند دفتر مهاجرتی در صدور ویزا برای کالاهای وارداتی عمل خواهد کرد.

به کارگیری فناوری بلاک‌چین، سیستم پویای تشخیص تصویر و نشانه‌گذاری لیزری کالاها، کمک خواهد کرد که یک وب‌سایت فروش آنلاین در چین بتواند در تمامی مراحل زنجیره تامین، نظارت کامل به کالاهای لوکس وارداتی تا آخرین مرحله داشته باشد. در این سیستم «ویزا» در واقع یک کد QR ردیابی کالا است و تجار خارجی هنگام خرید کالاهای تجاری، باید کد QR را به سطح بسته‌بندی محصول اضافه کنند. همچنین اطلاعات مهم مربوط به ترابری مانند موقعیت مکانی، زمان خرید و مسئول خرید از طریق back-end سیستم وارد می‌شود.

استفاده از سیستم قدرتمند ردیابی بلاک‌چینی در چین

پس از دریافت کالاهایی که از خارج از چین وارد این کشور شده است، مشتریان می‌توانند تمام جزئیات حمل‌ونقل کالای مربوطه را به سادگی و تنها با اسکن کد QR کالا بر روی گوشی‌های هوشمند خود دریافت کنند. وبسایت تیمال Alibaba قصد دارد از یک تکنولوژی ویژه برای تولید کدهای QR استفاده کند.

هر کد کالا که یک بار خراب شود، حذف خواهد شد و هرگز امکان استفاده مجدد از آن کد و یا تکرار آن وجود نخواهد داشت. تمام داده‌های ضبط شده توسط کد QR در بلاک‌چین ذخیره می‌شود و قابل دستکاری نیست.

استفاده از فناوری تشخیص تصویر و لیزر

این شرکت همچنین قصد دارد از فناوری پویای تشخیص تصویر و لیزر استفاده کند تا از این طریق از کپی شدن یک کد ردیابی QR جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری سینا در چین، این کشور قصد دارد از یک سیستم قدرتمند ردیابی بلاک‌چینی در صنایع مد و به ویژه کالاهای لوکس استفاده کند و انتظار می‌رود در اواخر ماه مارس ۲۰۱۹ راه‌اندازی شود و به تدریج به سایر بخش‌های واردات ورود پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.