انعقاد تفاهم‌نامه بین هلدینگ هزاردستان و فاوای شهرداری تهران

شهر هوشمند در منطقه ۲ تهران پیاده‌سازی می‌شود

هلدینگ هزاردستان برای همکاری با شهرداری به منظور پیاده‌سازی شهر هوشمند به توافق رسیدند. در اولین گام این توافق قرار است نقشه و مسیریاب بلد ثبت تصویرهای سه بعدی منطقه ۲ شهرداری تهران را آغاز کند و در نهایت اطلاعات به دست آمده را روی پلتفرم «بلد» ارائه دهد.

طبق توافقات صورت گرفته میان هلدینگ هزاردستان شامل کافه‌بازار، دیوار و بلد با سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، قرار است طی هفته‌های آینده تفاهم‌نامه‌ای به منظور اجرایی شدن برنامه‌های این دو برای هوشمند‌سازی شهر تهران به امضا برسد.

اجرای خدمات نقشه با ثبت تصویر سه بعدی در منطقه ۲ تهران

همچنین به گزارش روابط عمومی هلدینگ هزار دستان در حاشیه بازدید شهردار منطقه ۲ تهران و رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران از هلدینگ هزاردستان ، رسول کشت‌پور، شهردار منطقه ۲ با اشاره به امکاناتی که این شهرداری در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهد گفته است: «پایلوت طرح‌های دوچرخه اشتراکی و پمپ بنزین سیار در این منطقه اجرا شده است. همچنین اجرای برخی خدمات نقشه و مسیریابی مدنظر است که با ثبت تصویر سه بعدی از سوی نقشه و مسیریاب بلد اجرایی می‌شود.»

به اشتراک‌گذاری داده‌ها

محمد فرجود رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، نیز در این جلسه پیشنهاد اشتراک‌گذاری داده‌ها میان این دو مجموعه را مطرح و اعلام کرده‌ که اینگونه اقدامات می‌تواند علاوه بر اینکه هزینه جمع‌آوری داده‌های شهری را کاهش می‌دهد موجب بهبود وضعیت حمل و نقل شهری و کاهش آلودگی شهر نیز شود.

ارتباط دوطرفه شهرداری و استارتاپ‌ها برای به اشتراک‌گذاری داده‌ها

پیش از این بهاره آروین، عضو شورای شهر تهران نیز در پاسخ به اینکه چرا داده‌های شهرداری به صورت باز در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها قرار نمی‌گیرد تا امکان ارائه خدمات بهتر فراهم شود اعلام کرده بود: «این ارتباط باید دو طرفه باشد که موثر واقع شود. همانطور که داده‌های شهرداری می‌تواند برای آنان مفید باشد داده‌های آنان نیز برای شهرداری مفید است.»

منبع: پیوست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.