اولین استاندارد جهانی در حوزه امنیت اینترنت اشیا اعلام شد

موسسه استاندارد ارتباطات اروپا (ETSI) اولین نسخه از استاندارد جهانی برای امنیت سایبری در اینترنت اشیا را منتشر کرد. مشخصات نسخه TS 103645، به دنبال ایجاد یک استاندارد امنیتی برای محصولات مصرفی متصل به اینترنت است و استانداردی پایه برای طرح‌های صدور گواهینامه محصولات  IoT  در آینده است.

براساس نظر موسسه استاندارد ارتباطات اروپا با اتصال تعداد بیشتری از دستگاه‌ها به اینترنت، از آنجا که مردم اطلاعات شخصی خود را به دستگاه‌های آنلاین و خدمات مختلف می‌سپارند، امنیت سایبری این دستگاه‌ها در حال تبدیل شدن به یک نگرانی رو به رشد است.

موسسه استاندارد ارتباطات اروپا (ETSI) اعلام کرده است که نسخه TS 103645 الزاماتی برای اجراکنندگان طرح‌های اینترنت اشیا و تولیدکنندگان دستگاه‌های IoT دارد. از جمله الزامات مورد نظر برای اجراکنندگان این است که از پسوردهای پیش‌فرض جهانی که منجر به بسیاری از مسائل امنیتی شده است استفاده نکنند و ابزارهایی برای مدیریت گزارش‌های اعلام آسیب‌پذیری سیستم‌ها ارائه دهند. همچنین از جمله الزامات مورد نظر برای تولیدکنندگان این است که همواره نرم‌افزارها را به‌روزرسانی کرده و یکپارچگی نرم‌افزار را تضمین کنند تا بدین ترتیب اطمینان حاصل شود که اطلاعات شخصی محافظت می‌شوند و به علاوه سیستم‌ها در برابر هرگونه تهاجم خارجی مقاوم هستند.

الزامات دیگر شامل مقررات ایمنی اعتبارات و داده‌های حساس به امنیت، بررسی داده‌های تله متری جمع‌آوری شده از دستگاه‌های IoT و خدمات و آسان‌سازی فرآیند حذف اطلاعات شخصی توسط کاربران و نصب و نگه‌داری دستگاه‌ها است.

 

منبع: digitalweek

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.