اولین مرکز شتابدهی و نوآوری بلاکچین راه‌اندازی می‌شود

به گزارش آی چیزها و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیرو بند ۲ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، تفاهم‌نامه راه‌اندازی و راهبری اولین مرکز شتابدهی و نوآوری بلاکچین در کشور به امضا رسید. انعقاد این تفاهم‌نامه با همکاری میان معاونت علمی به نمایندگی علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و  یک شرکت دانش بنیان در  پارک علم و فناوری دانشگاه تهران صورت گرفت.

بر اساس این تفاهم‌نامه، معاونت علمی نسبت به حمایت از طراحی و راه‌اندازی موضوعات این تفاهم‌نامه در ارائه تسهیلات و حمایت‌های قانونی، فنی، معنوی اقدام می‌کند. همچنین نهاد مذکور نسبت به تأمین فضای کاری مورد نیاز برای استقرار مرکز شتابدهی، معرفی شرکت به کلیه فعالان و مراکز قانونی مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه برای استقرار در مرکز شتابدهی، اطلاع‌رسانی و ترغیب فعالان مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه برای استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده، معرفی استارتاپ‌هایی که در حوزه فناوری‌های مرتبط با موضوع این تفاهم‌نامه هستند، برقراری تعاملات برای تسهیل گری اجرای موضوعات تفاهم‌نامه با نهادهای بالادستی و سیاست‌گذار کشور اقدام خواهد کرد.

یکی دیگر از اقدامات معاونت علمی که بر اساس این تفاهم‌نامه صورت خواهد گرفت اطلاع‌رسانی از طریق سازوکارهای اجرایی معاونت در مورد آشنایی و فعالیت سرمایه‌گذاران بخش دولتی و خصوصی، طرح‌ها و ایده‌هایی که دارای قابلیت تجاری‌سازی هستند خواهد بود. همچنین نسبت به تسهیل شرایط و تسریع فرآیند اخذ تأییدیه دانش‌بنیان محصولات و همچنین شرکت‌های خلاق تجاری شرکت اقدام می‌کند.

طبق این تفاهم‌نامه شرکت نیز موظف به جذب سرمایه و حمایت مالی و معنوی از طراحی و راه‌اندازی موضوعات این تفاهم‌نامه است. این شرکت همچنین نسبت به اقدام به تأمین امکانات موردنیاز اولین مرکز شتابدهی و نوآوری بلاکچین و ارائه بسته خدماتی به استارتاپ‌ها شامل ارزیابی طرح‌ها و هدایت و راهبری استارتاپ‌ها برای انتخاب و فعالیت در مراکز شتابدهی مطابق با تجارب موفق داخلی و خارجی، تخصیص تسهیلات ارائه شده از معاونت و مجموعه‌های سرمایه‌گذاری معرفی شده از طرف معاونت به استارت آپ ها مورد قبول در مرکز شتاب دهی و تسهیلات لازم  متعهد خواهد شد.

این شرکت همچنین نسبت به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های استارتاپی که از اولین مرکز شتابدهی و نوآوری بلاکچین خارج می‌شوند، نسبت به تهیه برنامه اجرایی موضوعات این تفاهم‌نامه، تهیه و تدوین راهکارهای اجرایی جهت پیاده‌سازی طرح‌هایی در حوزه‌های اولویت‌دار کشور و نیز در سطح بین‌الملل با استفاده از فناوری بلاکچین متعهد می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.