۷ گام برای تبدیل کردن یک ایده به محصول

سیر تکاملی از ایده محصول تا تولید انبوه در شروع یک کسب و کار

تا به حال پیش آمده است که شعله‌های یک ایده در ذهنتان زبانه بکشد ولی ندانید که باید از کجا شروع کنید؟ اکثر کارآفرینان همین‌طور هستند. این موضوع برای استارتاپ‌هایی که تولیدکنندگان اصلی تجهیزات هستند، رایج است.  استارتاپ‌ها  باید به فکر مسیری باشند تا بتوانند ایده محصول خود را به فاز تولید انبوه برسانند.
در این مطلب با هفت گامی آشنا خواهید شد که می‌تواند شما را از ایده محصول به سوی تولید انبوه هدایت و راهنمایی کند.

  •  نقطه فروش ایده محصول را قبل از آغاز کسب و کار شناسایی کنید

شما باید پس از اینکه ایده به ذهنتان خطور کرد، از خود بپرسید که این محصول، چه دردی از مشتری درمان خواهد کرد؟ چرا باید این ایده عملی شود؟ نقطه فروش این ایده کجاست؟ برای پاسخ به این ایده باید بازار هدف خود را به خوبی بررسی کنید و ببینید که چه راهکارهایی برای حل مشکلات آن‌ها دارید. ببینید که چگونه می‌توانید ارزشی متمایز به مشتری بدهید.

  • یک مدل طراحی سه بعدی از محصول خود بسازید

اکثر تولیدکنندگان اصلی تجهیزات، خلق یک مدل سه بعدی از محصول را نیمی از جریان عمومی سازی و تولید انبوه می‌دانند. ابزارهای نرم افزاری فراوانی وجود دارد که در طراحی این مدل به شما کمک خواهد کرد.
اگر روش کار با این ابزارها را نمی‌دانید، با یک متخصص قرارداد ببندید. این شخص باید بتوانند به خوبی ایده شما را طراحی کند؛ زیرا هر عیبی که در طراحی باشد، در نمونه اولیه شما نمایان خواهد شد.

  •  نمونه اولیه را بسازید

بسیاری از کسب و کارها پیش از اینکه وارد فاز تولید شوند، ابتدا نمونه اولیه را می‌سازند تا از معایب و مزایای محصول خود آگاه شوند. اکثر نمونه‌های اولیه دچار ایراد هستند که کسب و کارها پس از برطرف کردن ایراد آن‌ها سعی می‌کنند وارد فاز تولید شوند.
یکی از شرکت‌های معروف با ساخت نمونه اولیه ۴۳۹ هزار دلار صرفه‌جویی کرد و محصول خود را از نظر طراحی، سازگاری، کارایی و زیبایی شناسی به صورت کامل ارزیابی کرد.

  • محصول خود را تست کنید

پس از طی کردن سه مرحله مذکور، باید یک حداقل محصول پذیرفتنی و قابل عرضه بسازید. حداقل محصول پذیرفتنی و قابل عرضه، ساده‌ترین شکل ایده است که می‌توان آن را به عنوان محصول خود بفروشید.
به محصول خود با نگاهی انتقادی بنگرید؟ چونه می‌توانید آن را بهتر کنید؟ این سوال از مشتریان بالقوه خود بپرسید. بد نیست که در بخشی از بازار هدف هم بررسی‌ها و نظرسنجی‌هایی انجام دهید.

  •  محصول خود را بهینه‌سازی کنید

بسیاری از کارآفرینان در این مرحله محصول خود را به بهترین شکل ممکن تغییر می‌دهند. در صورتی که فاز نظرسنجی را پشت سر گذاشته باشید، می‌توانید بر اساس نظرسنجی‌ها محصول خود را بهینه‌سازی کنید. در این مرحله تمامی تغییرات لازم را در محصول خود ایجاد کنید.

  • یک وب‌سایت آزمایشی بسازید

از این طریق می‌توانید بازخوردهای بیشتری دریافت کنید و بازار را برای ورد محصول خود آماده سازید. افراد می‌توانند از طریق این وب‌سایت به خصوصیات محصول شما پی ببرند. وب‌سایت خود را در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

  • زمان تولید انبوه فرارسیده است

در این زمان می‌توانید تصمیم‌های مختلفی بگیرید. اگر می‌توانید خودتان تولید کنید. اگر از نظر مالی مشکلی ندارید، می‌توانید خودتان یک خط تولید راه اندازی کنید که خیلی هم عالی است.
می‌توانید ایده خود رابفروشید. شایان ذکر است که تولیدکننده‌ای که ایده شما را می‌خرد، باید مسئولیت بازاریابی را نیز بر عهده بگیرد. می‌توانید با تولیدکنندگان قرارداد ببندید و پس از ساخت، برای محصول خود بازاریابی کنید و آن را به فروش برسانید.

مطالب مرتبط:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.