اینترنت اشیا در محل‌کار چه استفاده‌هایی دارد؟

اداره هوشمند چه ویژگی‌هایی دارد؟ فارغ از ساعت‌ها وقت گذرانی در گوشی هوشمند خود شیوه‌های کمتر آشکاری نیز وجود دارند که خبر از نفوذ سفت و سخت فناوری‌های اینترنت اشیا به زندگی ما می‌دهند. از فناوری‌های پوشیدنی و حسگرهای مختلف گرفته تا وسایل هوشمند خانگی، هزاران چیز به هم مرتبط را می‌توان سراغ گرفت که ما هر روز با آنها در ارتباط هستیم. اینترنت اشیا در محل کار نیز همراه ما خواهد شد.

درحالی که بیشتر مردم حدود ۸ تا ۱۰ ساعت از روز را سر کار می‌گذرانند طبیعی است که خودکارسازی اداره‌ها با استفاده از اینترنت اشیا درحال تبدیل شدن به نقطه عطف زمانه حاضر است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، اندازه بازار اداره‌های هوشمند به آرامی رو به افزایش است. این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۲۲.۲۱ میلیارد دلار رسید و پیشبینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ به دوبرابر یعنی ۴۶.۱۱ میلیارد دلار برسد.

محل کار هوشمند چیست و چرا مهم است؟

دلایل خوبی برای اقتباس فناوری‌های ادارات هوشمند وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از اینترنت اشیا در ساختمان‌های اداری بازدهی کار را بالا ببرید، تکالیف روزانه را با سهولت بیشتری انجام دهید و برای کارمندان خود محیط کاری امن‌تر و راحت‌تری فراهم کنید.

یک فضای اداری که مجهز به وسایل اینترنت اشیا باشد و بنابراین به اینترنت متصل باشد اغلب به عنوان «اداره هوشمند» نامیده می‌شود. این فضا اکوسیستمی هوشمند است که به تعدادی دستگاه به هم مرتبط وابسته است که به طور کلی عملیات‌های مختلف و شرایط کاری را رصد، کنترل و مدیریت می‌کنند.

اینترنت اشیا در محل کار
پیشبینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ سهم بازار ادارات هوشمند به ۴۶.۱۱ میلیارد دلار برسد.

خودکارسازی اداره با استفاده از اینترنت اشیا: مزایا ومعایب

مزایای بسیاری در بهره‌گیری از اینترنت اشیا برای ادارات هوشمند می‌توان برشمرد، از جمله:

  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • عملیات‌های کارآمد کسب‌وکار
  • محیط کاری راحت

با این وجود، حضور فناوری‌های دنیای اینترنت اشیا در محیط کار با موانع و چالش‌هایی نیز روبرو است، مانند:

  • هزینه کلی مالکیت دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای ادارات اینترنت اشیا
  • نگرانی بر سر حریم خصوصی داده‌ها
  • وابستگی به منبع تأمین نیرویی که ثابت باشد و نیز ارتباط وای فای

اینترنت اشیا در محل کار: لوکس یا ضرورت؟

به رغم مزایای آشکاری که فناوری‌های اینترنت اشیا در محل کار دارند، اداره هوشمند به برخی از تردیدها در میان مصرف کنندگان آن دامن زده است. بسیاری از صاحبان کسب‌وکار همچنان در مورد سرمایه‌گذاری در اینترنت اشیا در محل کار مردد هستند و برخی دیگر چندین محصول از این نوع فناوری را به خدمت گرفته اند.

برای رفع این ابهام که آیا حضور اینترنت اشیا در محل یک اقدام لوکس است یا ضرورتی بی برو برگرد باید گفت که حتی کمترین افزایش در کارایی کسب‌وکار شما می‌تواند به منزله مزیت رقابتی قدرتمند باشد. علاوه بر این، بدیهی است که یک محیط اداری راحت می‌تواند با جذب کارمندان بهترین استعدادها را شکوفا سازد.

منبع: IoT of All

مترجم: تمنا منصوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.