رقیب دیجی‌کالا با سرمایه‌گذاری آپ آمد

فروشگاه‌ اینترنتی با من شاپ با نام جدید بازلیا فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کرد

فروشگاه اینترنتی «با من شاپ» که در دی ماه سال گذشته خبر از آغاز کار خود طی ماه‌های پیش رو، داده بود حال با نام جدید «بازلیا» به‌عنوان رقیب دیجی‌کالا وارد میدان شد. مارکت پلیس بازلیا با سرمایه‌گذارانی از ایران و ترکیه شکل گرفته است،

پس از اینکه در اسفند ۹۷ بامیلو پایان فعالیت خود را اعلام کرد، تاکنون دیجی‌کالا به عنوان تنها مارکت پلیس رسمی در کشور فعالیت داشته است. حال با ورود بازلیا تصور می‌شود که محیط رقابتی میان این دو فروشگاه اینترنتی ایجاد شود.

فروشگاه اینترنتی بازلیا با ارسال یک بیانیه خبری برای دیجیاتو اعلام می‌کند که رسماً فعالیت خود را آغاز کرده است. این فروشگاه اینترنتی خود را به عنوان پلتفرمی معرفی می‌کند که امکان خرید و فروش امن کالا را در ایران فراهم کرده است.

بازلیا در بیانیه‌ رسمی‌اش، هویت خود را اینگونه تشریح کرده است:

«بازلیا بازار یا بستری آنلاین برای خرید و فروش انواع و اقسام کالاهاست. این نوع کسب و کار یا فروشگاه مجازی، مشتری را مستقیما و بدون هر گونه واسطه‌ای به فروشنده وصل می‌کند و خود به‌عنوان تسهیل‌گر یا رابط بین دو طرف عمل می‌کند. بدین ترتیب، کسب و کارهای خانگی یا فروشندگان کالا، به‌راحتی و مستقیما محصولات خود را به خریداران سراسر کشور عرضه می‌کنند.»

به‌گفته روابط عمومی آپ عده‌ای از سهام‌داران آپ در این فروشگاه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در اپلیکیشن آپ نیز جایگاهی برای این فروشگاه در نظر گرفته شده است.

بازلیا با تاکید بر «راهکار پرداخت امن و مطمئن»، اعلام می‌کند که در یک ماه و نیم گذشته بیشتر از ۳۰۰ هزار مشتری از سراسر کشور داشته است. بر اساس بیانیه بازلیا، به نظر می‌رسد که این فروشگاه اینترنتی صرفاً می‌خواهد نقش یک پلتفرم مارکت‌پلیس یا بازارگاه را بازی کند و فروشندگان مستقیماً محصول را برای خریدار ارسال می‌کنند. اگرچه این پلتفرم اینترنتی در بیانیه‌اش به دیجی‌کالا اشاره‌ مستقیمی نداشته است، اما تفاوت اصلی نحوه فعالیت بازلیا و دیجی‌کالا نیز در همین نکته است.

در بیانیه بازلیا می‌خوانیم: «نوع کسب و کار بازلیا از نوع سازمان به مشتری یعنی B2C است، بدین معنا که فروشندگان از طریق پلت فرم بازلیا، کالاها و محصولات خود را به مشتری‌های خود عرضه و ارسال می‌کنند. در بازلیا، خریدار می‌تواند قبل از خرید، در حین خرید یا حتی بعد از خرید خود، با فروشنده در ارتباط باشد که این موضوع می تواند مدت زمان تحویل کالا به مشتری را بسیار کم کند و مدت زمان تحویل کالای درون شهری تنها را حتی به یک ساعت برساند.»

بیشتر بدانید: حضور تپسی و دیجی‌کالا روی تابلو بورس در دستورکار این سازمان قرار گرفت

بازلیا درباره نحوه ثبت سفارش می‌گوید، پرداخت به‌صورت آنلاین صورت می‌گیرد و وجه پرداختی تا زمان تحویل کالا به مشتری، نزد بازلیا به‌صورت امانت باقی می‌ماند: «همین ویژگی فضایی امن و مطمئن برای پرداخت و خرید اینترنتی را ایجاد کرده است که نه‌تنها باعث اطمینان خاطر مشتری می‌شود، بلکه با تسهیل فرایندها و بازاریابی مناسب، افزایش فروش را برای فروشندگان به همراه دارد.»

این پلتفرم اینترنتی همچنین عقیده دارد که مزیت رقابتی بازلیا برای فروشندگان این است که مدت زمان تسویه فروشندگان را به یک پنجم «دیگر مارکت پلیس‌های حوزه کسب و کار اینترنتی» کاهش داده است و با این روند، فروشندگان برنامه‌ریزی بهتری برای تسهیل کسب و کارشان خواهند داشت.

این فروشگاه اینترنتی همچنین می‌گوید که روند کاری‌اش باعث رقابت بیشتر در میان فروشندگان خواهد شد: «از دیگر ویژگی‌های بازلیا می‌توان به ایجاد فضای رقابتی مناسب بین فروشنده‌های کالاها اشاره کرد. در بازلیا، فروشنده برای افزایش فروش خود محصولات باکیفیت‌تری ارائه کرده و با سرعت بالایی، پاسخگوی مشتریان است. نتیجه‌ی این کار، فروش بیشتر برای فروشنده و دریافت کالاهای باکیفیت‌تر با سرعت تحویل مناسب برای خریدار است.»

منبع: دیجیاتو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.