بانک ملی کویت، خدمات مبتنی بر بلاکچین ارائه می‌کند

بانک ملی کویت از راه‌اندازی فناوری ریپل نت‌بلاکچین با هدف فراهم کردن امکانات نقل و انتقالات مالی ۲۴ ساعته به بانک‌های خارج از این کشور خبر داد. این سیستم اکنون ارائه خدمات میان بانک ملی کویت و بانک ملی اردن را فراهم می کند.

بانک ملی کویت از راه‌اندازی سرویس پرداخت ۲۴ ساعته بر اساس فناوری بلاکچین برای نقل و انتقالات با بانک های خارج از این کشور خبر داد.

بر این اساس، بانک ملی کویت قادر خواهد بود تا بر اساس سرویس پرداخت بلاکچین به کشور اردن پول منتقل کند. کویت در نظر دارد تا ارائه این خدمات به دیگر کشورها نیز گسترش پیدا کند.

همچنین، سیستم خدمات پرداخت بلاکچین با قرار گرفتن بر روی سیستم بانکداری آنلاین بانک ملی کویت، در اختیار مشتریان این بانک نیز خواهد بود.

بانک ملی کویت در این مورد اعلام کرد: خدمات پرداخت بر پایه بلاکچین سریع و ارزان است، و علاوه بر آن به حل مشکلات طولانی مدت موجود در صنعت رمیتنس منجر خواهد شد.

بر این اساس، سیستم جدید پرداخت که NBK Direct Remit نام دارد، از راه حل های بلاکچینی بر روی Ripple- xCurrent بهره می برد. این سرویس به بانک ها اجازه می دهد تا پرداخت و نقل و انتقالات پولی آنی را صورت دهند. علاوه بر آن، این سرویس به مقامات بانک این امکانات را ارائه می دهد که تا پیام هایی را درباره این تراکنش های مالی ارسال کنند.

بر این اساس، زمانی که فردی قصد انتقال پول از بانک ملی کویت به بانک ملی اردن را داشته باشد این تراکنش یک دینار کویت هزینه خواهد داشت، در صورتی که انتقال پول از مبدا بانک ملی کویت به دیگر بانک ها در دیگر کشورها با کارمزدی برابر با ۵ دینار مواجه خواهد بود.

بانک ملی کویت (NBK)  که در سال ۱۹۵۲ تاسیس شده است، به عنوان اصلی ترین بانک محلی و شرکت سهام دار در خلیج فارس و کویت شناخته می شود.

منبع: فابانیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.