بزرگترین پلتفرم تولیدمحتوای چین چگونه کار می‌کند؟

نیم‌نگاهی به استارتاپ بایت‌دنس که محور آن هوش مصنوعی است

ییمینگ ژانگ استارتاپ بایت‌دنس را در سال ۲۰۱۲ تأسیس کرد. انگیزه‌ او از ایجاد چنین کسب‌وکاری، برقراری اتصال و ارتباط بین مردم و اطلاعات بود. ییمینگ از غریزه و میل انسانی خود به فناوری‌های جدید و روندهای اجتماعی استفاده کرد و فرصتی را برای ترکیب قدرت هوش مصنوعی با رشد اینترنت موبایل فراهم کرد. او به دنبال ایجاد تحولی شگرف در شیوه مصرف و دریافت اطلاعات بود.

همین شور و اشتیاق بود که بایت‌دنس، یکی از نخستین شرکت‌های مخصوص محصولات موبایلی مبتنی بر فناوری یادگیری ماشین، را به وجود آورد. او اذعان داشت: «چشم‌انداز ما، ساختن پلتفرم‌های خلق و تعامل است. ما فقط به دنبال انتقال اطلاعات نیستیم، بلکه می‌خواهیم یک قطب خلاق و نوآور و مرکزی برای پرورش افراد نوآور باشیم.»

همین باور، استراتژی این شرکت را در توسعه محصول راهبردی کرد. مهم‌ترین محصول این شرکت، توتیائو (Toutiao) نام دارد و بزرگ‌ترین پلتفرم جمع‌آوری و خلق محتوا در چین محسوب می‌شود. بایت‌دنس محصولات متنوعی را در سراسر دنیا عرضه کرده است که خیلی از آنها به شهرت و محبوبیتی خوبی رسیده‌اند و از جمله آنها می‌توان به «musical.ly» و «TopBuzz» اشاره کرد.

روزهای مهم و به‌یادماندنی در تاریخچه بایت‌دنس

مارس ۲۰۱۲: ییمینگ ژانگ، بایت‌دنس را در پکن چین تأسیس کرد

آگوست ۲۰۱۲: شرکت بایت‌دنس، محصول پرچم‌دار خود را تحت عنوان توتیائو را راه‌اندازی کرد. توتیائو، یک پلتفرم گردآوری محتوای موبایل است.

آگوست ۲۰۱۵: بایت‌دنس، نخستین محصول بین‌المللی خود را عرضه کرد. این محصول «TopBuzz» نام داشت.

مارس ۲۰۱۶: بایت‌دنس آزمایشگاه هوش مصنوعی خود را که یک مرکز پژوهشی است و بر فناوری‌های نوین هوش مصنوعی تمرکز دارد، تأسیس کرد.

فوریه ۲۰۱۷: بایت‌دنس، فیلیپوگرام را خریداری کرد. فلیپوگرام، یک پلتفرم ویدیوی کوتاه آمریکایی است.

نوامبر ۲۰۱۷: بایت‌دنس، نیوز ریپابلیک را خریداری کرد که یک گردآورنده جهانی خبر موبایلی است.

نوامبر ۲۰۱۷: بایت‌دنس، «musical.ly» را خرید که یک جامعه جهانی ویدیویی است و از ترکیب ویدیوهای کوتاه و آهنگ، دست به خلاقیت و نوآوری می‌زند.

مشارکت‌ و همکاری‌ها

بایت‌دنس در دسامبر ۲۰۱۶ روی «Dailhunt»، پلتفرم گردآوری محتوای بومی سرمایه‌گذاری کرد. در همان سال ۲۰۱۶، روی «BaBe»، پلتفرم پیشنهاد اخبار مستقر در اندونزی، سرمایه‌‌گذاری کرد.

در نوامبر سال ۲۰۱۷، بایت‌دنس و چیتا موبایل، یک همکاری استرتژیک را در زمینه خدمات ارائه محتوای شخصی‌سازی‌شده آغاز کردند.

کاربران چیتا موبایل، به واسطه این همکاری می‌توانند به خدمات ارائه محتوای شخصی‌سازی‌شده بایت‌دنس در بازار جهانی دسترسی داشته باشند.

مسئولیت‌ اجتماعی سازمانی

بایت‌دنس و بنیاد توسعه چین یک همکاری استراتژیک را برای رشد و ارتقای پروژه «لبخند مادران» آغاز کردند و هدف این پروژه کمک به کودکان نیازمند به عمل جراحی بود. این کمک از طریق پلتفرم خیریه توتیائو انجام می‌شد. این شرکت در دسامبر ۲۰۱۷، با همکاری شرکت‌های دیگری، پروژه‌ای را برای توانمندسازی زنان و دختران چین برای دسترسی به فرصت‌های اقتصاد دیجیتال آغاز کرد.

آزمایشگاه هوش مصنوعی بایت‌دنس

این آزمایشگاه در پایگاه‌های داده محتوای بایت‌دنس ایجاد شد و هدف آن، نوآوری و توسعه فناوری‌های نوین است. این آزمایشگاه به دنبال توسعه چرخه تجربه محتوا از ایجاد تا تعدیل و تعامل است. این نوآوری‌ها در توسعه محصولات بایت‌دنس و صنعت هوش مصنوعی کاربرد دارد.

در این آزمایشگاه هوش مصنوعی، بهترین استعدادهای جهانی هوش مصنوعی به چشم می‌خورند و محیطی عالی برای پژوهشگران محسوب می‌شود. پژوهشگران می‌توانند ایده‌های خود را برای حل چالش‌های بزرگ رشد دهند. سعی و تلاش این مجموعه، از بین بردن شکاف بین پژوهش و مهندسی است. آزمایشگاه هوش مصنوعی به دنبال دیدن نیازهای کاربران و رشد راهکارهای کسب‌وکار است.

این آزمایشگاه بر موضوعات و مسائل زیر تمرکز دارد:

  • یادگیری ماشینی
  • بینایی کامپیوتر
  • زبان طبیعی
  • جستجو و صدا
  • گرافیک کامپیوتری
  • دانش و داده‌کاوری
  • سیستم‌های توزیع و شبکه‌سازی

محصولات و خدمات بایت‌دنس

محصولات بایت‌دنس در حال رشد مداوم در بازارهای بین‌المللی است. از مارس ۲۰۱۸، محصولات بایت‌دنس در بیش از ۴۰ کشور و بازار دنیا از جمله چین، ژاپن، کره جنوبی، آمریکای شمالی، اروپا، آمریکای لاتین، جنوب شرقی آسیا و هند دیده می‌شود.

توتیائو

در این پلتفرم از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و یادگیری عمیق استفاده شده است. توتیائو، بزرگ‌ترین پلتفرم گردآوری محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی در چین است و یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های موبایل در بازار محسوب می‌شود. کاربران با این پلتفرم می‌توانند محتوای جامع و شخصی‌سازی‌شده را تجربه کنند و عناوین مورد علاقه خود را گردآوری و جستجو کنند.

تیک‌تاک  (Douyin)

این برنامه برای نسل جدید افراد خلاق و نوآور ساخته شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد ویدیوی کوتاه ۱۵ ثانیه‌ای خود را با جلوه‌های خاص و منحصر به فرد بسازند و آن را با دوستان و جهان به اشتراک بگذارند. افراد خلاق می‌توانند با استفاده از این برنامه، خلاقیت خود را از قفس آزاد کنند و به آن اجازه پرواز و خودنمایی بدهند.

Xigua Video

این برنامه یکی از محبوب‌ترین پلتفرم ویدیوی کوتاه در چین است که کاربران می‌توانند در آن انواع و اقسام داستان‌های ویدیویی را تماشا کنند و از آن لذت ببرند. افرادی که در زمینه ویدیو تخصص دارند می‌توانند از این برنامه نهایت استفاده را ببرند.

(Vigo Video (Huoshan

این پلتفرم هم در زمینه ویدیوهای کوتاه فعالیت می‌کند و کاربران می‌توانند استعداد خود در این زمینه را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. استفاده از این برنامه بسیارآسان است و به راحتی می‌توان افکت‌های دلخواه را روی ویدیوها قرار داد.

musical.ly

یکی از محبوب‌ترین اجتماعات ویدیویی است که در زمینه ویدیوهای کوتاه فعالیت می‌کند. افراد مختلف برای ابزار استعدادهای خود در زمینه آواز، رقص و استعدادهای دیگر از این برنامه استفاده می‌کنند.

News Republic

نیوز ریپابلیک، یک پلتفرم جهانی فعال در زمینه گردآوری اخبار است که بیش از ۴۰ کشور و بازار در جهان از آن استفاده می‌کنند. این برنامه برای دیدن جدیدترین اخبار جهان در چند دقیقه اخیر طراحی شده است و با بیش از ۲۵۰۰ منبع ملی و بین المللی مورد اعتماد در ارتباط است.

TopBuzz

یک پلتفرم موبایلی برای پیشنهاد و گردآوری محتوا است که در آن از الگوریتم‌های یادگیری ماشین استفاده شده است. کاربران این برنامه می‌توانند از انواع و اقسام ویدیو، مقاله، گیف و غیره بهره‌مند شوند. این برنامه از دسامبر ۲۰۱۷، با ۱۰۰هزار ناشر و سازنده حرفه‌ای در سراسر جهان همکاری کرده است و حضوری پررنگ در آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا، ژاپن و برزیل داشته است.

BuzzVideo

این پلتفرم هم مخصوص ویدیوهای کوتاه است. کاربران می‌توانند ویدیوهای گوناگونی را با جامعه بین‌المللی مخاطب این برنامه به اشتراک بگذارند. در این برنامه از فناوری یادگیری ماشین استفاده شده است و کاربران می‌توانند مخاطبان خود را خیلی راحت افزایش دهند.

ترجمه: جلال شایان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.