به ‌روز رسانی خودکار محصولات و پلتفرم اختصاصی در ژاکت

ژاکت در سال ۹۸

 

ژاکت یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات دیجیتال مانند ابزارهای لازم طراحی سایت (وردپرس و اسکریپت و …)، همچنین فایل‌های گرافیکی و عکس و …  است که از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را آغاز کرد.

امیر عصاری، مدیرعامل ژاکت، در گفت‌وگو با آی‌چیزها درباره فعالیت‌های ژاکت در یک سال گذشته گفت: «سال ۹۷ ساخت پلتفرم ژاکت را آغاز کردیم که البته همچنان در حال کار روی آن هستیم و تقریبا رو به اتمام است. در سایت ژاکت رشد بسیار خوبی در فروش داشتیم. همچنین فروشندگان جدیدی در زمینه محصولات ایرانی داشتیم. برای ما باعث افتخار است که توسعه‌دهندگان به جای اینکه تنها یک محصول را ترجمه کنند، به تولید محصول روی آورده‌اند و محصولات باکیفیتی تولید می‌کنند.»

مدیرعامل ژاکت درباره تلاش برای فرهنگسازی کاربران و توسعه‌دهندگان بیان کرد: «استارتاپ‌ها به بهانه‌های مختلف جشنواره‌های فروش می‌گذارند و جشنواره‌های فروش برای افزایش فروش به لندینگ‌های جذاب نیاز دارند. بنابراین از فروشندگان خواستیم که لندینگ طراحی کنند تا مشکل کاربران استارتاپ‌های کوچک حل شود. خوشبختانه لندینگ یلدا را داشتیم و برای لندینگ‌های نوروز محصولات بسیار خوبی تولید شده است و استارتاپ‌های کوچک بدون صرف هزینه زیاد می‌توانند استفاده کنند.»

ثبت بیش از ۲۰هزار دامنه

او درباره فروشگاه‌های راه‌اندازی شده در برنامه وبمستران توضیح داد: «فکر می‌کنم بالای بیست هزار دامنه ثبت شده در قسمت دامنه‌های تیکت داریم. چون هر کاربر که خرید می‌کند، باید دامنه سایت خود را بزند تا با همان دامنه از ما پشتیبانی بگیرد؛ در این بین سایت‌های بسیار بزرگی هم داریم که مشتری ما هستند و با دیدن نام آن‌ها خوشحال می‌شویم که به ما اعتماد کردند و توانستیم مشکلی از این سایت‌های بزرگ حل کنیم.»

هتریک ژاکت

عصاری درباره تجربه حضور در یازدهمین جشنواره وب و موبایل در سال ۹۷ گفت: «خوشبختانه در جشنواره وب و موبایل، ژاکت هتریک انجام داد و برای سومین بار متوالی توانستیم رتبه نخست داوری را به خود اختصاص دهیم.»

او در ادامه برنامه‌ ژاکت برای سال ۹۸ را به این صورت اعلام کرد: «سال آینده به ‌روز رسانی خودکار محصولات و پلتفرم اختصاصی را در ژاکت خواهیم داشت که قطعا تغییرات بسیاری را هم با خود به همراه می‌آورد.»

زمینه‌های ناب فروش آنلاین در ایران

عصاری درباره محصولات پرفروش حوزه آنلاین در ایران گفت: «همه زمینه‌های فروش در حوزه کسب‌وکارهای آنلاین در کشور ما باز است؛ می‌خواهم بگویم تمامی این زمینه‌ها هنوز در ایران ناب است. مهم این است که کسی توانایی فروش یک محصول خاص را داشته باشد. ما همیشه مثال می‌زنیم که اگر کسی توانایی فروش فیزیکی پاشنه‌کش را دارد، در کسب‌وکار آنلاین پاشنه‌کش هم می‌تواند بازار را در دست خود بگیرد.»

عصاری درباره زنده ماندن کسب‌وکارهای آنلاین در شرایط اقتصادی سخت و رقابت نزدیک اظهار کرد: «برخی از استارتاپ‌ها برای خود سرمایه جذب می‌کنند ولی آن سرمایه را هدر می‌دهند. منظورم این است که بعضی استارتاپ‌ها بعد از جذب سرمایه، دچار توهم می‌شوند و ریخت و پاش می‌کنند. فرض کنیم پول خیلی کمی می‌گیرند که هم امور زندگی را باید بگذرانند، هم کسب‌وکار خود را رونق دهند. اگر مدیریت منابع مالی را بیاموزند، در شرایط سخت اقتصادی هم دوام می‌آورند. وقتی شرایط اقتصادی بهبود یابد، این شرکت‌ها رشد عالی و تصاعدی خواهند داشت. زیرا در شرایط سخت توانستند هم نیروهای خود را حفظ کنند، هم پیشرفت کنند.»

اتحاد استارتاپ‌ها در اکوسیستم ایران

مدیرعامل ژاکت، اکوسیستم استارتاپی ایران را دارای رشد بالا دانست و گفت: «برخی استارتاپ‌ها تنها در حد یک نام هستند و سرمایه‌هایی را از طریق رانت جذب کردند، تا پول‌هایی را خرج کنند و بگویند ما هم کارآفرین هستیم. ولی اکوسیستم استارتاپی فارغ از این موارد، رشد بسیار خوبی دارد. در اکوسیستم استارتاپی ایران، اتفاق مثبتی که به چشم می‌آید، اتحاد استارتاپ‌ها با هم است. استارتاپ‌ها، در رویدادهای یکدیگر شرکت می‌کنند، تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند و در اکوسیستم و کنار هم به خوبی کار می‌کنند و البته مشکلات جامعه را هم بطور نامحسوسی حل می‌کنند.»

 

گفت‌وگو: پریسا امام‌وردیلو

1 نظر
  1. مرجان می گوید

    محصولات پر از اشکال و پاسخ فروشنده های محصولات خارجی (مشکل از سازنده است اطلاع دادیم تا برطرف کنند. تا زمان آپدیت منتظر بمانید) | ضرر و وقتی که می خورد بابت محصولات چند صد تومانی این سایت در برابر چند صد هزار تومان یا چند میلیون تومان بیشتر نباشه کمترم نیست یا سایت اصلی بخرید و فارسی استفاده کنید یا خودتان یا برنامه نویس براتون چیزی بسازه |‌ به گفته یکی از دوستان در ژاکت بروزرسان هوشمند و اکثر محصولات قابلیت این رو دارن سایت رو از کار بندازن(نمی گم می خوان این کار رو بکنن ولی می دونیم که امکانش هست به دلیل هک یا هرچی)| آیا ازشون بر نمیاد؟ کسی مستقیم نظارت داره به سایتی که ادعای بودن یکی از بزرگترین فروشگاه های ایران رو داره؟ و جدا از این ها در تمام محصولات به صورت مخفیانه به سایت اصلی لینک می دهند(لینک سازی خارجی | سئو)با اجازه؟ همه محصولات نال و بدون حق فروش و رضایت فروشنده(هر دین و مذهبی هم باشه اخلاق و انسانیت له شده این وسط) | | زمانی که دلار ارزان بود محصولات نال بود الان که ۱۲ تومن هست به نظرتون اورجیناله؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.