بیانیه سیب اپ درباره لو رفتن دیتابیس ۵ میلیون کاربر

بعد از افشای اطلاعات کاربران ایرانی تلگرام، این‌بار نفوذ به اطلاعات کاربران در سیب‌اپ رسید

صبح روز سیزدهم فروردین، خبری مبنی بر لو رفتن دیتابیس ۵ میلیون کاربر سیب‌اپ اعم از نام کاربری، شماره تلفن، ایمیل، در فضای مجازی توسط یکی از کاربران منتشر شد.

سینا شیری در گفت‌وگو با آی‌چیزها اعلام کرد که احتمال می‌رود فردی که قصد فروش این اطلاعات را دارد همان شخصی است که پیش‌تر اطلاعات ۴۲ کاربر ایرانی تلگرام را به‌فروش گذاشته بود.

سینا شیری در ادامه تاکید کرد که ۹۵ درصد اطلاعاتی که لو رفته است، شماره‌های همراه کاربران بوده که به‌صورت اختیاری وارد کرده‌بودند و تنها ۵ درصد کاربران، ایمیل‌ها و اسم‌هایشان لو رفته است. به گفته او آن‌ها در سیب‌اپ به اطلاعاتی چون کدملی، لیست کانتکت، لوکیشن و … دسترسی ندارند.

شیری در ادامه با اشاره به نگرانی‌هایی که کاربران سیب‌اپ در استفاده با این سرویس دارند، گفت: «تاکنون به‌هیچ‌عنوان به دیتابیس سیب اپ نفوذ نشده است و تنها به یکی از ابزارها توانسته‌اند دسترسی داشته باشند که در حال حاضر از آن جلوگیری شده است. در پلتفرم‌های قبلی که دچار این حملات شده بودند،اطلاعات مهمی چون متن‌های تلگرام و کدملی و … بوده است، اما در سیب‌اپ این اتفاق نیافتاده است و کاربران نگران نباشند.»

به گزارش آی‌چیزها، سیب اپ  بیانیه‌ای در توییتر منتشر کرده است

سیب اپ در این بیانیه ضمن عذرخواهی از کاربران، اعلام کرد که پیکربندی فایروال بر روی یکی از ابزارهای سرچ اپلیکیشن باعث این اتفاق شده است و پیگیری‌های قضایی از طریق نهادهای مربوطه در حال انجام است.

در ادامه این بیانیه آمده است که تنها به تعداد محدودی از ایمیل‌ها و شماره تلفن‌ها نفوذ شده است که داخل تعداد بسیار کمی پست الکترونیکی کاربر وجود داشته است و سایر دیتای کاربران و توسعه‌دهندگان در امنیت کامل هستند.

در بیانیه سیب اپ، تاکید شده است که حفظ حریم خصوصی کاربران و توسعه‌دهندگان جزء الویت‌های سیب اپ بوده است و برای جلوگیری از تکرار این اتفاق اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

گفتنی است سیب اپ پلتفرمی است که خدمات خود را بدون نیاز به گیفت کارت و اپل ایدی به کاربران دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل ios  ارائه می‌دهد که از سال ۹۴ فعالیت خود را شروع کرده است. سینا شیری، بنیان‌گذار این پلتفرم است.

این اتفاق در حالی رخ داده است که ۱۲ فروردین وب‌سایت comparitech خبر از لو رفتن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام داد که روی سامانه‌ای به نام سامانه شکار وجود داشته است. همچنین زمانی که شرکت رسپینا، ارایه کننده سرویسی که از آن به عنوان میزبان سامانه شکار نام برده شده، متهم به افشا اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام شده در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت به صورت مستقیم به این سامانه سرویس ارائه نکرده است.

اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران را در سایت آی‌چیزها بخوانید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.