همکاری اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی با قوه قضائیه

یادداشتی از رضا الفت‌نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی

طی دوسالی که اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی بوجود آمده است، مواردی را از جمله شکایت از این کسب‌وکارها، شناسایی کردیم که خیلی از آن‌ها را درگیر کرده‌است. در این راستا مباحث مکاتبه‌ای را با قوه قضائیه در معاونت شوراهای حل اختلاف انجام دادیم ودرخواست کردیم که مطابق با قانون، شعبه حل اختلاف کسب‌وکارهای مجازی را در اتحادیه راه‌اندازی کنیم. خوشبختانه مورد موافقت قوه قضائیه قرارگرفته است و نهایتا طی دوماه آینده این شعبه در اتحادیه راه‌اندازی خواهد شد و تا سقف۲۰ میلیون تومان اختلافات مالی، دعواهای مالی و موارد اختلافی موجود بین کسب‌وکارها در این شعبه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در واقع این مشکلات در شوراهای حل اختلافی مطرح و به‌صورت ریش‌سفیدی حل‌وفصل خواهد شد.

مهم‌ترین کمکی که تعامل اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و قوه قضائیه می‌کند، کم کردن تعداد پرونده‌های این حوزه است.در حال حاضر تعداد این پرونده‌ها به‌شدت رو به افزایش است. به این دلیل که بسیاری از همکاران فعال در قوه قضائیه، این فضا را کامل نمی‌شناسند، این همکاری کمک می‌کند کار کارشناسی انجام شود و به‌راحتی شکایتی در دادگاه‌ها مطرح نشود و مردم می‌توانند بدون بروکراسی حاکم بر فضای دادگاه‌ها از طریق خود اتحادیه موضوع را حل‌وفصل کنند.

از ابتدای امسال تا امروز، نزدیک به ۳۰۰۰ شکایت از طریق سامانه اتحادیه واصل شده‌است و بیش از  ۹۰درصد آن‌ها حل‌وفصل شده‌است. این نشان می‌دهد وقتی با رویکرد تخصصی شکایات بررسی شود، راحت‌تر قابل حل‌وفصل خواهد بود. این همکاری تجربه خوبی بود و امیدواریم در تجربه شورای حل اختلاف هم بتوانیم خدمت خوبی را به‌کسب‌وکارها ارائه دهیم.

مطالب مرتبط:
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.