توضیحات توسکا درباره قرارداد ۱۰۰۰ میلیاردتومانی تبلیغات تلویزیونی!

جزئیات قرارداد شرکت توسکا با صدا و سیما چیست؟

پس از برگزاری جلسه‌ای که روز جمعه ۸ فروردین ۹۹ به‌منظور بررسی جزییات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، ویدیویی از علی عسگری، رئیس صدا و سیما منتشر شد که مخالفت خود را با طرح تبلیغ رایگان کسب‌وکارهای آنلاین، اعلام کرده است.

به‌گفته او این تبلیغات باعث سو شدن آن‌ها توسط شرکت توسکا می‌شود و به‌علت قراردادی که سازمان صدا و سیما با این شرکت دارد، بدون اجازه شرکت توسکا نمی‌تواند برای کسب و کارهای دیجیتال تبلیغ کند و اینکه توسکا این سازمان را جریمه می‌کند.

حالا روابط عمومی شرکت توسکا بیانیه‌ای در این خصوص منتشر کرده است.

بدنبال انتشار مطالبی درباره شرکت توسعه کسب و کار ایرانی “توسکا” و قرارداد تبلیغات حوزه دیجیتال با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ، ذکر موارد ذیل ضرورت دارد:

۱-قرارداد واگذاری پذیرش ، جذب ، و پخش آگهی های بازرگانی و برنامه های مشارکتی در شبکه های رادیویی و تلویزیونی سراسری و ملی استانی در حوزه خدمات دیجیتال به مبلغ بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به مدت ۳ سال با شرکت ارتباطات سیار ایران منعقد شده که لازم به ذکر است سازمان صدا و سیما تا قبل از انعقاد این قرارداد از محل تبلیغات حوزه دیجیتال صرفا سالیانه حدود ۶۰ میلیارد تومان درآمد داشته است.

۲- این قرارداد با نظارت نهادهای ذیربط و پس از برگزاری مزایده ای با شرکت ۳ متقاضی و برنده شدن شرکت ارتباطات سیار ایران به همراه اول واگذار شده است. توسکا نیز به عنوان شرکت ۱۰۰ درصدی متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران ، تا مقطع زمانی مصوب و ابلاغ شده از سوی همراه اول ، کارگزار آن شرکت و مسئول اجرای این قرارداد بوده و در حال حاضر شرکت همراه اول خود راسا اجرای این قرارداد را بر عهده دارد.

۳- ضوابط و تعرفه های تبلیغات تلویزیونی حوزه دیجیتال به صورت کاملا شفاف و مصوب در سایت شرکت توسکا و نیز سایت اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیما قابل دسترس تمامی مشتریان این حوزه است. از جمله شرکت هایی که در این مدت به عنوان مشتری و همکار تجاری از ظرفیت توسکا استفاده کرده اند می توان به مجموعه هایی چون ایرانسل ، به پرداخت ملت ، بانک گردشگری ، تجارت الکترونیک پارسیان ، پاسارگاد ، ۷۸۰ ، ۷۱۰ ، آپ ، تاپ ، سداد بانک ملی ، سامان کیش ، دیجی کالا، فناپ ، گاج ، تپسی ، شیپور ، دیوار ، اوبار ، دیجیتون ، آی بی شاپ و … اشاره کرد.

۴- این شرکت با راه‏ اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی رسانه‏ ای توسکا و بدنبال امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز ملی فضای مجازی، همراه اول، معاونت فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فناوری اطلاعات ایران نسبت به تخصیص فضای تبلیغات به صورت رایگان در برنامه‌های زنده صدا و سیما به‌کسب‌وکارهای نوپا و همچنین انجام تبلیغات کلان تلویزیونی که برای ‌کسب‌وکارهایی که در مرحله رشد و بلوغ هستند اقدامات گسترده ای بعمل آورد. بررسی بیش از ۱۱۴ درخواست مشارکت از استارتاپ‌ها، همکاری موفق با بیش از ۷۰ کسب و کار که تبلیغات آن‌ها در رسانه ملی پخش شده‌‌ و حضور استارتاپ‌ها در برنامه های مختلف تلویزیونی از جمله حمایت های این شرکت از کسب و کارهای نوپا است.

۵- در جریان تحقق قرارداد با سازمان صدا و سیما علاوه بر پرداخت مبلغ مشخص شده در قرارداد مزبور ، این شرکت سال گذشته فراتر از این قرارداد در هزینه های تولید برنامه های تلویزیونی بسیاری مانند گزارش های ورزشی ، فوتبال برتر ، فوتبال ۱۲۰ ، فرمول یک ، به خانه بر می گردیم ، ستاره ساز ، شب آفتابی ، برنامه های مناسبتی مانند شب یلدای شبکه یک و ۳ مشارکت داشته که از جمله جدیدترین آنها می توان به برنامه نوروز ۹۹ شبکه های یک و سه ، برنامه عصرجدید و مشارکت در سریال پایتخت اشاره کرد.

۶- از ابتدای شیوع ویروس کرونا ، نهایت تلاش همه جانبه برای استفاده حداکثری از ظرفیت های این قرارداد در قالب مشارکت و همکاری با وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و .. از سوی همراه اول بعمل آمده و برای کمک به کسب و کارهای مجازی علاوه بر اختصاص ویژه برنامه سال تحویل شبکه یک سیما به جشنواره خرید بهار ۹۹ ، تبلیغ رایگان تیزرهای این جشنواره و حتی تامین جوایز اهدایی به برندگان هم  صورت گرفته است. در حال حاضر همچنین با حمایت همراه اول و با همکاری سازمان صدا و سیما ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، اتاق اصناف و اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ، امکان تبلیغ تلویزیونی رایگان تمامی کسب و کارهای اینترنتی در بستر درگاه  Bazargaheiran.ir  فراهم گردیده و پخش این تبلیغات در تمامی شبکه های تلویزیونی از دیروز مورخ ۹ فروردین آغاز شده است.

۷- در پایان لازم به ذکر است هیچ یک از شخصیت های حقیقی و حقوقی در لایه سهامداری شرکت مخابرات ایران و همراه اول از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و نیز دیگر سهامداران ، به هیچ عنوان در مسائل مدیریتی و تجاری توسکا ، حضور ، دخالت و مشارکتی نداشته و شرکت توسعه کسب و کار ایرانی صرفا در چهارچوب قانون تجارت به فعالیت تخصصی خود می‌پردازد.»

بیشتر بدانید: صدا و سیما استارتاپ‌ها و شرکت‌های خصوصی را رقیب خود می‌داند

در حالی بیانیه جزئیات قرارداد شرکت توسکا با صدا و سیما توسط این شرکت منتشر شد که حسن‌ روحانی، رئیس جمهور اعلام کرده است مردم تا جایی که امکان دارد از منزل خارج نشوند و نیازهای خود را از شرکت‌های اینترنتی تهیه کنند. او با اشاره به جلسه ستاد ملی مقابله کرونا گفت: «ما اینجا داریم مصوب می‌کنیم تا زمانی که کرونا هست این طرح اجرا شود؛ مصوب می‌کنیم و کسی نمی‌تواند شکایت کند. این اقدامات برای این است که مردم در این ایام که برای ما فاصله‌گذاری اجتماعی اهمیت دارد مجبور به خروج از منزل نباشند.»

گفتنی است این ماجرا باعث انتقاد شدید کسب‌وکارهای آنلاین شده است و اسنپ‌مارکت نیز بیانیه‌ای در واکنش با این موضوع در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. طبق بیانیه منتشر شده توسط شرکت اسنپ مارکت، صداوسیما برای اینکه به معرفی کسب‌وکارهای آنلاین تن ندهد، بهانه‌تراشی می‌کند.

اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران را در سایت آی‌چیزها بخوانید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.