تکلیف فروش بلیت نوروزی قطار هنوز معلوم نیست/ استارتاپ‌های گردشگری چشم‌به‌راه فروش نوروزی!

پلتفرم‌های فروش آنلاین می‌گویند احتمالا هفته اول اسفند سامانه باز خواهد شد

این روزها خیلی‌ها در حال برنامه‌ریزی برای سفر نوروزی خود هستند. اگرچه کرونا و قرمز شدن برخی شهرها و اوج گرفتن چندباره همه‌گیری نگرانی‌ها را مجددا درباره سفر و صنعت گردشگری زیاد کرده اما خیلی‌ها خوشبین هستند که در نوروز ۱۴۰۱ و با فروکش کردن موج ششم کرونا، بتوان سفر رفت و شاهد رونق این صنعت بود، ازجمله رونق استارتاپ‌های این حوزه!
پلتفرم‌های گردشگری که در دو نوروز گذشته شاهد رکود بی‌سابقه‌ای بوده‌اند امیدوارند که روزهای گشایش از راه برسد. اما هنوز تکلیف فروش بلیت برخی بخش‌های حمل‌و‌نقل گردشگری مشخص نشده است.
برای نمونه اگر این روزها بلیت قطار برای ایام نوروز را جستجو کنید نه‌تنها نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود بلکه حتی خبری هم درباره اینکه کی می‌توان برای ایام نوروز چنین بلیتی را تهیه یا رزرو کرد منتشر نشده است.
سارا شاهی که مدیر فروش بخش قطار استارتاپ فلایتیو است می گوید فروش بلیت‌های قطار نیمه دوم بهمن‌ها طبق اعلام رجا قرار بود از پنجشنبه گذشته باز و شروع شود اما گویا به روز یکشنبه این هفته موکول شده است. شاهی درباره فروش بلیت اسفندماه قطارهای مسافربری هم می‌گوید هنوز هیچ بخشنامه‌ای در این رابطه منتشر نشده ولی طبق روال سال‌های گذشته می‌توان اتنظار داشت در هفته آخر بهمن یا همان ابتدای اسفندماه، فروش بلیت برای نیمه اول اسفند باز شود.
او درباره بلیت قطار روزهای نوروز و تعطیلات قبل و بعد از آن هم می‌گوید: «احتمالا بلیت نیمه دوم اسفندماه تا پایان هفته اول فروردین ۱۴۰۱ را بتوان از هفته دوم اسفندماه از طریق سامانه‌های آنلاین گردشگری خریداری کرد. معمولا هم در چند روز مانده به پایان سال مجدد یک ظرفیت محدود دیگری باز می‌شود برای کسانی که موفق نشده‌اند بلیت بخرند. البته باید تاکید کنم به دلیل استقبال از سفرهای نوروزی معمولا در مدت زمان کوتاهی بلیت‌ها فروش می‌رود و ظرفیت‌ها تکمیل می‌شود.»
باید منتظر ماند و دید موج ششم کرونا کی اوج می گیرد و کی فروکش می‌کند و آیا امسال استارتاپ‌های گردشگری به‌خصوص در بخش فروش بلیت می‌توانند دوباره از سفرهای نوروزی دستاورد بزرگی داشته باشند یا خیر…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.