تکنولوژی شناسایی هویت فوجیتسو

از مهم‌ترین عوامل شناسایی هویت دیجیتالی، قابل اعتماد بودن سیستم احراز هویت است

بلاکچین تاثیر بسیار زیادی بر روش انجام و نحوه سرویس‌دهی بین انواع کسب‌وکارها را دارد. در واقع بلاکچین از ترکیب ۳ تکنولوژی رمزنگاری اختصاصی، شبکه توزیع شده و ثبت تراکنش‌های شبکه و تامین امنیت آن، به وجود آمده‌است.

شرکت تجهیزات الکترونیکی، مخابراتی و فناوری اطلاعات ژاپنی فوجیتسو (Fujitsu) در آزمایشگاه خود از تکنولوژی جدیدی به نام (فناوری تبادل هویت دیجیتالی) رونمایی کرده که هدف این تکنولوژی افزایش امنیت معاملات آنلاین برای مشتریان است.

شرکت فوجیتسو در یک خبر رسمی اعلام کرده است: «قابل اعتماد بودن یک سیستم احراز هویت، از مهم‌ترین عوامل شناسایی هویت دیجیتالی است.» تکنولوژی جدید این شرکت ژاپنی مبتنی بر بلاکچین است که امکان تایید هویت دیجیتالی را در انجام تراکنش‌های آنلاین برای هر دو سمت معامله ایجاد می‌کند.

رشد سریع دنیای دیجیتال، باعث افزایش تعداد معاملات و تراکنش‌های آنلاین شده‌ است، در این معاملات کاربران قادر به دیدن چهر‌ه‌های طرف مقابل نیستند و این امر قضاوت درست درباره فرد مورد معامله را دشوار می‌کند. همچنین گزار‌ش‌های مبتنی بر کلاهبرداری و جعل هویت شخصی مانند سابقه ‌کاری و مهارت‌های حرفه‌ای، یک چالش اساسی برای کاربران و کسب‌وکارها به شمار می‌آید.

تکنولوژی شناسایی هویت فوجیستو

ارزیابی کاربران توسط تکنولوژی فوجیتسو

این برنامه طرفین مورد معامله را مورد ارزیابی قرار داده و به آن‌ها امتیاز می‌دهد. در واقع این امتیازها میزان قابل اعتماد بودن کاربر را مشخص می‌کند. تکنولوژی جدید شناسایی هویت فوجیتسو، روابط و معاملات گذشته طرفین معامله را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و اعتبار و رتبه هر کاربر را تعیین کرده و در دفترکل ثبت می‌کند.

یکی از عوامل افزایش امتیاز قابل اعتماد بودن کاربر در تکنولوژی جدید شناسایی هویت فوجیتسو، چگونگی ارزیابی این افراد توسط کاربران قابل اعتماد است و زیرساخت این برنامه به گونه‌ای تنظیم شده است که اگر کاربری بخواهد برای اخذ امتیاز بالاتر با یکی از کاربران تماس حاصل کند، اطلاعاتی مبتنی بر ضعف روابط فرد با سایر کاربران آشکار خواهد می‌شود که این امر درصد خطا سیستم را کاهش می‌دهد.

به گفته این شرکت، از ویژگی‌های گرافیکی برای ایجاد محیط دوستانه بین طرفین معامله در تکنولوژی جدید شناسایی هویت فوجیتسو استفاده شده ‌است. فوجیتسو مشغول راه‌اندازی چند پروژه مبتنی بر سیستم بلاکچین در حوزه‌های فین‌تک (فناوری‌های مالی و بانکی) است و همچنین پروژه (ready to go) را نیز در دست اجرا دارد.

ترجمه: زهرا قنبری

مطالب مرتبط:
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.