«جی‌پی مورگان» پیش‌تاز استخدام بلاک‌چینی

براساس گزارش سی ان ان به نقل از Indeed، شرکت جی پی مورگان سال گذشته تعداد قابل توجهی از کارشناسان بلاک‌چین را استخدام کرده است.

سی ان ان در این زمینه می‌نویسد: وقتی صحبت از فناوری‌های بلاک‌چینی به میان می‌آید معمولا تصور همگان براین است که فعالان عرصه دیجیتال در این زمینه صدر فهرست‌ها قرار دارند درحالی که اینگونه نیست و سال گذشته جی پی مورگان بیشترین استخدام را در این بخش داشته است.

در گزارش یاد شده آمده شرکت‌های

  • KPMG
  • EY
  • Accenture
  • Cisco
  • Microsoft
  • Conduent
  • ConsenSys

پس از جی پی مورگان قرار گرفته و بیشترین تعداد کارشناسان و تحلیلگران ارزهای رمزگذاری شده را استخدام کرده‌اند و جای تعجب است که شرکت ConsenSys به عنوان معروف‌ترین شرکت فعال در عرصه بلاک‌چین آخرین نام منتشر شده در فهرست بالاست.

رشد ۴ هزار درصدی بلاک‌چین‌ها

آخرین آماری که از کاربران و رشد فعالیت در عرصه ارزهای رمزگذاری شده منتشر شده بیانگر این نکته است که سال ۲۰۱۶ میلادی توسعه فعالیت‌های بلاک‌چینی بخصوص در عرصه ارزهای دیجیتال ۴ هزار برابر شده است، این درحالی است که سال قبل از این برآورد بلاک‌چین تنها رشد ۵۰۰ درصدی را تجربه کرده بود.

نکته قابل توجه درباره رونق و توسعه فعالیت در این عرصه مربوط به متخصصان و تحلیلگران مرتبط با این بخش از دنیای مجازی است و به قول برخی کارشناسان تا ۵ سال آینده کمبود متخصص و تحلیلگر مشکلاتی برای فعالان و سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند.

Accenture که یک شرکت مشاوره‌ای معتبر بین‌المللی در این زمینه می‌گوید: «بسیاری از شرکت‌های تجاری و چند ملیتی که علاقمند هستند از سیستم‌های ارزهای دیجیتالی استفاده کنند اکنون با چالش کمبود متخصص و تحلیلگر ارشد روبرو هستند. به عنوان مثال شرکت زیراکس که سال ۲۰۱۶ در تلاش بود برای سال ۲۰۱۷ استفاده از ارزهای دیجیتالی را تجربه کند مشکلاتی برای استخدام تحلیلگر این بخش از فضای مجازی داشت.»

کارشناسان و تهیه‌کنندگان گزارش یاد شده،‌ تایید می‌کنند بسیاری از شرکت‌های خوشنامه قدیمی امروز برای حفظ سهم بازار خود در تلاش هستند استفاده از بلاک‌چین‌ها را با کسب‌وکارشان ایجاد کرده و از امتیازات آن به نفع توسعه کسب‌وکارشان استفاده کنند.

کالیفرنیا بهشت بلاک‌چینی‌ها

همانطورکه قبلا اشاره شد استفاده از بلاک‌چین‌ در سراسر جهان روبه رشد است و بسیاری از شرکت‌های معتبر بین‌المللی اکنون به دنبال ایجاد ارتباط با این نوع از ارزهای دیجیتالی رفته‌اند که تاکیدی بر نیازهای تخصصی این شرکت‌ها در آینده نه چندان دور درباره بلاک‌چین‌ها است.

در همین حال با درنظر گرفتن تمرکز بسیاری از شرکت‌های بزرگ و مطرح بین‌المللی در کالیفرنیا جای تردید نیست که به زودی بیشترین تقاضای نیروی کار در این منطقه خواهد بود و می‌توان گفت کالیفرنیا بهشت بلاک‌چینی‌ها است.

برخی از تحلیلگران بازار در ایالات متحده تاکید دارند روند تقاضا برای استفاده از ارزهای دیجیتال باعث شده تا بسیاری از ایالات آمریکا برای استفاده از مزیت این نوع از ارزها مشغول چانه‌زنی با دولت فدرال باشند تا بتوانند با به رسمیت شناختن این نوع از ارزها فرصتی برای استفاده بیشتر از آنها داشته باشند. از این رو در آینده نزدیک ایالت‌هایی مثل دالاس، شیکاگو و … نیزبرای جذب نیروی متخصص گام برمی‌دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.