داده‌های مورد نیاز، در اختیار ما قرار نمی‌گیرد

گفت‌وگو با رضا فکوری، بنیان‌گذار استارتاپ آسان‌بورس

فین‌استارز ۲۰۱۹ با حضور حدود ۵۰ استارتاپ حوزه فین‌تک در تاریخ ۲ تا ۵ اردیبهشت برگزار می‌شود. برگزاری این رویداد، علاوه‌بر هم‌افزایی شرکت‌ها و استارتاپ‌ها از طریق به اشتراک گذاشتن تجربه­های متفاوت در حوزه­ فین‌تک، باعث شناخته شدن این حوزه نیز خواهد شد. استارتاپ آسان بورس یکی از استارتاپ‌های شرکت‌کننده در فین‌استارز است که در حوزه بورس فعالیت می‌کند  این استارتاپ، پلتفرمی برای طراحی استراتژی معاملاتی در بازارهای سرمایه است.

حاکمیت راه را باز کند

استارتاپ آسان‌بورس در سال ۹۷ شروع به فعالیت کرده است. رضا فکوری، بنیانگذار آسان بورس در گفت‌وگو با خبرنگار آی‌چیزها، درباره انتظاراتی که می‌توان از حاکمیت داشت، گفت: «سخت‌گیری‌های بسیاری برای صدور مجوز در این حوزه وجود دارد که کار را برای ما سخت می‌کند. حاکمیت و مسئولین باید راه را برای کار کردن و ما در این حوزه باز کنند.»

او به مشکلاتی که در مدت فعالیت این استارتاپ با آنها مواجه شده است اشاره کرده و در این خصوص گفت: «در حوزه IT نیروی کار حرفه‌ای در کشور کم است که این مورد کار را برای ما سخت خواهد کرد.» فکوری در ادامه افزود: «از مهمترین مشکلات استارتاپ‌ها نبود سرمایه‌گذار است و استارتاپ‌ها با کمبود بودجه مواجه هستند و بسیاری از آنها در میانه راه بودجه‌شان تمام می‌شود.»

دیتا مهمترین نیاز استارتاپ‌های حوزه بورس

فکوری درخصوص مهمترین نیاز استارتاپ‌های حوزه بورس گفت: «مهمترین نیاز ما داشتن دیتا‌های این سیستم است. اگر شرایطی فراهم بود تا داده و دیتاهای مورد نیاز راحت‌تر در اختیار ما قرار می‌گرفت، شرایط بهتری داشتیم و رشد ما در این حوزه بیش از قبل بود. اما متاسفانه سازمان بورس داده‌ها را در اختیار ما قرار نمی‌دهد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.