در یک اکوسیستم، هوای هم را داشته باشیم

انتظار هم‌بنیان‌گذار وینداد از سایر استارتاپ‌ها

وینداد ، سامانه خدمات حقوقی آنلاین است که از پاییز سال ۹۶ کار خود را به صورت رسمی شروع کرده و از آن زمان در این حوزه مشغول به فعالیت است. این سامانه حقوقی آنلاین، توسط مهسا جنتی‌زاده، محمدحسین امیری و فرشاد حسن‌زاده بنیان‌گذاری شده است.

وینداد یکی از ۵۰ استارتاپ حاضر در فین‌استارز است؛ به همین بهانه با مهسا جنتی‌زاده، هم‌بنیان‌گذار این سامانه گفت‌وگویی داشتیم و او به سوالاتی در رابطه با چالش‌های موجود اکوسیستم استارتاپی به ویژه در حوزه فین‌تک و نیازهای این حوزه، به خبرنگار سایت آی‌چیزها پاسخ داده است.

خدمات با کیفیت و قیمت مناسب به هم ارائه دهیم

هم‌بنیان‌گذار استارتاپ وینداد در رابطه با انتظاری که استارتاپ‌های یک اکوسیستم می‌توانند از هم داشته باشند تا به رشد بهتر و سریعتر اکوسیستم و اجزای آن کمک کند، بیان کرد:‌«ما معتقدیم در فضای سخت و پر از چالش استارتاپ‌ها در این روزها، خوب است که هوای هم را داشته باشیم و هر کدام از ما به عنوان یک استارتاپ در اکوسیستم سعی کنیم در حد توان خود به بهبود فضا و به یکدیگر، کمک کنیم. باید تا حد امکان دانش و توانایی‌هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم و سعی کنیم اگر خدمتی به هم ارائه می‌دهیم با کیفیت بالا و قیمت مناسب باشد.»

مهمترین چالش تیم، جرقه‌ای برای تولد وینداد شد

جنتی‌زاده از تجربیات خود در اکوسیستم و چالش‌هایی که به چشمشان آمده است، می‌گوید: «طی چند سالی که در اکوسیستم فعالیت داشتیم، مهم‌ترین چالشی که به آن برخوردیم و اتفاقا همان چالش جرقه تولد وینداد هم شد، کمبود مشاور متخصص در زمینه حقوقی بود. اگر بخواهم توضیح دهم، چیزی که ما دیدیم این بود که بنیانگذاران استارتاپ‌ها و سایر افرادی که در این اکوسیستم فعالیت داشتند، از اطلاعات حقوقی کافی برخوردار نبودند و همین مورد می‌توانست زمینه‌ساز مشکلات بزرگ و غیر قابل جبرانی در آینده باشد.»

نیاز استارتاپ‌ها به یک متخصص حقوقی

او در ادامه در رابطه با مهمترین نیازی که در حوزه فین‌تک وجود دارد اشاره کرد:‌«با توجه به حساسیت بالای کار در زمینه فین‌تک و وجود چالش‌های حقوقی بزرگی که در زمینه‌هایی مثل مجوزها، قراردادها و حتی پارتنرشیپ با سایر شرکت‌ها وجود دارد، داشتن یک همراه یا مشاور حقوقی متخصص در زمینه IT می‌تواند جزو مهمترین نیازهای هر استارتاپ به ویژه استارتاپ‌های حوزه فین‌تک باشد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.