دست پر مستربلیط در سال ۹۹

حمیدرضا اشجع، مدیرعامل مستربلیط در نخستین نشست خبری خود، علاوه بر ارائه آمارهایی از عملکرد چهار ساله تیم خود، از سرویس‌ها و برنامه‌های آینده این استارتاپ هم رونمایی کرد

مستربلیط از زیرمجموعه‌های هلدینگ عتیق گشت است که از سال ۸۷ با هدف عرضه بلیت‌های ارزان‌قیمت و لحظه آخری آغاز به کار کرد و ۶ سال بعد هم سامانه رزرواسیون آنلاین بلیت را راه‌اندازی کرده است. در نشستی خبری که امروز صبح با حضور اصحاب رسانه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، حمیدرضا اشجع، مدیرعامل مستربلیط درباره این استارتاپ، اهداف و برنامه‌ها و محصولات آن صحبت کرد. آن طور که اشجع گفته، تیم مستربلیط  ۸۵ نفر است که ۳۵ نفر از آن، تیم پشتیبانی هستند. هم اکنون  ۳۵۰ هزار نفر اپلیکیشن مستربلیط را نصب کرده‌اند و در شش ماه گذشته نیز بیش از دو میلیون بازدید داشته است. اشجع با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۵ درصد فروش به‌صورت مستقیم  و ۴۵ درصد از طریق اپلیکیشن صورت می‌گیرد، گفت: «مستربلیط روزانه ۱۰هزار بلیت صادر می‌کند و تاکنون نیز شش میلیون و هشتصد هزار بلیت صادر کرده  که ۷۰ درصد آن به سفرهای غیرتفریحی اختصاص داشته است.»

راه‌اندازی باشگاه مشتریان، توسعه اپلیکیشن و وب‌سایت یکپارچه بلیت سفر و همکاری با استارتاپ اکیپ برای توسعه کار پولینگ، تغییراتی است که در چندماه گذشته در مستربلیط صورت گرفته و آنگونه که مدیرعامل این استارتاپ می‌گوید همگی با هدف ارتقای تجربه کاربری انجام شده‌اند. اشجع دراین باره گفت: «بازطراحی  اپلیکیشن و وب‌سایت مستربلیط  تا پایان امسال ریلیز می‌شود و کاربران قادرند بلیت‌های ترکیبی قطار، هواپیما  و اتوبوس برای یک مسیر مشخص خریداری کنند.  به‌عنوان مثال،  فردی قصد دارد به نیشابور سفر کند، بلیت هواپیما تهیه می‌کند برای مشهد، و بلیت اتوبوس از مشهد به نیشابور  که سیستم به‌طور اتوماتیک بهترین توالی بلیت را برای مسیر پیشنهاد می‌دهد.» وی درباره حضور مستربلیط در حوزه کارپولینگ، خبر داد که این امکان در حال حاضر به صورت آزمایشی درحال انجام است و به‌زودی سرویس یکپارچه آن عملیاتی خواهد شد. کارپولینگ نوعی رزرو و ثبت صندلی‌های خالی اتومبیل شخصی برای سفر است. به این معنی که اگر شخصی قصد داشته باشد با خودرو خود به شهری دیگر مسافرت کند و جای خالی داشته باشد، در سرویس کارپولینگ به‌نام اکیپ ثبت‌نام می‌کند و مسافر می‌گیرد. آنگونه که اشجع می‌گوید، مستربلیط عزم خود را جزم کرده که در حوزه‌های جدید هم به ارائه سرویس و خدمات بپردازد. از تاکسی‌های بین‌شهری گرفته تا بازار اجاره خودرو و فروش بلیت کشتی. وی در این‌باره چنین گفت: «ما در کشورمان در زمینه تاکسی بین‌شهری با مشکل مدیریت تقاضا روبه‌رو هستیم، البته نیاز به تعهداتی از سوی تاکسی بین‌شهری داریم. همچنین ورود به بازار کشتی از طریق همکاری با سازمان بنادر از برنامه‌هایی است که در دست اقدام داریم. سالانه ۲۰ میلیون مسافر درخواست سفر با کشتی دارند.» بازطراحی هویت بصری  از دیگر برنامه‌های انجام شده است که تا نوروز ۹۹ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل مستربلیط با یادآوری اختلال و قطعی اینترنت، راه‌اندازی امکان فروش تلفنی بلیت را از دیگر برنامه‌هایی دانست که سال آینده در مستربلیط صورت خواهد گرفت. اختلالاتی که به گفته اشجع منجر به کاهش ۹ میلیارد تومانی فروش و خسارتی ۲۰۰ میلیون تومانی به این استارتاپ شده است. وی به تحولات ماه‌های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: «با سقوط هواپیمای پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین، ۶۰ تا ۷۰ درصد پروازهای خارجی به ایران کنسل شدند و در مرحله دوم هم بیش از ۹۰ درصد تورها کنسل شدند. این اواخر بیماری کرونا هم گردشگری دنیا را دچار اختلال کرده است که ما هم از این موضوع مستثنی نیستیم.» اشجع، هدف نهایی مستربلیط را توسعه خدمات حمل‌ونقل دانست و اظهار کرد: «ما با ابزارها و راهکارهای فناورانه به فراهم کردن زیرساخت‌هایی که ‌سفر و گردشگری را برای عموم مردم مقرون به‌صرفه کند متعهدیم و به همین منظور نیز برنامه‌هایی استراتژیک تعریف و زیرمجموعه‌هایی را ساخته‌ایم.» زیرمجموعه‌هایی که اشجع درباره آن‌ها در این نشست صحبت کرده، شامل «Airplane ticket»، «رادار ۳۶۱»، «وینوپر«، «اکیپ»، «گردگرد»، «پوآرو»، «ایرانگرد»، و«Iran top tours». در Airplane ticket رزرواسیون حرفه‌ای پروازهای داخلی و خارجی، عکس‌برداری از تمام پروازها و نمایش هواپیما زمان خرید بلیت هواپیما انجام می‌شود. رادار۳۶۱ نیز به گفته مدیرعامل مستربلیط اولین متاسرج تخصصی هتل و اقامتگاه در ایران است. در رادار۳۶۱ مستربلیط کار فروشندگی را انجام نمی‌دهد بلکه تنها مدل قیمت‌گذاری را تسهیل می‌کنند. وینوپر، دستیار حرفه‌ای مجریان گردشگری است که کار اصلی آن شفاف‌سازی ظرفیت‌ها است. اکیپ سامانه سفر اشتراکی بین‌شهری و گِردگَرد مجله گردشگری خارجی به زبان فارسی است که به نوعی هم راهنمای سفرآنلاین برای مسافران ایرانی به خارج از کشور است. پوآرو، پلتفرم بازی محیطی و گیمیفیکیشن در حوزه گردشگری است که به گردشگران کمک می‌کند در کنار سرگرمی، شناخت بهتری از کشورهای مقصد خود به دست آورند. طبق گفته‌های مدیرعامل مستربلیط، ایرانگرد سامانه برنامه‌ریزی جهت سفرهای داخلی است و Iran top tours، مارکت پلیس تورهای ایرانگردی برای گردشگران خارجی است که کارویژه‌ اصلی آن افزایش اطلاعات گردشگران خارجی درباره ایران است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.