دوره آموزشی امنیت پروتکل‏‏‏‏‏‏‏‏ های ارتباط رادیویی و رمزنگاری اینترنت اشیا

دوره آموزشی امنیت پروتکل‏‏‏‏‏‏‏‏ های ارتباط رادیویی و رمزنگاری اینترنت اشیا (IoT ProSec) در آذرماه سال جاری توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران برگزار می‌شود.

در دوره آموزش امنیت پروتکل های ارتباط رادیویی و رمزنگاری اینترنت اشیا به مطالعه جامع در ارتباط با امنیت پروتکل‏ های اینترنت اشیا و بررسی انواع رویکردهای تحلیل تهدیدات امنیتی اینترنت اشیا پرداخته شده است. با بررسی مقالات و تحقیقاتی که در حوزه امنیت اینترنت اشیا ارائه شده اند، می‌توان دریافت که امنیت باید در تمام سطوح بسته‌ها و سرویس‏‌ها نیز در نظر گرفته شود؛ بنابراین در تمام مراحل توسعه سیستم، ویژگی‏‌های امنیتی وجود خواهد داشت.

سهم این دوره سه جانبه است. نخست، مباحث رمزنگاری اینترنت اشیا، انواع الگوریتم‌ها و پروتکل‏‌های رمزنگاری و امنیتی معرفی می‌شود. دوم، در این دوره استانداردها و امنیت پروتکل‏ های ارتباط رادیویی IoT از جمله: معرفی استاندارد، شرح جزییات پروتکل ارتباطی، شرح نحوه ایجاد امنیت در این فناوری، بررسی و تحلیل ایجاد امنیت اینترنت اشیا و نحوه مکان یابی مورد بحث قرار می‌گیرد و در نهایت، استانداردهای غیر ۳GPP مانند: LoRaWAN-Sigfax-wifi-Bloutooth-ZigBee و Z-Wave همچنین استانداردهای ۳GPP مانند: ۲G-3G-4G و NB-IoT بررسی می‌شود.

در این دوره به شرکت کنندگان گواهی معتبر از مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران اعطا خواهد شد.

برای ثبت نام می‌توانید به سایت www.IoTiran.com مراجعه کنید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه مرکز به شماره ۷۷۱۹۹۱۵۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.