۷۰ درصد دوره‌های آنلاین به صورت رایگان برگزار می‌شود

فاطمه‌ کاظمی، مدیر ایلیاآکادمی از چالش‌های برگزاری دوره ‌های آنلاین می‌گوید

در دو ماه اخیر همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ به یک بحران بین‌المللی تبدیل شده است. جدا از پیامد‌های اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی، یکی از محسوس‌ترین نتایج آن تحت تاثیر قرار دادن نظام‌های آموزشی در حداقل ۴۹ کشور از پنج قاره بوده است.

کمپین آموزشی «هرکجا، هر زمان، یادگیری» که همزمان با اولین روزهای شیوع بیماری کرونا در ایران و شرایط قرنطینه کلید خورد، با همکاری آکادمی اینفوگرام و ایلیا آکادمی به عنوان برگزارکنندگان این کمپین رایگان توانسته تاکنون معادل ۹۱هزار و ۵۳۱ ساعت آموزش الکترونیکی ارائه کند.

به گفت فاطمه کاظمی، مدیر ایلیاآکادمی شاید در شرایط امروز جهان، بازار برگزاری لایوهای ایسنتاگرامی و وبینارهای مجازی بین فعالان فضای مجازی و استارتاپ‌ها داغ باشد اما توجه به کیفیت دوره‌های آموزشی بسیار حائزاهمیت است چرا که برپایی وبینارهای بی‌کیفیت و غیراصولی توجه جامعه به آموزش‌های الکترونیکی را در آینده با مشکل مواجه می‌کند.

کاظمی درباره اهمیت آموزش الکترونیکی در این روزها گفت: «رشد آموزش الکترونیکی در سبد آموزشی کشور و تغییر الگوی مصرف و استفاده از روش‌های آنلاین باعث‌توسعه بسترها و روش‌های آموزش مجازی شد. به نحوی که این تجربه دوماهه تمام سیستم آموزشی دنیا را متحول کرده و میزان و کیفیت آموزش آنلاین را افزایش داده است. دلیل نبود نگاه مالی، فرهنگ احترام به جامعه، مسئولیت پذیری را پررنگ کرده و در شرایط کنونی علاوه بر متنفع شدن افراد ‌و کسب و کارهای آسیب دیده، باعث ارتقای نگاه سیستمی و علمی شده و قطعا تاثیرات این رشد به تمام اجزای جامعه سرایت می‌کند.»

مدیر ایلیاآکادمی، جوان محوری را رویکرد اصلی کمپین دانست و گفت: «رویدادهای کمپین با محور آموزش موضوعات موردنیاز جوانان برنامه‌ریزی شده و با توجه به شرایط کنونی، بر مدیریت کسب و کارها، انتقال تجربه به استارتاپ‌ها و ارتقای مهارت‌های نوآورانه می‌پردازد.»

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا با ایجاد دورکاری و شرایط قرنطینه اوقات فراغت افراد را افزایش داده است، بیان کرد: «توجه به مقوله آموزش‌های مجازی توسط اینفلوِئنسرها و فعالان استارتاپی این روزها در حال پیگیری است و حدود ۷۰درصد دوره‌های آموزش آنلاین بصورت رایگان برگزار می‌شود که به دلیل شرایط موجود مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.»

مطالب مرتبط:

رشد ۱۵۰ درصدی دوتست در روزهای کرونایی
مدارس، الفبای آموزش آنلاین را نمی‌دانند
رشد ۸۰۰ درصدی کافه تدریس در روزهای شیوع کرونا

به گفته کاظمی، هرچند دراین روزها دوره ‌های آنلاین زیادی درحال برگزاری است اما نکته مهم دراین میان توجه به حرفه‌ای گرایی و علمی بودن آموزش‌هاست. او اضافه کرد: «شرایط کرونا باعث توجه مردم به آموزش الکترونیکی شده و نباید این تجربه مفید را با وبینارهای غیراصولی و بدون منابع علمی از بین برد و به نوعی زدگی برای کاربران ایجاد کرد. چنانکه در بسیاری از لایوها و وبینارها، کاربر به دلیل ضعف اطلاعات آموزشی در حین  جلسه از دوره آنلاین خارج می شود.»

مدیر ایلیاآکادمی در پاسخ به اینکه در برگزاری کمپین آموزشی هرکجا، هر زمان، یادگیری چه چالش‌ها و مشکلات زیرساختی وجود داشته است، گفت: «در ابتدای راه کمپین به دلیل نوپا بودن آموزش الکترونیکی در ایران و عدم آشنایی کاربران با ابزارهای آموزش آنلاین، همچنین ضعف اینترنت کشور و نیز کاستی‌های شرکت‌های زیرساختی و نرم‌افزاری مثل سرورها، با مشکلاتی روبرو شدیم اما میزان استقبال کاربران رفته رفته بیشتر شد.»

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فاز سوم این کمپین می‌توانند به آدرس‌های  ilia-academy.com  و  https://infogramacademy.com/ مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.