دیجی کالا با فروش بیش از ۸میلیارد،رکورددار فروشگاه‌های ایران رنتر

ایران رنتر اولین گزارش تحلیلی از فروشگاه‌هایش را منتشر کرد

ایران‌ رنتر گزارش عملکرد فروشگا‌ه‌های حاضر در پلتفرمش را در سال ۹۸ بررسی و منتشر کرد. طبق این گزارش فروشگاه‌های آنلاین شرکای تجاری ایران رنتر هستند و این پلتفرم با ایجاد کانال فروش اقساطی برای فروشگاه‌های آنلاین به افزایش حجم فروش و رضایت مشتریان فروشگاه کمک می‌کند. فروشگاه‌های آنلاین برای همکاری با پلتفرم ایران‌ رنتر لازم است ویژگی‌هایی از قبیل داشتن نماد اعتماد الکترونیکی، عدم فروش کالای غیرمجاز و امکان فروش آنلاین از شرایط همکاری ایران‌ رنتر  داشته باشند.

در این گزارش آمده است که در حال‌حاضر ۵۰۰ فروشگاه آنلاین در حوزه‌های کالاهای دیجیتال، لوازم خانگی، گردشگری، بیمه و خدمات با این پلتفرم همکاری می‌کنند. طبق این گزارش دیجی‌کالا با بیش از ۸ میلیارد تومان فروش در اسفند ماه، رکورد بیشترین فروش در یک ماه را نیز کسب کرد.

طبق این گزارش ۳۵ درصد از فروشگاه‌های حاضر در ایران‌ رنتر کالای دیجیتالی، ۲۲ درصد از فروشگاه‌‌ها کالاهای تخصصی، ۱۷ درصد محصولات خانگی و اداری، ۱۲ درصد محصولات مد و استایل، ۷ درصد خدمات گردشگری و ۶ درصد سرویس‌های بیمه و خدمات عرضه می‌کنند.

در سال ۹۸ به طور متوسط در هر روز یک فروشگاه جدید به ایران رنتر اضافه شده است. به همین دلیل است که از سال ۹۷ تا سال ۹۸ تعداد فروشگاه‌های آنلاین اضافه شده به ایران رنتر با رشد ۸۰۰ درصدی روبرو بوده است. ۴۲ درصد از فروشگاه‌های آنلاین موجود دراین پلتفرم رتبه الکسا زیر ۱۰ هزار را دارا هستند. پس از آن ۲۸ درصد از فروشگاه‌ها رتبه الکسا بین هزار تا ۵ هزار را دارند. تنها ۹ درصد از فروشگاه‌ها رتبه الکسا زیر هزار را کسب کردند.

طبق گزارش منتشر شده، دیجی‌کالا در دسته فروشگاه‌های بیش از ۴۰ میلیارد تومان فروش، آراد موبایل در دسته بیش از ۵ میلیارد تومان و دیجی دو نیز در دسته فروشگاه های با بیش از ۱ میلیارد تومان فروش به ترتیب رتبه های اول تا سوم پرفروش‌ترین فروشگاه‌ها را بدست آورند. همچنین دیجی‌کالا با بیش از ۸ میلیارد تومان فروش در اسفند ماه، رکورد بیشترین فروش در یک ماه را نیز کسب کرد.

ایران رنتر در بررسی‌های خود محبوب‌ترین فروشگاه‌ها را از نگاه خریداران نیز معرفی کرده است. به این ترتیب فروشگاه‌های دیجی‌کالا، تکنولایف و لیون کامپیوتر به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در این زمینه کسب‌ کرده‌اند. ابزارمارکت، BOLEJ، داروکده، ایسام، کاکامی، سفیر و پیک خورشید هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
در بخش دیگری از این گزارش میزان فروش هر فروشگاه‌ در سال ۹۸  بررسی شده است. براساس این گزارش فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا در دسته فروشگاه‌های بیش از ۴۰ میلیارد تومان، آراد موبایل در دسته بیش از ۵ میلیارد تومان و دیجی‌دو نیز در دسته فروشگاه‌های با بیش از یک میلیارد تومان رتبه‌های یک تا سه پرفروش‌ترین فروشگاه‌ها را به دست آوردند.

ایران‌ رنتر همچنین در گزارش خود لیست فروشگاه‌های برتر در هر دسته‌بندی و سهم هر فروشگاه از میزان کل فروش آن را در قالب جداولی ارائه کرده است.
بر این اساس در دسته گردشگری فروشگاه «سفرمی»، با حدود ۴۰ درصد سهم فروش بیشتری نسبت به فروشگاه‌های این دسته دارد.پلتفرم اتاقک براساس جدول زیر کمترین سهم فروش را در این دسته دارا است. در دسته کالای دیجیتال، فروشگاه آنلاین «دیجی‌کالا» با حدود ۶۴ درصد بیشترین سهم فروش را در میان فروشگاه‌های دیجیتالی دارد. فروشگاه بهینه‌پردازش نیز کمترین سهم فروش در میان فروشگاه‌های دسته کالای دیجیتال را از آن خود کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.