رقابت دیجی‌پی با لندو: دیجی‌کالا فروش قسطی راه انداخت

دیجی‌کالا با اضافه کردن قابلیت فروش اقساطی به دیجی‌پی وارد رقابت با لندو می‌شود

چندی پیش لندو، پلتفرم فروش اقساطی خبر از قطع همکاری با دیجی‌کالا داد. حال به نظر می‌رسد دیجی‌کالا با اضافه کردن قابلیت فروش قسطی به دیجی‌پی وارد رقابت با لندو می‌شود.

لندو در بیانیه‌ای که برای رسانه‌ها ارسال کرده بود، دلیل قطع همکاری با دیجی‌کالا را به حاشیه رفتن سایر فروشگاه‌ها، مبارزه با بازار تک قطبی و حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط اعلام کرد. گفتنی است که دیجی کالا با فروش بیش از ۸میلیارد، رکورددار فروشگاه‌های لندو در سال ۹۸بود و به نظر می‌رسید که حذف دیجی‌کالا به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین باعث آسیب این پلتفرم می‌شود، اما لندو با اشاره به آمار قبل و بعد از قطع این همکاری با دیجی‌کالا عنوان کرده است: «در حال حاضر بیش از ۱ ماه از این قطع همکاری می‌گذرد و گزارش‌ها و آمار این مدت نشان می‌دهد که از زمان حذف دیجی‌کالا  از فهرست فروشگاه‌های لندو، حجم درخواست‌ها تغییری نکرده و درخواست‌ها از مسیر دیجی‌کالا خارج و به سمت فروشگاه‌های دیگر هدایت شده‌ است. طی این مدت، سهم بزرگ فروش دیجی‌کالا، میان سایر فروشگاه‌های آنلاین پخش شده و این اقدام به رشد و رونق بیشتر فروشگاه‌های کوچک‌تر و تخصصی کمک می‌‌کند.»

دیجی‌پی، پلتفرم فروش اقساطی از دیجی‌کالا

نسخه اول دیجی‌پی  ۱۷اسفند ۹۷، به طور رسمی آغاز به کار کرد. در نسخه اول این اپلیکیشن، تنها امکاناتی استفاده از سرویس‌هایی مانند خرید شارژ، خرید بسته اینترنت از اپراتورهای تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل)، پرداخت قبض‌های خدماتی و موبایلی و کارت به کارت را به کاربر ارائه می‌شد و خبری از فروش اقساطی نبود. در آبان ۹۸، دیجی‌کالا به صورت آزمایشی با شرایط خاص برای مشتریان وفادار این پلتفرم، امکان خرید قسطی از کیف‌پول دیجی‌پی را راه‌اندازی کرد که در فاز اول آن با ثبت‌نام ۱۰۰ هزار نفر ظرفیتش تکمیل شد. در آذر ماه، دیجی‌کالا خبر از خرید اقساطی پرسنل‌ سازمان‌ها با استفاده از کیف‌ پول دیجی‌پی داد.

در همه این مدت امکان خرید اقساطی کاربران از طریق پلتفرم لندو از این فروشگاه وجود داشت، اما حال به نظر می‌رسد با قطع همکاری لندو از این فروشگاه اینترنتی، باعث ایجاد انگیزه‌ای شد تا دیجی‌پی را تبدیل به یک پلتفرم فروش اقساطی کند.

شاید برایتان جالب باشد:

دلایل لندو برای قطع همکاری با دیجی‌کالا

گریز از دام انحصار: منطق لندو برای قطع همکاری با دیجی‌کالا

دیجی کالا با فروش بیش از ۸میلیارد،رکورددار فروشگاه‌های ایران رنتر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.