روبات های اینترنت اشیا آینده شهرها را تغییر می‌دهند

به نظر می‌رسد باید خود را برای ورود واقعی روبات‌های آزمایشگاهی به دنیای واقعی آماده‌تر کنیم. چه بسا این مصنوعات شبه زنده بتوانند برای جمعیت سالمند و زیرساخت‌های سالخورده شهر مفید باشند، حمل‌ونقل را ایمن‌تر و ذخایر انرژی را تأمین کنند. روبات‌های اینترنت اشیا به یکی از موضوعات مهم در مطالعات فناوری و نوآوری در مدیریت شهرها تبدیل شده است.

منظور از «آزمایشگاه‌های زنده» شهری، روشی است که دانشمندان برای فهم چگونگی تأثیر روبات‌های خودمختار بر زندگی روزمره از آنها استفاده می‌کنند. این روبات‌ها ابزارهایی به هم مرتبط، تعاملی و فیزیکی هستند که می‌توانند محیط ها را درک کنند، در مورد رویدادها استدلال کنند و کارهای خودشان را زیر نظر داشته باشند.

شرکت‌های لاجستیکی برای برآوردن انتظارات روبه‌رشد مشتری‌ها و تحویل سریع محصولات تحت فشار هستند و درهمان‌حال باید با ازدحام ترافیک هم مقابله کنند. بنابراین درصدد هستند تا این شکاف را با روبات‌های تحویل کالا پر کنند. این فناوری‌ها طراحی می‌شوند تا با داده‌های کلان کار کنند، با اینترنت اشیا متصل شوند و با بالا بردن دقت و کارایی زندگی ما را آسان‌تر کنند.

علی‌بابا و روبات‌های اینترنت اشیا

شرکت علی‌بابا به تازگی اعلام کرد که روباتش به نام G Plus تا پایان سال ۲۰۱۸ از حالت آزمایش شده در خیابان و در دفتر مرکزی این شرکت در هانگژوی چین به عملیات تجاری ارتقا خواهد یافت. در این نسخه آزمایشی، مصرف‌کنندگان اپلیکیشنی را دانلود می‌کنند و محصولات تره‌بار را انتخاب می‌کنند و می‌گویند که کجا می‌خواهند آنها را تحویل بگیرند. آیتم‌های خریداری شده در روبات بدون راننده قرار داده می‌شود که می‌تواند چندین بسته با اندازه‌های متفاوت را حمل کند.

روبات های اینترنت اشیا

این روبات اینترنت اشیا از یک سیستم جهتگیری برخوردار است که به تکنولوژی LIDAR وابسته است؛ فناوری که نور را به سطوح نزدیک خود می‌اندازد تا یک نقشه سه‌بعدی و ۳۶۰ درجه‌ای از جهان پیرامون به دست دهد. در واقع روبات‌های اینترنت اشیا با ویژگی خودمختاری خود می‌تواند نقایص موجود در زیرساخت را پیدا کنند و این قابلیت برای رسیدگی به نشتی لوله‌های شهری یا خرابی آسفالت‌ها بسیار سودمند است.

منبع: Independent

مترجم: تمنا منصوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.