رونمایی از مارکت‌پلیس جدید دیوار

 دیوار که با خرید و فروش کالاهای دست دوم شناخته می‌شود، امکان فروش کالاهای نو را نیز فراهم می‌کند

دیوار، بزرگترین پلتفرم خرید و فروش کالاهای دست‌دوم در کشور است که اخیرا به جمع بازیگران خرده فروشی پیوسته است. مدیران این برند در نشستی خبری و به صورت آنلاین، درباره عملکرد دیوار و فروشگاه‌ها و ورود به بازار خرده فروشی صحبت کردند و به پرسش‌های حاضران نیز پاسخ دادند.

ثبت‌نام بیش از ۳۰ هزار فروشگاه در مارکت‌پلیس دیوار

اشکان آرمندهی، مدیرعامل دیوار در معرفی مارکت‌پلیس جدید این گروه، اعلام کرد تاکنون بیش از ۳هزار فروشگاه در این پلتفرم ثبت‌نام کرده‌اند. به گفته آرمندهی در حال حاضر تنها فروشگاه‌های مستقر در تهران می‌توانند از بستر جدید دیوار استفاده کنند و همچنین ثبت‌نام در این پلتفرم و درج آگهی تا سه ماه بعد از ورود نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به چالش‌هایی که ویروس کرونا برای کسب‌وکارها ایجاد کرده؛ گفت: «از اوایل اسفند و با ورود بیماری کرونا به کشور و شروع قرنطینه که منجر به تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارهای آفلاین و آنلاین شد، ما به دنبال راه‌حلی بودیم که تا جای ممکن از این ضرر و زیان‌ها کم کنیم. از سوی دیگر کسب‌وکارهای سنتی که هیچ ارتباطی با دنیای آنلاین ندارند، تجربه خرید و فروش در این فضا را هم نداشتند، و در این دوران هم آسیب زیادی دیده‌ بودند. ما تصمیم گرفتیم با ایجاد سرویس فروشگاه‌های دیوار، برای آن‌ها امکان راه‌اندازی شعبه آنلاین را فراهم کنیم.»

مدیرعامل دیوار با تاکید بر این موضوع که این سرویس پیش از این برای مشاورین املاک و نمایشگاه‌داران خودرو در پلتفرم دیوار فراهم بوده، گفت: «در سال ۹۸، بیش از ۴۰۰هزار فروشگاه محصولات یا خدمات خود را در دیوار ارائه می‌کردند. هدف ما از راه‌اندازی دیوار فروشگاه‌، ارائه تسهیلات به کسب‌وکارها برای عرضه بهتر محصولات به ۳۵ میلیون کاربر دیوار است.»

آرمندهی در ادامه درباره نحوه همکاری با فروشگاه‌ها اظهار کرد: «دیوار هیچ کمیسیونی از فروشنده‌ها و خریداران دریافت نمی‌کند، بلکه در این پلتفرم تمرکز ما تجربه خرید بهتر و با قیمت مناسب‌تر از فروشگاه‌ها است. ما با این سرویس، امکان پاساژگردی را برای کاربران فراهم کردیم. به این صورت که مردم برای رعایت بهداشت و رعایت فاصله اجتماعی در خانه‌های خود بمانند اما از امکانات یک پاساژگردی از راه‌آهن تا میدان تجریش، با بیش از ۳هزار فروشگاه استفاده کنند.»

بیشتر بخوانید: ورود دیوار به بازار خرده‌فروشی؟

کرونا، استراتژی دیوار را تغییر داد

مدیرمارکتینگ دیوار نیز به خدماتی که سرویس فروشگاه‌ دیوار به مشتریان خود ارائه می‌دهد، اشاره کرد و گفت: «با ادامه‌دار شدن شیوع بیماری کرونا و قرنطینه، ما به فکر تغییر استراتژی در دیوار افتادیم و همین موضوع منجر به طراحی محصول جدید، دیوار فروشگاه‌ها شد. این سرویس به طور آزمایشی برای کاربران تهرانی آغاز به کار کرده و در حال حاضر بر کیفیت سرویس تمرکز داریم. ثبت‌نام و دریافت پنل کاربری در دیوار فروشگاه‌ها رایگان است و برای همراهی با کسب‌وکارها برای فعال شدن در این سرویس، ۲۰ اگهی رایگان در اختیار افرادی که ثبت‌نام می‌کنند، قرار می‌گیرد. همچنین افرادی که عضو فروشگاه هستند، از امکانات بیشتری نسبت به افرادی که پروفایل شخصی دارند، برخوردار می‌شوند.»

علی رسولی در پاسخ به سوال خبرنگار آی‌چیزها، مبنی بر اینکه با وجود مارکت‌پلیس‌هایی مانند دیجی‌کالا، چه خلا در بازار حس کردید که وارد این حوزه شدید؛ گفت: «طبق گزارش‌ها تنها ۷ درصد بازار خرده فروشی که یک بازار چند میلیاردی است که آنلاین شده و همچنان ۹۳ درصد آن دست نخورده باقی مانده است. از طرفی آمارهای بازار آنلاین خرده فروشی کشورهای دیگر نشان دهنده این است که این بازار ایران پتانسیل زیادی دارد و فضا به اندازه‌ای است که هیچ یک از مارکت ‌پلیس‌های فعال در این حوزه رقیب محسوب نشوند. ما قصد داریم در دیوار خرید کالاهای نو را علاوه‌بر کالاهای دست دوم برای کاربران ممکن کنیم که کاربران حق انتخاب بیشتری داشته باشند. همچنین فکر نمی‌کنم هنوز در هیچ یک از مارکت ‌پلیس‌های موجود، امکان خرید از مغازه‌های خرد و کف خیابان باشد. این تنوع مغازه‌های کنار خیابان برای کاربران می‌تواند جذاب باشد.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع انحصارگری اشاره کرد و گفت که در حال حاضر هیچ قانون مبنی بر انحصاری کار کردن فروشگاه‌ها با دیوار وجود ندارد و آن‌ها می‌توانند هم‌زمان با مارکت‌پلیس‌های دیگر همکاری کنند. رسولی تاکید کرد: «در حال حاضر تمرکز دیوار روی مسائل پرداخت و لجستیک نبوده، اما در برنامه آتی ما این است که برای فروشگاه‌هایی که امکان پرداخت در محل را پرداخت می‌کنند، امکانات بیشتری تدارک ببینیم. زیرا که پرداخت در محل زمینه اعتماد را برای فروشنده و خریدار ایجاد می‌کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.