سرمایه‌گذاری ۴ میلیاردی یک سرمایه‌گذار فرشته روی استارتاپ دیدار

حمید محمودزاده، مدیرعامل دیدار از جذب سرمایه ۴ میلیاردی این استارتاپ توسط یک سرمایه‌گذار فرشته (Angel Investor) خبر داد

نرم افزار دیدار پلتفرمی در حوزه ارتباط با مشتری است که از اواخر سال ۹۷ فعالیت خود را شروع کرده است. به گفته مدیرعامل این استارتاپ، نرم‌افزار دیدار ۲۱ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است و در اسفند ۹۸ در ازای ۱۹ درصد از سهام، دیدار ۴ میلیارد تومان سرمایه جذب کرده است.

محمودزاده با تاکید بر این موضوع که بخش عمده‌ای از این سرمایه صرف توسعه بازار و مارکتینگ هزینه خواهد شد، علت این سرمایه‌گذاری را به خبرنگار آی‌چیزها اینگونه توضیح داد:‌ «دیدار یک نرم‌افزار CRM ابری به شمار می‌رود که مخصوص کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است و به نوعی تمرکز اصلی مجموعه ما نیز روی همین نرم‌افزار است که یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری محسوب می‌شود و در بخش فروش شرکت‌ها، به این منظور که بتوانند فروش بیشتری داشته باشند، استفاده می‌شود. ما فعالیت خود را با سرمایه‌شخصی شروع کرده و بعد از مدتی با رد کردن نقطه سر به سری به مرحله سودآوری رسیدیم اما برای رشد بیشتر این استارتاپ به منابع مالی در حوزه تبلیغات و مارکتینگ نیاز داشتیم. در ایران ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون کسب‌وکار کوچک و متوسط وجود دارد که ۷۰ درصد آن‌ها نیاز به نرم افزار ارتباط با مشتری و بهبود بخش فروش خود دارند، ما برای اینکه بتوانیم خدمات خود را به گوش آن‌ها برسانیم نیاز به تبلیغات گسترده‌تری داریم که از طریق این جذب سرمایه بخش مارکتینگ و قسمت فنی نرم افزار دیدار را توسعه خواهیم داد.»

او در ادامه افزود: «با این جذب سرمایه و با توجه پتانسیل بالایی که در بازار CRM وجود دارد، قصد داریم در سال ۹۹ حضور جدی‌تری در بین کسب‌وکارها داشته باشیم. بازار حوزه CRM بسیار بکر است و پتانسیل بالایی هم دارد، هدف ما این است که نه تنها در ایران، بلکه در خارج از مرزهای ایران و کشورهای منطقه بتوانیم سهم بزرگی از این بازار را ازآن خود کنیم. در حال حاضر تمرکز ما گرفتن ۲۰ درصد بازار کسب‌وکارهای کوچک در ایران است. همچنین به دنبال توسعه محصول خود در کشورهای اطراف هستیم و سعی داریم بتوانیم به زودی محصول‌‌مان را به خارج از مرزهای ایران ببریم، اول از کشورهای اطراف شروع کرده و در نهایت بتوانیم با رقبایی که در این حوزه فعالیت دارند، رقابت کنیم.»

محمودزاده با تاکید بر این موضوع که در حال حاضر ۴۰۰ شرکت متوسط و کوچک از خدمات نرم افزار دیدار استفاده می‌کنند و ۱۷۰۰ کاربر فعال دارد اعلام کرد به‌علت اینکه دیدار یک نرم‌افزار CRM ابری است در شرایط کرونا و دورکاری توانسته خدمات بسیاری را در اختیار کسب‌وکارها به‌خصوص بخش فروش آن‌ها قرار دهد. او در این باره به آی‌چیزها گفت: «در دوران کرونا عملکرد دیدار افزایش ۳۰ درصدی داشته است. با توجه به اینکه از دهم اسفند کل تیم دیدار که ۱۳ نفر هستند به صورت دورکار فعالیت دارند، ما به این نتیجه رسیدیم که یک بخش فروش دورکار به شرکت اضافه کنیم.» او مزیت دیدار نسبت به رقبای خود را سادگی این نرم‌افزار عنوان می‌کند.

مطالب مرتبط:

جذب سرمایه جدید استارتاپ کارچین

رقیب دیجی‌کالا با سرمایه‌گذاری آپ آمد

سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ ونچرز روی دیجی زرگر

سرمایه‌گذاری زرین‌پال روی دو استارتاپ فین‌تکی

به گفته محمودزاده این آشنایی با انجل اینوستور توسط علی رضایی آشتیانی، مشاور جذب سرمایه انجام شده است و این سرمایه‌گذار قرار است در بخش مدیریتی دیدار مشارکت داشته باشد.

آشتیانی درباره سرمایه‌گذاری در فضای ابری گفت: «همان موجی که در دوران سال­‌های ۹۳ تا ۹۶ برای ایده‌­های پلتفرمی شاهد بودیم که منجر به راه‌­اندازی کسب‌­و­کارهایی مانند تاکسی­‌های اینترنتی، سرویس­‌های خرید آنلاین و غیره شد، اکنون در حوزه کسب‌­وکارهای مبتنی بر تکنولوژی ابری در حال وقوع است. بدون شک سرمایه‌گذاران به دنبال محصولات با حداقل ریسک بوده و شرکت­‌های ارائه‌دهنده محصولات SAAS در این کارزار پاسخگوی خواسته‌­های سرمایه­‌گذاران هستند. این تغییر رویه خود می­‌تواند پاسخ منطقی به تغییرات سیاسی و اقتصادی فعلی ایران باشد؛ تغییری که تجربه موفق ابرآروان و دیدار را می­‌توان به عنوان آغازکننده این مسیر دانست.»

آشتیانی با تاکید بر این موضوع که این جذب سرمایه در شرایط تحریم و کرونا اتفاق افتاده است اعلام کرد که این سرمایه‌گذاری دو پیغام مهم با خود به همراه داشت؛ اول تغییر تمایل سرمایه­‌گذار­ها به محصولات SAAS با توجه به میزان متفاوت ریسک این­گونه سرمایه‌گذاری‌­ها و دوم چشم‌­انداز مثبت محصولات مبتنی بر تکنولوژی ابری در ایران.

به‌گزارش آی‌چیزها در شرایطی که اکوسیستم روزهای سختی را می‌گذارند و سرمایه‌گذاران برای تزریق سرمایه محتاط‌تر از پیش شده‌اند، این جذب سرمایه در صنعت CRM برای کسب‌وکارهای کوچک اتفاق خوبی خواهد بود. از شروع سال ۹۹ مدت زیادی نمی‌گذرد و این چندمین سرمایه‌گذار فرشته‌ای است که بر استارتاپی سرمایه‌گذاری کرده است و این می‌تواند نویدبخش این موضوع باشد که رفته رفته سرمایه‌گذاران اقدام به ورود منابع خود به کسب‌ وکارهایی خواهند کرد که گام‌­های گذار از شرایط رکود فعلی را می‌پیمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.