بیت‌کوین ۱۵۰ هزار دلار خواهد شد

قیمت بیت‌کوین حداکثر تا چقدر رشد می‌کند؟

در پنلی که در رویداد همایش هاوینگ بیت‌کوین، با حضور فعالان حوزه رمزارزها و فناوری به صورت آنلاین برگزار شد؛ علی میزانی، بنیان‌گذار شرکت سیتکس، احسان قاضی‌زاده، مدیرعامل صرافی اکسیر؛ حسین غضنفری، تحلیل‌گر و تریدر و رضا جمیلی، سردبیر وب‌سایت آی‌چیزها به بررسی و تحلیل ارزش بیت‌کوین پس از هاوینگ‌ و تاثیر آن روی کسب و کارها پرداختند و از آینده این رمزارز پرطرفدار و محبوب گفتند.

در این پنل درباره ارزش فعلی و آینده بیت‌کوین زیاد بحث شد. اما قبل از آن نقبی هم به فلسفه راه‌اندازی و پیدایش این رمزارز زده شد. به گفته غضنفری، هدف از خلق بیت‌کوین جلب کردن توجه بشر و فناوران و کسب‌وکارها به تکنولوژی انقلابی بلاکچین است. او معتقد است به همان میزان که  در این مدت بیت‌کوین بیش‌تر شناخته شد، توجه افراد به صنعت بلاکچین هم بیشتر شده است و اتفاق‌های گذرای که در این میان می‌افتد الویت افراد حرفه‌ای در این حوزه نیست زیرا که هدف بلاکچین یک انقلاب جهانی است.

مدیرعامل سیتکس: بازار کریپتوکارنسی ۲۰ برابر خواهد شد!

میزانی نیز در این پنل با تاکید بر گفته‌های غضنفری گفت که کریپتوکارنسی‌ها یک پدیده موقت نیستند بلکه باعث تغییرآینده خواهند شد؛ همان‌طور که در حال حاضر بعضی از کشورها دلار را از بورس خود حذف کرده‌اند که اتفاق مهمی به شمار می‌آید. او در ادامه با اشاره به نمودارهای کشور آمریکا و بیان این موضوع که پس از خلف وعده کردن آمریکا مبنی بر ارائه واحد پول یکسان برای کشورها، گفت: «تراز تجاری آمریکا تا سال ۱۹۷۱، روند صعودی و پس از آن به صورت نزولی بوده است که این یعنی آمریکا با چک بی‌محل در حال خرید دنیا است و بیت‌کوین پایان این عمل خواهد بود.» وی در ادامه افزود: «در حال حاضر ۲۶۵میلیارد دلار قیمت پایه کریپتوکارنسی‌ها است و در چند سال آینده این مبلغ به ۴٫۷ تریلیون دلار خواهد رسید و کشورها به جای دلار استاندارد از بیت‌کوین استاندارد استفاده خواهند کرد.»
میزانی توضیح داذ که در کشورمان باید به این نشانه‌ها توجه شود و این فرصت‌های ثروت‌سازی را دست کم‌ نگیریم. او اعتقاد دارد همه نشانه‌ها حاکی از این است که کریپتوکارنسی‌ها و در راس آن بیت‌کوین‌ طلای آینده دنیا هستند. میزانی تاکید کرد که نوساناتی که بیت‌کوین در این مدت تجربه کرده است نه تنها یک شوک و اتفاق منفی نیست بلکه فرصتی است که باید از آن استفاده شود.

کریتپتو کارنسی یا رمز ارز چیست؟ راهنمای جامع آی‌چیزها را بخوانید

میزانی با تاکید بر این موضوع که بیت‌کوین طلای آینده است و  دارایی اصلی جهان دیجیتال خواهد بود اعلام کرد: «در حال حاضر یک فرصت بی‌نظیری در ایران است که باید همه از این موضوع آگاه باشند و از آن استفاده کنند. شما فرض کنید که اگر ۲۱میلیون بیت‌کوین را به ۷ میلیارد نفر جمعیت تقسیم کنیم، به هر نفر ۳۰میلی بیت کوین می‌رسد. این آمار نشان‌دهنده فرصتی است که باید به آن توجه شود. مسئولان کشور مطلع هستند اما آگاه نیستند، به نظر من همه افراد فعال این حوزه باید تلاش کنند تا این آگاهی برای آن‌ها ایجاد شود. زمانی‌که برعلیه ماینرها جبهه‌گیری‌های سخت در صنعتی که سرنوشت آینده کشور است اتفاق می‌افتد؛ یعنی یک جای کار می‌لنگد که این هم نشان کم‌کاری ما به عنوان فعالان این حوزه و هم مسئولین است.»

او در ادامه نقش صندوق ملی توسعه را در توجه به رمزارزها پررنگ دانست و گفت: «باید در این صندوق‌ برای استفاده در این حوزه حداقل ۲.۵ میلیارد دلار کنار گذاشته شود و اگر موجودی ندارند، اجازه فعالیت ATF را بدهند تا با مشارکت مردم این بودجه تامین شود. فرصت برای استفاده از این بازار بسیار کم است، حداکثر دو سال فرصت داریم که از این فرصت تاریخی بی‌نظیر استفاده کنیم. اما برای تکنولوژی بلاکچین وقت زیاد است. فعلا باید نهادهایی که تمرکزشان روی  کریپتوکارنسی است را راه‌اندازی کنیم و پیش ببریم.»

بیشتر بخوانید: اگر به بلاکچین توجه نکنیم، یا منقرض می‌شویم یا بَرده 

او در ادامه با پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ بیان کرد: «در بازار کریپیتوکارنسی‌ها، پس از هاوینگ تا یکی دو ماه اصلاح قیمت خواهیم شد اما پس از آن بازار روند نزولی دوساله‌ای که داشت را خواهد شکست و به سمت ۲۰ هزار دلار حرکت خواهد کرد؛ در ۶ ماه آینده از ۲۰ هزار دلار رد خواهد شد و اگر بیت‌کوین روال عادی خود را در سال ۲۰۲۱،۲۰۲۰، حفظ کند، از مرز ۱۰۰ هزار دلار رد می‌شود و به  ۱۵۰هزار دلار خواهد رسید. من پیش‌بینی می‌کنم اگر قیمت پایه را حفظ کند تا ۳۰۰ هزار دلار هم بالا می‌رود اما این پیش‌بینی مشروط است.»

قاضی‌زاده، مدیرعامل صرافی اکسیر هم در ادامه این پنل تاکید کرد که کریپتوکارنسی‌ها بخش جدایی‌ناپذیر بلاکچین هستند و نباید به بیت‌کوین نگاه جداگانه‌ای داشت. همچنین او با اشاره به خلق ارزش بیت‌کوین در سال‌های اخیر گفت: «حداقل این روز‌ها همه افراد حتی یک بار اسم بیت‌کوین را شنیده‌اند. بیت‌کوین و روند صعودی رشد آن، موجب  اعتماد مردم به آن شده است. زمانی که بیت‌کوین در سال ۲۰۲۰ توانست بعد از افت شدیدی که در دوران کرونا و منفی شدن قیمت نفت، داشت دوباره به میدان برگردد، اعتبار آن نزد مردم از پیش هم بیشتر شد.»

میزانی معتقد است که شرایط‌های بحرانی پیش آمده نه تنها یک شوک نیستند، بلکه یک فرصت به شمار می‌آیند. او پیش‌بینی می‌کند که بعد از هاوینگ، بعد از دوماه کاهش سیر نزولی شکسته خواهد شد و به سمت ۲۰ هزار دلاری حرکت می‌کند.

غضنفری در پاسخ به سوال جمیلی مبنی بر اینکه با اتفاقاتی مانند هاوینگ کسب‌وکارهایی که ماهیتشان یا بخشی از فعالیتشان به بلاکچین گره خورده است، دچار چه تغییراتی می‌شوند، توضیح داد: «بلاکچین ترکیبی است از تکنولوژی‌های قبل که حاصل فلسفه‌ و اندیشه آزادی‌خواه یا تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر دموکراسی هستند. ساتوشی ناکاماتو، بنیان‌گذار بیت‌کوین از مسئله مالی که اساسی‌ترین نیاز بشر است، استفاده کرد و بیت‌کوین را خلق کرد. از نظر من هدف او فراتر از ایجاد یک رمز ارز بود، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهایی که به‌واسطه بیت‌کوین به‌وجود آمدند نشان‌دهنده توجه بشر به این حوزه است. تحلیلگران بازار معتقد هستند که ارزش بیت‌کوین در دراز مدت به‌واسطه کاهش عرضه در هاوینگ، افزایش پیدا می‌کند و به همان میزان هم توجه مردم به بیت‌کوین بیشتر می‌شود.»

بیشتر بخوانید: چگونه فناوری بلاکچین می‌تواند سرمایه‌گذاری مالی را تغییر دهد؟
1 نظر
  1. […] برنامه‌نویسان تحت نام مستعار ساتوشی ناکاموتو رمزارز بیت‌کوین را معرفی کردند. ساتوشی این ارز دیجیتال را به عنوان یک […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.