شتاب‌دهنده‌ تخصصی در زمینه خودرو راه‌اندازی می‌شود

توسط گروه خودروی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

گروه خودروی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی و دیگر نقش‌آفرینان عرصه خودرو در کشور اقدام به تهیه برنامه‌ای مدون برای راه‌اندازی شتاب‌دهنده‌ های تخصصی در زمینه خودرو کرد.

برنامه‌ای مدون با هدف توسعه صنعت خودرو

راه‌اندازی شتاب‌دهنده‌ های تخصصی حوزه خودرو با تدوین برنامه‌ای مدون برای توسعه صنعت خودرو فعالیت  می‌کند. در این راه کارگروه خودروی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه علامه طباطبایی و فعالان بخش خصوصی در شکل‌گیری این شتابدهنده‌ها یکدیگر را یاری می‌کنند.

گروه حمل و نقل جاده‌ای (خودرو) ذیل ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی شکل گرفته است. این کارگروه در گام نخست برای آغاز کار خود در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، اقدام به راه‌اندازی شتاب‌دهنده کرده است که این کار را با همکاری نهادهای ذی‌ربط اجرایی خواهد کرد.

این گروه در بدو تاسیس با نقش‌آفرینان عرصه خودرو در کشور جلسات مشترک برگزار کرد. در این جلسات مقرر شد شتاب‌دهنده صنعت خودرو به صورت یک مرکز مجزا و به کمک بخش خصوصی در کشور ایجاد شود. این شتاب‌دهنده توسعه صنعت خودروی کشور را هدف خواهد گرفت.

تغییرات اساسی و مثبت در صنعت حمل ‌و نقل جاده‌ای

مراحل راه‌اندازی شتاب‌دهنده تخصصی خودرو در سال جاری با این هدف که تشکیل این شتاب‌دهنده، صنعت حمل و نقل جاده‌ای (خودرو) دستخوش تغییرات اساسی و مثبتی خواهد کرد، کلید می‌خورد.

با توجه به اینکه حمل و نقل جاده‌ای بسیار امن و مقرون به صرفه است و حتی باعث تغذیه سایر روش‌های حمل و نقل نیز می‌شود، توسعه این بخش مکمل دیگر روش‌های حمل و نقل خواهد بود. به همین دلیل، گروه حمل و نقل جاده‌ای یا خودرو در ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است.

 

منبع: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.