بازار یک میلیارد دلاری استارتاپ‌های سلامت

نگاهی اجمالی به استارتاپ‌های شتاب‌دهنده سلامت مایو کلینیک آمریکا

مایو کلینیک، نوعی سیستم سلامت است که در مینه‌سوتا، یکی از ایالت‌های آمریکا، قرار دارد. این سیستم شش استارتاپ سلامت دیجیتال خوب را برای شتاب‌دهنده فناوری پزشکی خود تحت عنوان “MedTech Accelerator” انتخاب کرد. این شتاب‌دهنده، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک با دانشگاه ایالتی آریزونا است. این سرمایه‌گذاری مشترک، شامل حال شرکت‌هایی می‌شود که در دوره‌های سرمایه مرحله کشت ایده، ارزش آنها حداقل پانصد هزار دلار باشد.

شتاب‌دهنده سلامت دیجیتال مایو کلینیک به استارتاپ‌هایی کمک می‌کند که در زمینه تجهیزات پزشکی و فناوری بهداشت و درمان فعالیت دارند و به اصلاح محصولات خود و ورود آن‌ها به فاز موفقیت تجاری علاقمند هستند. مایو کلینیک با استارتاپ‌هایی که فعال در زمینه فناوری‌های سلامت دیجیتال همکاری می‌کند.

مایو کلینیک با استارتاپ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کند

مایو کلینیک تعدادی از استارتاپ‌های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی را انتخاب و با آن‌ها شروع به همکاری می‌کند. به عنوان مثال می‌توان به “Hexoskin” اشاره کرد که در مونترال قرار دارد. این استارتاپ، پیراهنی را طراحی کرده است که از سنسورها برای پایش ضربان قلب، تنفس و خواب کمک می‌کند. این استارتاپ اطلاعات دریافتی خود را برای پزشکان و پژوهشگران ارسال می‌کند و در عین حال از هوش مصنوعی هم برای تجزیه و تحلیل این اطلاعات کمک می‌گیرد.

یکی از استارتاپ‌های دیگر “Gyant” نام دارد که در سان‌فرانسیسکو قرار گرفته است. این کسب و کار نوپا در شرایط معمولی و غیربحرانی از هوش مصنوعی برای ساده و موثر کردن تشخیص و درمان بهره می‌گیرد. مایو کلینیک در تمرکز بر هوش مصنوعی تنها نیست و کسب و کارهای دیگری هم در زمینه بهداشت و درمان از این فناوری استفاده می‌کنند. مایو کلینیک در سال ۲۰۱۸  بیشترین سرمایه‌گذاری را در زمینه فناوری‌های بهداشت و درمان کرد.

شتاب‌دهنده سلامت دیجیتال مایو کلینیک نسبت به استارتاپ‌های فعال در زمینه راهکارهای نظارت بر بیمار از راه دور (RPM) هم تعهد دارد. برای مثال استارتاپ Life365 که در آریزونا قرار دارد، با استفاده از تبلت، نرم افزار و دستگاه مربوطه بر رعایت رژیم‌های غذایی بیماران در دوران درمان نظارت می‌کند. ۷۰ درصد از پزشکان قصد دارند که در آینده‌ای نه‌چندان‌دور از فناوری RPM استفاده کنند.

سیستم سلامت ایالات متحده آمریکا در حال تدوین استراتژی‌های جدیدی است تا بتواند از مزایای فناوری پیشروی سلامت دیجیتال بهره‌مند شود. در سال گذشته سازمان‌های زیادی در زمینه ارائه خدمات سلامت دیجیتال تأسیس شد. “Lancaster General Health”  که در پنسیلوانیای آمریکا قرار دارد، در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸، آزمایشگاه نوآوری خود را برای کمک به استارتاپ‌های فناوری سلامت تأسیس کرد و قصد دارد محصولات جدیدی را به بازار عرضه کند.

مطالب مرتبط:

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در حوزه فناوری بهداشت و سلامت

بهتر است که سیستم‌های سلامت روی نوآوری در زمینه فناوری بهداشت و سلامت کار کنند. ۷۵ درصد از مدیران بیمارستان‌های آمریکا با این مسئله موافق هستند که نوآوری دیجیتال، پیوندهای عمیقی با تمایز رقابتی دارد و سرمایه‌گذاران خطرپذیر در بیمارستان‌ها در حال تزریق منابع مالی کم‌سابقه‌ای به استارتاپ‌های فعال در حوزه بهداشت و درمان هستند.

در سال ۲۰۱۸، معاملاتی که بر مبنای سرمایه‌گذاری خطرپذیر و با حضور حداقل یک ارائه‌دهنده انجام شد، بیش از یک میلیارد دلار ارزش داشت و این مبلغ در واقع سه برابر پولی است که در پنج سال قبل سرمایه‌گذاری شده‌بود. بیمارستان‌ها می‌توانند امکان برخورداری از تخصص بالینی و پلتفرم راه‌اندازی محصولات را برای استارتاپ‌ها فراهم کنند. این کسب و کارهای نوپا می‌توانند از مزایای فناوری‌های جدید هم بهره‌مند شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.