برای پیشگیری از ویروس کرونا امضای اپلیکیشن را حذف کردیم

 مجتبی سادات، مدیر اجرایی الوپیک درباره شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر حمل‌و‌نقل آنلاین شهری می‌گوید

این روزها  ویروس کرونا مثل بختک بر سر کشور افتاده و زندگی مردمان را مختل کرده؛ شهر نیمه‌تعطیل است، برخلاف روزهای مشابه سال‌ قبل، شهر خلوت است و خبری از هیاهو و رفت‌و‌آمد آخر سال نیست. تمام خبرها و گپ‌های روزانه به شیوع ویروس کرونا اختصاص دارد و نگرانی از ابتلا به این ویروس همه شهر را به تکاپو انداخته. مردم تا حد امکان در خانه می‌مانند و با استفاده از تکنولوژی نیازهای‌ روزانه‌شان را سفارش آنلاین می‌دهند، اما در این میان یک نگرانی وجود دارد؛ آیا کالایی که به‌دست‌شان می‌رسد، عاری از آلودگی است، آیا پیکی که کالا را تحویل می‌دهد، تمام نکات بهداشتی را رعایت می‌کند؟

 مجتبی سادات، مدیر اجرایی الوپیک در این رابطه می‌گوید: «طبق سال‌های گذشته با نزدیک‌شدن به پایان سال معمولا حجم درخواست ارسال هدایا از سوی شرکت‌ها و کسب‌وکارها از طریق الوپیک افزایش می‌یافت و  پیک کاری ما و شرکت‌های دیگر لجستیک آخر سال بود، اما الان به‌دلیل شرایطی که به‌وجود آمده با کاهش تقاضا روبه‌رو شدیم.»

او می‌گوید: «شیوع این ویروس کشور را نیمه‌تعطیل کرده است،؛ مدارس، دانشگا‌ه‌ها، آموزشگاه‌ها و برخی از کسب‌وکارها تعطیل شدند، بسیاری از استارتاپ‌ها هم دورکاری می‌کنند، بنابراین حجم درخواست از پلتفرم الوپیک کم شده است و پیش‌بینی که از افزایش حجم درخواست‌ها کرده بودیم، عملی نشد.»

 بارندگی این روزها هم در کاهش درخواست‌ها بی‌تاثیر نبوده است: «بارندگی وضعیت کار سفیرهای ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، چراکه تردد در روزهای بارانی احتمال سُرخوردن و تصادفات را بالا  می‌برد، بنابراین مشتریان برای رعایت مسائل ایمنی درخواست‌شان از پلتفرم ما کمتر می‌شود. شرایط جوی، اتفاقات و… اثر پروانه‌ای دارند و باعث می‌‌شود بازار ثبات کافی نداشته باشد.»

بیشتر بدانید:

دورکاری و ریزش مشتری: استارتاپ‌ها در برابر کرونا

کرونا و استارتاپ‌هایی برای ارتباط تصویری با پزشکان

دست‌وپنجه نرم‌کردن کسب‌وکارها با ویروس کرونا

هر دم از این باغ بری می‌رسد…

دست حوادث بر گلوی گردشگری

کرونا فاتحه‌خوانی را آنلاین کرد

الوپیک هم برای حفظ سلامت کارمندان خود تمهیداتی اتخاذ کرده، مدیراجرایی دراین‌باره به خبرنگار آی‌چیزها گفت: «به‌علت کمیاب‌بودن ملزومات پیشگیری مانند ژل ضدعفونی‌کننده، دستکش و ماسک دچار مشکل شدیم، به همین دلیل دفتر ثبت‌نام تا آخر هفته تعطیل است، چون پرسنل آن، مستقیم با راکبان موتورسوار سروکار دارند و احتمال انتقال و  ابتلا به ویروس کرونا در آن‌ها بالاست.»

سادات در مورد راهکارهای پیشگیرانه برای سفیران الوپیک توضیح می‌دهد: «سعی کردیم نکات بهداشتی را به آن‌ها آموزش دهیم تا در برابر ویروس کرونا از خود محافظت کنند. به‌عنوان مثال،‌ امضای اپلیکیشین توسط مشتریان را حذف کردیم.»

او نسبت به سلامت سفیران الوپیک ابراز نگرانی کرده و می‌گوید: «چون سفیران با کالاها در ارتباط هستند و آن‌ها را لمس می‌کنند، احتمال انتقال آن بیشتر است، بنابراین تهیه دستکش برای سفیران اهمیت زیادی دارد، اما تهیه این میزان دستکش برای ما مقدور نیست، در نتیجه درخواست کردیم خودشان حتما آن را تهیه و استفاده کنند.»

سادات معتقد است: «متاسفانه فرهنگ‌‌ دورکاری در ایران وجود ندارد، یعنی زیرساخت‌های آن در کشور شکل نگرفته است. برخی در شرایط به‌وجود آمده از این فرصت استفاده کرده و به سفر رفته‌اند، بنابراین با دورکاری نمی‌شود در بلندمدت شرکت یا کسب‌وکار را اداره کرد. در شرایط فعلی همه در حال ارزیابی و تست دور‌کاری هستند.»

سادات دورکاری را یک مُسکن می‌داند و می‌گوید: «با خانه ماندن این ویروس از بین نمی‌رود، باید با رعایت نکات بهداشتی به زندگی عادی خود برگردیم،. فقط دو درصد از کسانی که مبتلا به این ویروس می‌شوند، فوت می‌کنند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.