راه‌اندازی فضای کار اشتراکی در زمینه علوم و فناوری اطلاعات

فضای کار اشتراکی با مشارکت بخش خصوصی در ایرانداک راه‌اندازی شد

اکوسیستم استارتاپی ایران در حال طی کردن مسیر رشد و به بلوغ رسیدن خود است. بر همین اساس روز به روز شاهد رشد و افزایش تعداد فضاهای کار اشتراکی، شتاب‌دهنده‌ها و تمامی اجزای این اکوسیستم خواهیم بود که البته تمامی آنها به منظور رشد و توسعه استارتاپ‌ها در ایران شکل گرفته‌اند.

طبق اعلام وزارت علوم، قرارداد راه‌اندازی نخستین «فضای کار اشتراکی» (Co-working Space) در زمینه علوم و فناوری اطلاعات، بین پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) و شرکت نوآوری و کارآفرینی آرمانی شریف (سهامی خاص با برند تجاری «پارادایس هاب»)، به امضا رسید.

به موجب این قرارداد، ایرانداک با تأمین فضایی حدود ۱۷۰ متر مربع مساحت و با همکاری بخش خصوصی میزبان مجموعه‌ها و تیم‌های استارتاپی و همچنین آزادکاران در زمینه علوم و فناوری اطلاعات خواهد بود.

اهداف راه‌اندازی فضای کار اشتراکی ایرانداک

از اهداف راه‌اندازی این فضا می‌توان به شبکه‌سازی و جذب سرمایه برای مجموعه‌ها و تیم‌های استارتاپی و فریلنسران، کوشش برای جذب دانشجویان و دانش‌آموختگان پژوهشگاه در فضای کار اشترکی، بازاریابی فضای کار مشترک، مدیریت فضای کار مشترک از راه پلتفرم (Platform) برخط مانند رزرو، پذیرش و استقرار شرکت‌ها و تیم‌های استارتاپی و آزادکاران، و امور مالی، گسترش ارتباطات جهانی این شرکت‌ها و تیم‌های استارتاپ و فریلنسران در چارچوب قوانین و مقررات کشور، برگزاری رویداد و آکادمی برای پر کردن شکاف میان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با صنعت و دولت، آسان‌سازی استفاده تیم‌های استارتاپی و آزادکاران از امکانات و تسهیلات شبکه شرکت‌های همراه و کمک به تأمین پیش‌نیازهای حقوقی و مالیاتی استارتاپ‌ها برای کار در فضای کار مشترک اشاره شده است.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.