قربانی فین‌تکی کرونا: تعطیلی استارتاپ ۳۶۰ میلیون دلاری!

۱۰۰ کارمند استارتاپ اسکیل‌فاکتور فوری اخراج خواهند شد و مابقی هم تا آخر ماه آگوست کم‌کم روانه خانه خواهند شد

قربانیان کووید ۱۹ در دنیای فناوری در حال زیاد شدن هستند. موجی که چندان هم دور از انتظار نیست و پیش از این کارشناسان اقتصادی درباره شرکت‌های با ریسک بالا از جمله استارتاپ‌ها هشدار آن را داده بودند.

یکی از جدیدترین این قربانیان استارتاپ آمریکایی اسکیل‌فاکتور است. استارتاپی که همین سال گذشته میلادی بود که با جذب سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری از دو سرمایه‌گذار خطرپذیر شناخته‌شده دنیا نگاه‌های زیادی را در دنیای فین‌تک به خود جلب کرده بود.

اسکیل فاکتور یک استارتاپ حوزه خدمات مالی است که به مشتریان خود نرم‌افزار ارائه می‌دهد و سرمایه‌گذارانی چون بسمرونچر و کوتیو منجمنت دارد یا بهتر است بگوییم داشت! کرت راثمان، بنیان‌گذار و مدیرعامل این استارتاپ شکست‌خورده به فوربس گفته اگرچه این نتیجه‌ای نبوده که انتظارش را داشته اما به عنوان یک مدیرعامل باید تصمیم سخت اما درست را می‌گرفته و استارتاپ را تعطیل می‌کرده. او گفته مشتریان اصلی این استارتاپ مالی که کسب وکارهای خرد و متوسط هستند با فراگیری موج کرونا در آمریکا، خریدهای خود از این استارتاپ را متوقف کرده‌اند.

به ۱۰۰ کارمند استارتاپ اسکیل‌فاکتور هم گفته شده که نیمی از آن‌ها فوری اخراج خواهند شد و مابقی هم تا آخر ماه آگوست کم‌کم روانه خانه خواهند شد. البته این شرکت تاکید کرده حقوق ۱۲ هفته کارمندان اخراجی و بیمه درمانی آن‌ها تا پایان ۲۰۲۰ را متقبل خواهد شد.

ارزش این استارتاپ بعد چند راند جذب سرمایه، یک سرمایه مرحله C  به مبلغ ۶۰ میلیون دلار به بیش از ۳۶۰ میلیون دلار و سود سالانه آن در پایان سال ۲۰۱۹ به ۷ میلیون دلار رسیده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.