قیمت مسکن هم از دیوار و شیپور حذف شد

بر اساس یک دستور شفاهی دادستانی، پلتفرم‌های آنلاین علاوه بر ممنوعیت قیمت‌های خودرو حالا اجازه درج قیمت‌ برای فروش‌، رهن، اجاره مسکن هم ندارند

در حال حاضر که سایت‌های خرید و فروش اینترنتی در حال حذف قیمت‌های خرید و حتی اجاره و رهن املاک هستند؛ سایت دیوار تمام قیمت‌های آگهی‌های مربوط به مسکن و املاک را حذف و به‌جای آن واژه «توافقی» را جایگزین کرده و دیگر سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مشابه هم به مرور در حال حذف قیمت‌ها هستند. این روند پس از شکایت وزارت صمت و به دستور مراجع قضایی برای کنترل قیمت مسکن در حال انجام است و با این حساب فعلا نمی‌توان در سایت‌های آگهی مسکن، قیمت فروش یا اجاره‌بها را مشاهده کرد.

اما در همین چند ساعت گذشته مردم در فضای مجازی به این تصمیم اعتراض کرده و نقدهای جدی به آن وارد کرده‌اند. کاربران که پیش از این از سایت‌های خرید و فروش برای پیدا کردن ملک استفاده می‌کردند، شکایت کرده‌اند که با حذف قیمت‌ها خرید یا اجاره مسکن برای آنها دشوار شده و در فصل جابجایی نمی‌توانند مسکن مورد نظر خود را پیدا کنند. گروهی دیگر معترض شده‌اند که با حذف قیمت‌ها هیچ مرجعی برای قیمت‌گذاری وجود ندارد و نمی‌دانند ارزش واقعی مسکنی که می‌خرند یا اجاره می‌کنند، چقدر است.

دسته دیگری هم نگران هستند که با حذف قیمت‌ها از روی سایت‌های آگهی مسکن، نه تنها مشکلی حل نشود بلکه به زودی شاهد افزایش هر چه بیشتر قیمت مسکن هم باشیم.

مردم با حذف قیمت ها دچار سردرگمی شده و احساس می‌کنند فروشندگان و مشاوران املاک عمدا قیمت را توافقی ثبت کرده‌اند تا ملک را به قیمت بالاتری به فروش برسانند.

سایت‌های آگهی خرید و فروش و اجاره ملک و مسکن در سال‌های گذشته به یکی از مهم‌ترین ابزارها در این بازار تبدیل شده‌اند و بنا به گزارش ملک‌رادار، سایت دیوار به تنهایی ۶۷ درصد از این بازار را در اختیار گرفته است و حذف قیمت مسکن در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی نارضایتی‌ها و نگرانی‌های شهروندان را برانگیخته و عده زیادی را با مشکلات زیادی در معامله و اجاره مسکن روبرو کرده است.

در حال حاضر کاربرانی که با انتخاب بازه قیمتی و محله می‌توانستند در سایت‌ها، خانه مورد نظرشان را پیدا کنند، حالا سردرگمی عجیبی را تجربه می‌کنند. سوال اینجاست که اگر این اقدام برای رفاه حال مردم انجام شده، چرا واکنش مردم و کاربران فضای مجازی نسبت به آن، اینقدر منفی بوده و همه به دنبال بازگشت قیمت‌ها به دسته‌بندی املاک هستند؟

بیشتر بدانید:

 ترفندهایی برای رسیدن به قیمت خودرو و مسکن در اینترنت 
با دستور یک قاضی، پلتفرم‌های آگهی از درج قیمت خودرو منع شدند
چرا حذف قیمت‌‌های مسکن از سایت‌‌های اینترنتی در کم کردن التهاب بازار بی‌اثر است؟
۶ نظرات
  1. علی می گوید

    عجب!

    1. کیانا می گوید

      ربات تلگرام قیمت دیوار خیلی خوبه
      لینک آگهی رو میدی قیمتش رو سریع میگه
      تو تلگرام سرچ کنید (ربات قیمت دیوار) میاد
      یا آدرسش DIVARO_BOT

  2. سامان می گوید

    اقدام بسیار بسیار خوبی هست. متاسفانه عده‌ای که شاید خریدار و فروشنده واقعی نیستن با مراجعه به این سایت‌ها قیمت‌ها رو خارج از عرف تعیین می‌کنن. خریدار واقعی مطمئنا وقت می‌زاره و می‌ره حضوری پرس‌وجو می‌کنه یا لااقل تلفنی زنگ می‌زنه. چه قیمت توی دیوار باشه و چه نباشه. ولی اونی که قصد واقعی نداره با دیدن این قیمت‌ها انتظار قیمتیش افزوده می‌شه و این خود باعث التهاب قیمت خواهد شد. این اقدام باید همیشگی بشه.

  3. مهیار می گوید

    زنگ خور مالک ده برابر شده و قیمت های رقابتی قابل مشاهده نیست تا بشه کف قیمت رو پیدا کرد و خونه رو زودتر اجاره داد به صورتی که نه سیخ به سوزه نه کباب!!! من خودم به عنوان مالک لج کردم و گفتم اگه دولت می خواد بکنه تو پاچه ما من هم به جای کف قیمت، سقف قیمت رو لحاظ می کنم. اتفاقی که تقریبا تو محله ما برای همه مالک ها افتاده و مستاجرها وقتی تماس می گیرند دائم می پرسند چرا همه جا اینقدر گرون شده. دو هفته دیگه این رنج قیمت برای مستاجرها عادی میشه و این وسط پوست کسی که کنده است سرپرست های خانوارهایی هستند که ملک ندارند و با چندر غاز حقوق هم می خواند اجاره خونه بدن و هم باید خرجی یک خانواده رو با تتمه همون حقوق تامین کنند. لطفا به جای حمایت از این راهکارهای به اصطلاح جهادی و با بیان یه حرف کشکی، کمی بیشتر فکر کنیم و کمتر حرف بزنیم. در این شرایط مطمئن باشید کسی به شما نخواهد گفت لال هستید!!!

  4. خامنه ای می گوید

    فروپاشی دیکتاتور ها معمولا با این اتفاقات رخ میده . طبیعی هست

  5. شهربرد می گوید

    تهرانی های عزیز برای ثبت آگهی املاک با قیمت مورد نظرتان به سایت شهربرد مراجعه فرمایید.

    همچنین کانال تلگرامی شهربرد هم اتوماتیک آگهی های ثبت شده را نمایش می دهد و در صورت حذف قیمت از این سایت، همچنان می توانید قیمت ها را در کانال تلگرامی شهربرد به آدرس Shahrbord_Tehran مشاهده فرمایید.

    http://www.shahrbord.ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.