ماشین های الکتریکی؛ عرصه رقابت لوسید موتورز و تسلا به لطف سرمایه عرب‌ها!

یکی‌از مهم‌ترین خودروسازهای الکتریکی سیلیکون‌ولی یک سرمایه یک میلیارددلاری جذب کرده است، آن‌هم از صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان! اشتباه نکنید منظورمان تسلا نیست! صحبت از رقیب اصلی تسلا یعنی لوسید موتورز ، برند لاکچری سازنده ماشین های الکتریکی است؛ شرکتی که دفتر مرکزی‌اش درست بیخ گوش تسلا در نیوآرک کالیفرنیا واقع شده است.

این شرکت خودروسازی خبر این افزایش سرمایه را اخیراً اعلام کرده است. لوسید موتورز گفته است این سرمایه را برای پیش بردن تولید رقیب اصلی تسلا یعنی لوسید ایر استفاده خواهد کرد. لوسید ایر انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ به بازار بیاید. ماشینی که کارخانه ساخت آن در کازاگرانده آریزونا برپا خواهد شد.

خبر سرمایه‌گذاری عربستان در لوسید موتورز ما را یاد جذب سرمایه تسلا می‌اندازد. چرا که همین چند وقت پیش بود که وقتی الان ماسک بنیان‌گذار و مدیرعامل تسلا توییت کرد برای اینکه شرکت سهامی خاص باقی بماند قصد دارد سرمایه جذب کند اعلام شد که عربستان با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری ۵ درصد از سهام تسلا را تصاحب کرده است. حتی خبر آمد که عربستان قصد داشته کل سهام عمومی تسلا را بخرد که گویا این اتفاق رخ نداده است.

سرمایه‌‌گذاری ۹ میلیون دلاری آپ استریم برای امنیت اتومبیل‌های آنلاین

تسلا اخیراً مشکلاتی را درخصوص قیمت‌گذاری بالای مدل سدان اس داشته که شاید یکی از دلایل موافقت الان ماسک با جذب سرمایه برای این استارتاپ پیش‌رو در صنعت ماشین‌ های الکتریکی هم همین بوده باشد.

در هر صورت به نظر می‌رسد عربستان سعودی قصد دارد بخشی از آینده صنعت انقلابی ماشین های الکتریکی باشد و خیلی هم برای این کشور فرقی نمی‌کند که این آینده در تسلا رقم بخورد یا در‌شرکت رقیبش لوسید موتورز.

لوسید موتورز حدود یک دهه است که در حال تلاش برای ورود جدی به صنعت ماشین‌ های الکتریکی است و مدل لوسید ایر این شرکت دو سل پیش در نمایشگاه اتومبیل لوس‌آنجلس رونمایی شد.

مدل مفهومی لوسید ایر (Lucid Air) یک باتری بسیار قدرتمند، امکانات های‌تک و یک طراحی مبتنی بر رانندگی خودکار یا همان راندن بدون راننده دارد. فعالیت‌های لوسید موتورز آنقدر جدی شده که چندی پیش تعدادی از کارکنان سابق تسلا هم به این شرکت پیوستند.

حالا عربستان سعودی با یک سرمایه قابل‌توجه بخشی از سهام این شرکت آینده‌دار را از آن‌ خود کرده است. اگرچه معلوم نیست که آیا جاده‌ها برای دو‌ رقیب سرسخت این صنعت به‌اندازه کافی جا خواهند داشت یا نه، اما عربستان چه با تسلا چه با لوسید می‌خواهد سردمدار ماشین‌ های الکتریکی‌ در‌ جهان باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.