بلاکچین در میان شرکت‌های آلمانی محبوبیت زیادی دارد

محبوبیت بلاکچین در آلمان به شرکت‌های بزرگ این کشور پیشرفته صنعتی نیز رسید. محبوبیت این فناوری به عنوان تکنولوژی زیربنای ارزهای دیجیتال باعث شده شرکت های بزرگ و کوچک جهان، از جمله آلمان هر روز بیش از قبل به توسعه و گسترش آن علاقه مند شوند.

به تازگی شرکت Bitkom و فدراسیون فناوری اطلاعات آلمان در یک نظرسنجی اقدام به بررسی نگرش شرکت‌های برتر این کشور نسبت به تکنولوژی بلاکچین کردند. یافته‌های حاصل از این نظرسنجی نشان داد که بیش از یک سوم کسب‌وکارهای بزرگ آلمان بلاکچین را همچون اینترنت، انقلابی در تکنولوژی می‌دانند و به شدت به آن باور دارند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که محبوبیت بلاکچین در آلمان باعت شده این فناوری در کنار تکنولوژی‌های فوق‌العاده‌ای همچون هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در میان سه حوزه برتر توسعه که دارای پتانسیل بالا هستند، قرار بگیرد.

نتایج نشان می‌دهد که ۱۵ درصد از شرکت‌های بزرگ آلمانی بر این باورند که تأثیر بلاکچین بر جامعه و اقتصاد مانند تاثیر اینترنت بر این دو خواهد بود. در شرکت‌هایی که بیش از ۵۰۰ کارمند مشغول به کار هستند نیز این میزان به ۳۶ درصد می‌رسد.

۴۶ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت داشتند، معتقد بودند برخلاف محبوبیت بلاکچین، کشور آلمان در تصویب و توسعه این فناوری خوب عمل نکرده است. در واقع ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان، آلمان را به عنوان یک کشور پیشرو در توسعه این تکنولوژی نمی‌دیدند.

Bitkom به عنوان یک پلتفرم رسانه‌ای جدید، تحقیقات گسترده‌ای در زمینه ارزهای دیجیتال و بلاکچین داشته است. در ماه نوامبر، مطالعات این شرکت نشان داد که حدود ۶۰ درصد از کمپانی‌های محلی اروپایی به دلیل فقدان کاربرد عملی بلاکچین در تکنولوژی، نسبت به آن تردید دارند.

همچنین این شرکت در تحقیقات دیگری که در فوریه ۲۰۱۸ و با موضوع محبوبیت بلاکچین در آلمان صورت گرفت متوجه شد که ۶۴ درصد از شهروندان آلمانی با بیت کوین آشنایی دارند. همچنین از سال ۲۰۱۶ سطح آگاهی در این زمینه دو برابر شده است.

در این گزارش به این موضوع اشاره شده بود که ۴ درصد از پاسخ دهندگان دارای بیت کوین، ۱۹ درصد در فکر خرید آن و ۷۲ درصد نیز تمایلی به ارزهای دیجیتال ندارند.

منبع: کلیک 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.