شهر هوشمند همسو با شعار شورای شهر یعنی انتشار اطلاعات است

دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در روزهای ۱۹ و ۲۰ آذر در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. رئیس شورای شهر تهران، محسن هاشمی در رویداد تهران هوشمند پس از محمد فرجود، رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران، دومین سخنران روز نخست همایش تهران هوشمند بود.

هاشمی در سخنان خود با اشاره به ارتباط مستقیم برنامه‌های تهران هوشمند با شعارهای شورای شهر تهران بیان کرد: شورای شهر تهران با شعار شفافیت و انتشار اطلاعات روی کار آمده است و سامانه انتشار اطلاعات در زمان شهرداری محمدعلی نجفی کلید خورد و کارهای بارگذاری آن در حال انجام است.

محسن هاشمی در رویداد تهران هوشمند با اشاره به اینکه در روزهای گذشته روز دانشجو و روز جهانی مبارزه با فسار را پشت سر گذاشتیم بیان کرد: روز دانشجو از آن جهت اهمیت دارد که دانشجویان بسترساز توسعه و شفافیت در محیط علمی هستند و از طرفی مطالبات آنان شفاف‌سازی است.

بیشتر بخوانید: محسن هاشمی در سامانه تهران من، حساب شهروندی باز کرد

هاشمی در ادامه سخنان خود به سامانه‌هایی چون باهم و تهران من اشاره کرد و گفت: این سامانه‌ها از اقدامات راهبردی هوشمندسازی شهر است که می‌تواند منجر به درآمد پایدار شود. در آخرین مجامع مشورتی نیز کمیته‌ای تشکیل شد و شش مصوبه داشت تا زیرساخت‌هایی ایجاد شود که همه شهرها از آن بهره‌مند شوند.

رییس شورای شهر تهران درباره تعداد سامانه‌های شهرداری تهران گفت: تاکنون ۱۵۰ تا ۱۷۰ سامانه راه‌اندازی شده که برخی از آن‌ها ۴ تا ۴۰ هزار کاربر ثابت دارند ولی تعداد زیادی از آنان هنوز آمار دقیقی ارائه نداده‌اند. از فاوا می‌خواهیم گزارشی از این سامانه‌ها و کاربران آن‌ها برای شورای شهر بفرستد تا بدانیم میزان کارایی آن چقدر است.

محسن هاشمی در رویداد تهران هوشمند در پایان، با اشاره به ضرورت همکاری شهروندان در توسعه هوشمندسازی شهر گفت: خدمات آنلاین شهری مانند اسنپ، تپسی، ماکسیم، دیجی‌کالا و غیره فعالیت گسترده‌ای دارند. اگر قرار است عوارضی بپردازند، سازوکار آن به گونه‌ای باشد که این کسب‌وکارها از بین نرود. هاشمی به ضرورت تهیه لغتنامه‌ای برای اصطلاحات تخصصی فناوری اطلاعات برای رسیدن به زبان مشترک و آشنایی همه دست‌اندرکاران با حوزه‌های تخصصی است.

خبرنگار: پریسا امام وردی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.