مدیرعامل ریحون: در شرایط غیررقابتی چاره‌ای جز ادغام نداشتیم

گپی کوتاه با بابک کبیری، مدیرعامل ریحون درباره ادغام ریحون و چیلیوری

مدتی است که بازار سفارش آنلاین غذا دچار تنش‌های رقابتی شده است و بازیگران این حوزه ادعا دارند که رقابت ایجاد شده ناعادلانه است. به دنبال ادغام دو پلتفرم سفارش آنلاین غذا ریحون و چیلیوری که به تازگی ادغام شدند با بابک کبیری، مدیرعامل استارتاپ ریحون گپی کوتاه داشتیم.

مدیرعامل این استارتاپ شایعات مبنی بر شکست ریحون را رد کرد و گفت: «هفت ماهی است که در حال مذاکره با آقای صادقیان درباره ادغام استارتاپ‌های ریحون و چیلیوری بودیم که در هفته اخیر نهایی شد. هدف از این ادغام استفاده بهتر از توان هر دو تیم در جهت رقابت سالم در شرایط رقابتی ناعادلانه موجود است. این دو مجموعه تحت مدیریت علیرضا صادقیان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در آینده درباره برند واحد آن نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.»

او معتقد است در شرایطی که رقیب به فعالیت انحصارگرایانه خود ادامه می‌دهد باید تمام راهکارهای موجود را درنظر گرفت و این ادغام یکی از این راهکارها برای مقابله با این عمل است.

او در ادامه افزود: «طی مذاکراتی که با آقای صادقیان داشتیم، تصمیم گرفتیم به جای اینکه هر کدام از ما به صورت جداگانه سهمی از این بازار داشته باشیم، با هم ادغام شده و در قالب یک پلتفرم در برابر رقیب بزرگ خود اسنپ‌فود که رویکرد ناسالمی را در پیش گرفته است ظاهر شویم.»

مطالب مرتبط:
اتهام انحصارگرایی؛ این‌بار علیه اسنپ‌ فود
محکمه شورای رقابت: چیلیوری در برابر اسنپ‌فود
شورای رقابت اسنپ‌فود را محکوم کرد: کاری که می‌کنید انحصار است!
انحصار در اکوسیستم استارتاپی: چه باید کرد؟

به گفته او دو استارتاپ فعال در یک حوزه زمانی که با هم ادغام می‌شوند می‌توانند ایده‌ها و راهکارهای متنوع خود را باهم به اشتراک گذاشته و با یک تیم قوی‌تر و بهینه‌تر در یک قالب مشترک به فعالیت خود ادامه دهند. کبیری ادامه داد: «ادغام باید با توجه به شرایط بازار و در شرایط درست انجام شود. ادغام انواع مختلفی دارد. برای مثال زمانی برای بزرگ‌تر شدن یک مجموعه دو استارتاپ تصمیم به ادغام می‌گیرنند که ادغام چیلیوری و ریحون از همین دسته است. دسته دیگر هم پیوستن دو استارتاپ برای ایجاد یک محصول جدید و متنوع‌تر است.

ریحون یک استارتاپ فروش آنلاین غذا است که سه سال از فعالیت آن می‌گذرد. سهیل علوی بنیان‌گذار اولیه این استارتاپ است اما در حال حاضر او در کانادا زندگی می‌کند و بابک کبیری مدیرعامل فعلی این استارتاپ است.

1 نظر
  1. سمیه می گوید

    بهترین ادغام برای مقابله با امپراطوری اسنپ فود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.