ضریب حق‌بیمه استارتاپ‌ها به‌زودی مشخص می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در جلسه با کارآفرینان جوان و فعالان کسب‌وکارهای نوپا عنوان کرد

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با تاکید بر اینکه شرکت خدمات ماشینی تامین زمینه همکاری با استارتاپ‌ها را فراهم می‌کند و فرایند اجرایی همکاری با استارتاپ‌ها در این شرکت تسهیل می‌شود، گفت: «از شتاب‌دهنده‌ها دعوت می‌کنیم در خدمات نوین تامین‌اجتماعی به ما کمک کنند و از شرکت خدمات ماشینی نیز می‌خواهیم که زمینه را فراهم کند.»

مصطفی سالاری در چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های دیدبان رفاه و تامین‌اجتماعی که با حضور کارآفرینان جوان و کسب‌وکارهای نوپا برگزار شد، با استقبال از پیشنهاد همکاری شتاب‌دهنده‌ها با این سازمان، اظهارکرد: «این ظرفیت و امکان وجود دارد که شتاب‌دهنده‌ها با شرکت خدمات ماشینی تامین همکاری کنند تا از خدمات و مزایایی که این همکاری مشترک برای سازمان تامین‌اجتماعی ایجاد می‌کند، بهره‌برداری شود.» وی رویکرد سازمان تامین‌اجتماعی را اصلاح و تغییر رویه‌ها در برابر کسب‌وکارهای نوین دانست و گفت: «استارتاپ‌ها برای رفع مشکلاتی که مطرح می‌کنند، پیشنهاد ارائه دهند.»

سالاری با بیان اینکه تامین‌اجتماعی امانت‌دار اندوخته‌ جامعه زیرپوشش است و باید براساس قانون و اصول بیمه‌گری از این امانت، پاسداری کند، اظهارکرد: «هرکسی که حق‌بیمه به سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت کند از مزایای کوتاه و بلندمدت آن بهره‌مند خواهد شد و جز این اجازه نداریم اموال و دارایی‌های کارگران را در راهی دیگر هزینه کنیم.»

وی با اشاره به تصویب قوانین و مقرراتی که منجر به افزایش تعهدات دولت به سازمان تامین‌اجتماعی می‌شود، افزود: «تعهدات دولت روزبه‌روز در حال افزایش است، اما اعتبار لازم برای تعهدات پیش‌بینی نشده است. ما وظیفه داریم اجازه ندهیم، معافیت‌های بیمه‌ای و در کنار آن، تعهدات دولت افزایش یابد که برای این منظور باید برنامه‌ریزی کنیم.»

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به برخی مسائل مطرح‌شده از سوی فعال حوزه استارت‌آپ‌ها، گفت: «بخشی از مسائل و معضلات با اصلاح رویه‌های اداری قابلیت رفع دارند و درباره مشکلات عمیق‌تر نیز می‌توان با همکاری مشترک به راه‌حل‌های منطقی رسید. رویکرد تامین‌اجتماعی این است که در ارائه خدمات به فعالان استارت‌آپی انعطاف لازم به‌خرج دهیم و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، با دقت و سرعت عمل موانع را از پیش رو برداریم.»

سالاری درباره ضرایب حق‌بیمه استارتاپ‌ها و شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: «برای حل مشکلات این حوزه در حال تجمیع بخش‌نامه‌های مختلف مربوط به ضرایب حق‌بیمه با مشارکت فعالان حوزه استارتاپ و کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیان هستیم که با تکمیل فرایند تجمیع، طی ماه‌های آینده نتیجه کار ابلاغ می‌شود.»

سالاری با تاکید بر اینکه سازمان تامین‌اجتماعی آماده افزایش خدمت‌رسانی به کسب‌وکارهای نوپا و استارت‌آپی است، گفت: «تا آنجا که در حیطه اختیار و عمل مدیریت سازمان باشد، خواسته‌ها و مطالبات ذی‌نفعان و جامعه هدف خود را اجرایی می‌کند و در صورت نیاز نیز برای تسهیل خدمت‌رسانی به این گروه از شاغلان مجوزهای قانونی را اخذ می‌کنیم.»
وی ادامه داد: «تامین‌اجتماعی در زمینه سخت‌افزاری مشکلی ندارد، اما در زمینه نرم‌افزاری و رفتاری نیازمند بهبود و ارتقاست.»

مطالب مرتبط:
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.