مدیرعامل صباویژن گلایه کرد

ترافیک رگولاتور در حوزه تبلیغات آنلاین

محمدمهدی شکوری‌مقدم مدیرعامل صباویژن و قائم مقاتم هلدین صباایده در مصاحبه‌ای با اشاره به چالش‌های توسعه تبیلیغات آنلاین در کشور گفته است: «چه در حوزه تبلیغات آنلاین و چه در دیگر حوزه‌ها بزرگترین مشکل این است که چندگانگی در تصمیم گیری و سیاست‌گذاری وجود دارد.

طبیعی است که کانون‌های تبلیغاتی طبق رسم معمول در حوزه تبلیغات از وزارت ارشاد مجوز بگیرند. حالا در یک مورد خاص که به اسم صوت و تصویر فراگیر است به ما می‌گویند از یک نهاد دیگری باید مجوز بگیرید. این چالش کوچکی نیست و همیشه هم وجود داشته است.

متاسفانه قربانی این کشمکش نهادی هم بخش خصوصی و صاحبان کسب و کار هستند که مکلف می‌شوند از هر دو طرف مجوز بگیرند که هر کدام از این نهادها هم بر اساس سلیقه خودشان اعمال نظر می‌کنند.»

شکوری‌مقدم که زیرمجموعه هلدینگ صباایده کسب‌وکارهایی چون فیلیمو و آپارات را دارند به سایت دیجیاتو گفته «نکته دیگر این است که ما در بخش تبلیغات متولیان متعددی داریم که باید تکلیف این موضوع هم روشن شود و بدانیم باید به کدام نهاد پاسخگو باشیم . ما باید در تدوین قوانین نگاه به آینده داشته باشیم. الان وضع قوانین و مقررات در گذشته مانده است و اصلا تناسبی با شرایط امروز و آینده ندارد.»

فرق صباویژن با رقبا
اما وقتی صحبت از رقبات در فضای تبلیغات کلیکی و ویدئویی کشور به میان می‌آید داشتن رسانه‌های قدرتمند به برگ برنده‌ای برای کسب وکارهای این حوزه تبدیل می‌شود. آنچنان که شکوری‌مقدم با اشاره به رقابت و همکاری میان برندهای مختلف این حوزه گفته است: «ما در حوزه تبلیغات یک فرق بزرگ با دیگر آژانس‌های تبلیغاتی داریم و آن اینکه ما علاوه بریک آژانس تبلیغاتی خود صاحب رسانه هستیم.

اگر صباویژن، را مستقل نگاه کنیم می‌توانیم بگوییم این شرکت از طریق دو پلتفرم آپارات و فیلیمو صدای رسایی در حوزه همکاری دارد که این می‌تواند بسیار در رشد فعالیت موثر باشد. اما چون ما همگی یک هلدینگ هستیم، خیلی شوآف نمی‌کنیم و در نهایت خروجی کار را روی فعالیت‌هایمان نشان می‌دهیم.

از طرفی ظرفیتهای تبلیغاتی آپارات و فیلیمو به اندازه‌ای بزرگ هست که نیازی به همکاری‌های بیرونی به ویژه در حوزه تبلیغات ویدیوئی را احساس نمی‌کنیم البته در حال حاضر ما همکاری‌های قابل توجهی با سایر فعالان اکوسیستم داریم که شاید به این دلیل که کارهای رسانه‌ای روی آن صورت نگرفته است مخاطب عام از آن بی اطلاع باشد.

به عنوان مثال پلتفرم تبلیغات کلیکی/نیتیو وی‌پلاسِ صباویژن، به دو پلتفرم همکار خود (یکتانت و مدیااد) متصل شده است و مشتریان ما می‌توانند از طریق پلتفرم وی پلاس به مجموعۀ ناشران این دو شبکه دسترسی داشته باشند.

با حضور رقبا است که سعی می‌کنیم روی ایده‌های متفاوت و بهتری کار کنیم و برای بهتر شدن بجنگیم. ما در حال حاضر نه تنها با رقبای خود هیچ مشکلی نداریم بلکه با برخی از آن‌ها مانند «یکتانت» و «تپسل» و «کافه بازار» در حال همکاری و تبادل ترافیک هستیم. به نظرم هر کسی که بتواند کار بهتری برای مشتری انجام دهد و ایده‌های بهتری ارائه دهد می‌تواند در آینده سهم بازار بیشتری را کسب کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.