مسئولین باید محدودیت‌های قانونی را بازنگری کنند

وحید یادروج، بنیان‌گذار استارتاپ مسافرز:

فین‌استارز یکی از مهمترین رویداد‌های حوزه فین‌تک است که از تاریخ ۲ تا ۵ اردیبهشت ۹۸ برگزار می‌شود. در این فضای اکوسیستمی حدود ۵۰ استارتاپ حوزه فین‌تک حضور دارند تا سرمایه‌گذاران و مشتریان با آنها و خدماتشان آشنا شوند. یکی از این استارتاپ‌ها مسافرز است. هدف این استارتاپ آسان نموندن انتقال ارز برای گردشگران است که با طراحی یک پلتفرم بازاریابی انجام می‌شود.

همه قوانین کارآمد نیستند

مسافرز در سال ۹۷ شروع به فعالیت کرده است. وحید یادروج بنیانگذار این استارتاپ با اشاره به کارآمد بودن این پلتفرم در دوره تحریم‌ها گفت: «ما از زمانی که شروع به فعالیت کرده‌ایم با چند مشکل قانونی مواجه شده‌ایم که کار را برای ما تا حدودی سخت کرده است. در قوانین مبارزه با پولشویی بندی وجود دارد که باعث وجود مشکلاتی شده است. ما بارها با مسئولین مرتبط وارد مذاکره شده‌ایم و تمامی آنها معتقدند که این بند باید حذف شود.»

او در ادامه درباره انتظاراتی که می‌توان از حاکمیت داشت افزود: «مسئولین باید محدودیت‌های قانونی را بازنگری کرده تا استارتاپ‌های حوزه ارز بتوانند به‌راحتی فعالیت کنند.»

یادروج در ادامه با اشاره به اینکه عده‌ای به‌صورت غیرقانونی مشابه پلتفرم مسافرز فعالیت می‌کنند گفت: «اگر کار در این حوزه بدون مجوز غیرقانونی است پس چرا عده‌ای بدون آنکه مجوز داشته باشند در این حوزه فعالیت می‌کنند؟ و همچنین برای استارتاپ‌هایی مانند ما مشکلات قانونی رخ می‌دهد؟»

او همچنین از تمام کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند می‌خواهد تا این فضا و اکوسیستم را گسترش دهند تا مسئولین متوجه قدرت‌های این حوزه شوند و از آنها حمایت‌های همه جانبه صورت گیرد.

بستر قانونی نداریم

یادروج در پایان با اشاره به نقاط قوت سیستم استارتاپی در ایران گفت: «به ‌نظر من ما در کشور از لحاظ تکنولوژی، نیروی فنی و حتی سرمایه‌گذاری مشکل به‌خصوصی نداریم و تنها مشکل ما آماده نبودن سیاست‌های و بستر قانونی درست در همه شاخه‌ها است. می‌توانم بگویم امروز مهمترین نیاز حوزه فین‌تک، همراهی سیاستمدارها است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.