نامه ناظمی به مجلس‌نشینان درباره دفاتر کار مجازی

کمیسیون فرهنگی دولت حقوق دفاتر کار مجازی را در لایحه اصلاح ماده ۹۲ شهرداری در نظر بگیرد

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات طی نامه‌ای با قید فوریت (آنی) خطاب به دبیر کمیسیون فرهنگی هیئت دولت خواستار اضافه شدن تبصره‌ای به لایحه اصلاح ماده ۹۲ قانون شهرداری برای تأمین حقوق دفاتر کار مجازی شد.

طبق ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها، نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق هر نوشته، عکس و برچسب در امکان و فضاهای عمومی به جز در محل‌های تعیین‌شده ممنوع است. در این لایحه پیش‌بینی شده که در صورت وجود شماره تلفن، نسبت به قطع خطوط تلفن مورد استفاده اقدام خواهد شد.

با توجه به گسترش استفاده از خطوط تلفن دفاتر کار مجازی توسط کسب و کارهای مختلف این احتمال وجود دارد که در صورت تخلف توسط یکی از این کسب و کارها کل سرشماره‌‌های دفاتر مجازی قطع شود.

از همین رو امیر ناظمی در نامه‌ای خطاب به دبیر کمیسیون فرهنگی دولت از اهمیت دفاتر کار مجازی در ایجاد سهولت و کاهش هزینه کسب و کارها خبر داد و خواستار همکاری و به رسمایت شناختن آن‌ها از سوی شهرداری‌ها شد.

ناظمی برای جلوگیری از تضییع حقوق دفاتر کار مجازی خواستار اضافه شدن تبصره‌ای شده که درصورت تخلف یکی از مشترکین این خطوط باید خود آن مشترک جریمه نقدی شود و امکان استفاده از شماره را از دست بدهد، نه اینکه با دفاتر کار مجازی به عنوان ارائه دهنده خطوط مجازی برخورد شود.

گفتنی است در حال حاضران هزاران کسب و کار ایرانی مشترک خدمات دفاتر کار مجازی هستند، با توجه به افزایش دورکاری پس از شیوع کرونا، استفاده از خدمات تلفن گویا و منشی مجازی این دفاتر در ماه‌های اخیر با استقبال زیادی مواجه شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.