نتیجه معکوس یک توییت که قرار بود حمایت زیرپوستی از دیجی‌کالا باشد

کنایه تبلیغاتی فیلیمو به توئیت یک مشتری دیجی‌کالا ولوله‌ای شیرین به پا کرد

این می‌توانست فقط یک شوخی توئیتری باشد که استارتاپ‌های بزرگ و کوچک در آن شرکت کردند. اما در اصل می‌توان ماجرا را از یک سمت دیگر هم نگاه کرد. اینکه بده بستان دیجی‌کالا با مشتری‌اش با حضور ناگهانی فیلیمو تغییر می‌کند. به نظر می‌رسد فیلیمو با گسترش و توسعه حیرت‌انگیزش حالا برای مهم‌ترین استارتاپ کشور یعنی دیجی‌کالا خط‌ و نشان می‌کشد!

داستان از یک توئیت به‌ظاهر ساده شروع شد اما در ادامه اینقدر پیچ در پیچ شد و پای برندهای مختلف به میان آمد که به نظر می‌رسد با نوع جدیدی از تبلیغات توئیتری و البته زیرپوستی روبرو هستیم. کاربری به نام «مریم» یک توئیت زد با این محتوا: «یه شلوار دارم، اسمش شلوار دیجی‌کالاست، یه گوشه گذاشتمش، دیجی‌کالا که زنگ می‌زنه می‌پوشم می‌رم پایین بسته را تحویل می‌گیرم.» این توئیت با ارتباط دادن یک موضوع بی‌ربط به دیجی‌کالا، نام این برند را دوبار مطرح و سایر کاربران و برندها را ترغیب کرد تا در آن شرکت کنند. همین کار باعث شد تا توئیت بالا حدود هفت هزار لایک شود و بیش از ۱۰۰ بار ریتوئیت شود. اتفاقات بامزه‌ای که درباره این توئیت افتاد را مرور می‌کنیم و سپس به بررسی تعرفه تبلیغاتی توئیتری می‌پردازیم.

برندها چه گفتند؟

برندهای مختلف در زیرتوئیت این‌گونه کامنت گذاشتند:

فیلیمو: اگر برای فیلیمو دیدن شلواری کنار نگذاشتید ما اجازه داریم قشنگترینش را براتون بفرستم؟

دیجی‌کالا: فیلیمو جان از سایت دیجی‌کالا می‌توانی شلوار خانم را بگیری؟

آسان پرداخت: ولی خوبی کار با آپ اینه که لباس خاصی نیاز نداره.

جاباما: اگر دغدغه لباستون حل شد و مشکل جا داشتید، جاباما.

دیجی‌پی: جاتونوم که جورشد‍‍‍! هرچی کم داشتین، دیجی‌پی قسطیش میکنه! حتی شلوار.

درمانکده: حالا که شلوار پاتونه بیایید یه چکاپم بشید.

کاله: اگه از جاباما ویلا تو مازندران و گیلان گرفتین، بشینین جلوی فیلیمو با شلوار دیجی‌کالا بستنی کاله بخورین، سفارش بدین ما میاریم دم در.

خدمت از ما: اگر از جاباما ویلا گرفتین و جلوی فیلیمو با شلوار دیجی‌کالا نشستید به خوردن بستنی کاله، تو همون وضعیت می‌تونید انجام هر خدمتی رو در خدمت از ما سفارش بدید.

سوییچ: میدونین که بدون ماشین نه ویلایی از جاباما هست که جلوی فیلیمو با شلوار دیجی‌کالا بخواین بستنی بخورین نه چیز دیگه، پس بیاین از سوییچ ماشین بخرین.

مستربلیت: گیلان، مازندران، اصلا هر کجای ایران هر هتلی با هر فیلم و لباسو خوراکی که خواستی بری، بلیت سفرش با مستر بلیت.

ایران سرور: وقتی شما اون شلوار و می‌پوشین معنیش اینه که دیجی‌کالا داره خوب سرویس می‌ده، وقتی دیجی‌کالا خوب سرویس میده، معنیش اینه که روی سرورهای قدرتمندی داره میزبانی میشه، بنابراین یک میزبانی وب خوب باعث میشه شما شلوارتونو هی بپوشین.

ایسام: خریدی که دیر به دستت میرسه رو تو ایسام بفروش، تلویزیون واسه فیلم دیدن هم از ایسام بخر. کرونا هم هست نمی‌خواد سفر بری!

ترجمیک: اگر از جاباما هتل گرفتید و مترجم و تورلیدر می‌خواستید، از ترجمیک بگیرید!

قارچ ملارد: برای خودرو و خوراک هم که قارچ ملارد هست.

قیمت تبلیغات توئیتری:

برخلاف انتظارها، قیمت تبلیغات در توئیتر بسیار پایین‌تر از تلگرام و اینستاگرام است و احتمالا بازدهی آن بالاتر. چون توئیتری‌ها هم تعرفه ارزان‌تری دارند و هم از سوی دیگر در کانال‌ها و گروهای تلگرامی و واتساپی دست به دست می‌شود. بنابراین برای برندها به‌صرفه‌تر است که در برخی مواقع به جای تبلیغ در اینستاگرام از تبلیغ در توئیتر استفاده کنند. این کار البته سختی‌های خودش را هم دارد. مثلا هر برندی در توئیتر طرفدار ندارد و همچنین تبلیغات باید خلاقانه و غیرمستقیم باشد. به‌همین دلیل گروهی از کاربران توئیتر بین توئیت‌های طنز خود که عموما درباره مسائل روز مورد بحث جامعه است، این تبلیغات را انجام می‌دهند. قیمت عرف برای توئیت‌های تبلیغاتی عموما بین سه تا شش میلیون تومان است اما اگر مورد شما خیلی ویژه باشد و بخواهید تعداد لایک‌ها و زیرتوئیت‌ها بسیار زیاد شود، ممکن است هزینه شما به ۱۵ میلیون تومان هم برسد.

منبع: هفت صبح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.