ضرورت بکارگیری مشاوران مالی برای کارآفرینان جوان

⁣نکته‌های طلایی که هنگام استخدام مشاور مالی باید به یاد داشته باشید

شاید نام تمامی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بزرگ جهان برای ما آشنا نباشد، اما بی‌شک توصیه‌های روشن و نوشته‌های کلیدی آن‌ها برای بسیاری از دوستداران راه‌اندازی کسب‌وکاری نو همواره راهگشاست. توصیه‌هایی که بعد از سال‌ها تجربه شکست و موفقیت در جهان پر از رقابت و بی‌حدومرز کارآفرینی به دست آورده‌اند و با گشاده‌دستی آن‌ها را در اختیار مخاطبانی می‌گذارند که قرار است این مسیر پرپیچ‌وخم را طی کنند.

کنت گرنت وینانز یکی از کارآفرینان عرصه مدیریت و سرمایه‌گذار آمریکایی است که امروز بعد از سال‌ها فعالیت در این عرصه، نوشته‌ها و کوله‌بار تجربیات کسب‌وکارش را منتشر می‌کند، تا الهام‌بخش تازه‌واردان عرصه راه‌اندازی کسب‌وکار باشد. کسی که به گفته خودش روزگاری آخرین شغلی که برای خود متصور بوده، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری بوده است.

یکی از ویژگی‌های کارآفرینان جوان که من از آن با نام نقطه‌ضعف یاد می‌کنم، میل عمیق آن‌ها به در دست گرفتن مدیریت مالی کسب‌وکار است، در حالی که مشورت با مشاوران مالی و استفاده از ایده‌های آن‌ها معمولا به داد ریسک‌پذیری کارآفرینان جوان می‌رسد.

او در مجله فوربز از پنج نکته طلایی می‌نویسد که بسیاری از کارآفرینان در مشورت با سرمایه‌گذاران و مشاوران آن‌ها را از یاد می‌برند و درنتیجه تجارت خود را به کام ناکامی روانه می‌کنند. «یکی از ویژگی‌های کارآفرینان جوان که من از آن با نام نقطه‌ضعف یاد می‌کنم، میل عمیق آن‌ها به در دست گرفتن مدیریت مالی کسب‌وکار است، در حالی که مشورت با مشاوران مالی و استفاده از ایده‌های آن‌ها معمولا به داد ریسک‌پذیری کارآفرینان جوان می‌رسد. همان‌قدر که استخدام یک وکیل برای تنظیم اسناد حقوقی تجارت اهمیت دارد، همراه داشتن  کسی در جایگاه مدیریت مالی کسب‌وکار هم ضروری به نظر می‌رسد.»

مترجم: فریبا عوض‌زاده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.