هوشمندسازی تهران، کلیدی‌ترین برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری

دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند با سخنرانی محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری و دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند، صبح دوشنبه ۱۹ آذرماه در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز به کار کرد.

فرجود پس از خیرمقدم گویی به حضار، پژوهشگران، صاحبان کسب‌وکارها، استارت‌آپ‌ها، اعضای شورای شهر و رسانه‌ها که دغدغه شهر هوشمند دارند، به بیان برنامه‌های فاوا در یک سال گذشته و پس از نخستین همایش تهران هوشمند پرداخت.

مدیرعامل سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات شهرداری تهران دربارهن همایش تهران هوشمند گفت: سال گذشته در اولین همایش شهر هوشمند، این مفهوم را تبیین کردیم و فهمدیدیم که مفهومی چندبعدی است و برداشت‌های مختلفی از آن وجود دارد و باید به تعریف مشترک برسیم. مدیرعامل سازمان فاوا با بیان اینکه هوشمندی شهر تنها مبتنی بر فناوری IT نیست، بیان کرد: در سال گذشته شاخه‌های شهر هوشمند شناسایی و استراتژی اجرایی آن طراحی شد. همچنین با نهادهای مرتبط همچون نیروی انتظامی نشست‌های متعددی برگزار شد.

فرجود با اشاره به جایگاه مهم هوشمندسازی شهر در برنامه پنج ساله سوم شهرداری اظهار کرد: برای این کار با استارت‌آپ‌ها و فعالان فناوری زیست‌بوم نشست‌های متعدد و تبادل اطلاعات داشتیم، نخستین مرکز فناوری شهر هوشمند را برگزار کردیم، چالش نوآوری شهری را در سه روز برگزار کردیم و برای تحول دیجیتال کوشیدیم.

وی درباره راه‌اندازی سامانه تهران من گفت: این سامانه به عنوان درگاهی برای ارائه خدمات آنلاین شهری طراحی شده است و هر شهروند با دریافت نام کاربری و رمز عبور می‌تواند از خدمات غیرحضوری بهره‌مند شود.

رئیس سازمان فاوای شهرداری در پایان با اشاره به قرار گرفتن برنامه‌های هوشمندسازی شهر در برنامه‌های کلیدی شهرداری تهران، برنامه‌های همایش دو روزه تهران هوشمند و اهمیت آن را برای حاضران تبیین کرد.

پریسا امام وردی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.