پلتفرم شهر هوشمند هواوی Digital Platform نام دارد

پلتفرم شهر هوشمند هواوی در نظر دارد تا به دولت ها برای توسعه ی شهر ها و اعمال ارزیابی ها بپردازند. این پلتفرم تلاش می کند تا همه ی تکنولوژی ها نظیر هوش مصنوعی، فضای ابری هیبریدی و اینترنت اشیاء در کنار هم به توسعه ی شهر ها یاری برسانند.

این پروژه نیازمند مرکز عملیات هوشمند یا IOC است که بتواند به سرعت مشکلات به وجود آمده در سطح شهر هوشمند را با استفاده از ویدیو و سنسور ها به اطلاع مسئولین برساند. این مشکلات می تواند شامل نقاط آلوده، ترافیک و بسیاری از مسائل دیگر باشد. پلتفرم شهر هوشمند هواوی می تواند با استفاده از یک نقشه ی سه بعدی، مشکلات یاد شده را به اطلاع مسئولین برساند.

این سیستم همچنین از مدل های هوش مصنوعی که قادر به انجام پیش بینی هستند بهره می برد تا بتواند به تولید مدل های جدید هوشمند در آینده بپردازد و علاوه بر این تحلیلی دقیق از داده های گذشته تا امروز داشته باشد.

پلتفرم شهر هوشمند هواوی که در کنگره ی جهانی شهر هوشمند معرفی شد، به دنبال استفاده از محصولات کنونی خود در زمینه ی اینترنت اشیاء و شهر هوشمند است. این شرکت مدعی است که شهر هوشمند همین حالا به صورت عملیاتی در حال بهره برداری در بیش از ۱۶۰ شهر در ۴۰ کشور مختلف در اروپا مثل «دویسبورگ» آلمان و «ساردینیا» در ایتالیاست.

هواوی می گوید که پلتفرم ارائه شده اش می تواند خود را با نیاز های مختلف هر شهری منطبق نماید. معاون شرکت هواوی «ما یوئه» معتقد است که پلتفرم ارائه شده‌ی شرکت چینی توانایی های بسیار زیادی دارد و می تواند در اکوسیستم های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین به عقیده ی وی پلتفرم شهر هوشمند هواوی از طراحی فوق العاده و سرویس های کاربردی مطلوبی پشتیبانی می کند که برای توسعه ی یک شهر هوشمند مورد نیاز است.

شرکت هواوی امیدوار است که پلفترم ارائه شده اش (تحت عنوان Digital Platform) بتواند وارد شهر های بیشتری شود تا به زودی به توسعه ی جهانی دست یابد. هواوی تصمیم دارد تا خود را به عنوان اصلی ترین اهرم شهرهای هوشمند در سرتاسر دنیا معرفی کند و به همین دلیل به معرفی پلتفرمی جدید در این زمینه پرداخته است.

منبع: تیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.